aperfectsonnet skrev 2015-04-20 21:08:05 följande:
Åååååh vad fantastiskt att gå in här efter en halv evighet och se att ett helt gäng småsyskon bakas i detta nu! GRATTIS hörrni! Blir alldeles tårögd - och lite avundsjuk... Längtar så himla mycket efter ett litet syskon till Harry men det känns väldigt avlägset. Dels eftersom jag måste vara sängliggande så länge och vill att Harry ska vara gammal nog att förstå vad som händer och att jag inte är sjuk, dels för att jag och hans pappa är HELT off vad gäller "samlivet". Relationen är helt okej på många sätt men vi lever verkligen som vänner om ni frågar mig. Jag ser det inte som hela världen men definitivt inte optimalt ur syskonsynpunkt... ;)
Harry är den ljuvligaste lilla människa jag kan tänka mig, önskar bara att han kunde börja sova liiite längre stunder, haha! Han har aldrig sovit i närheten av så mycket som andra barn, nu vid ett år sover han 23-06 en bra natt - med omkring tio uppvak - och typ 00-04 en dålig natt... Sjukt, jag vet. BVC säger bara att alla har olika stort sömnbehov, men det börjar tära på mig att aldrig (ALDRIG) få sova mer än max någon timme i taget. Särskilt nu när jag pluggar heltid igen. Går upp med Harry någon gång mellan fyra och sex, åker till skolan sju, kommer hem vid fem, är med honom konstant tills han somnar kring midnatt. Har svårt att ens hinna gå på toa och borsta tänderna - han är en ganska intensiv person. ;) Men med ett UNDERBART humör.
Ja, vad mer... Vi ammar fortfarande så snart jag är hemma (har oooont i brösten i skolan!), vi samsover och han har fått tio tänder, går inte ännu men är en riktig liten pratkvarn som ääälskar bilar och sina gosedjur, att sjunga och dansa och att kramas med katterna.
Stor kram till alla fina mammor och barn!
Åh, så oerhört skönt att läsa, då jag i mångt och mycket känner igen vår vardag i det du skriver! Ibland känner jag mig så ensam om min situation. Walter vaknar hur många ggr som helst och vill fortfarande amma nattetid. En riktig liten mammagris är han också! Svårt att komma ifrån... Fast å andra sidan, när jag väl kommer ifrån så saknar jag honom så kopiöst! Och du...samliv, vad är det!?!