LyCKa55 skrev 2014-05-19 09:06:22 följande:
Och jag som ska ge mig på att köra 3h ner till mina föräldrar imorgon med lillen. Det ska bara gå! Han brukar sova rätt bra i bilen bara man går en liten sväng med vagnen innan. Sen får jag stanna ett par gånger.
Jag känner att jag inte kan bli totalt instängd hemma för att jag har honom. Försöker tänka på min moster som tog min lilla kusin och körde från Danmark hem till Sverige när han var 2veckor(!). Inte för att jag tycker det var rätt för han va så liten men man kan om man vill. Sen förstår jah er som har barn som bara skriker att det inte går, men min lille kille är rätt snäll så det ska nog gå.
Ja men det ska gå bra ska du se!
Har gått bra för mig oftast också , förutsatt att han antingen 1. Har ätit ordentligt och är sovfärdig.. Eller 2. Redan sover. Men hade nog också fått pausa för i 3 timmar i sträck sover han bara en gång om dygnet och det brukar vara sent på kvällen/en liten bit in på "förnatten".
Alla ungar är så olika med! Har för mig att när han var 2 veckor sov han lååånga pass nästan varje gång men har alltid varit en sovätare så han tog säkert lång tid på sig att riktigt bli mätt och somna om helt och hållet. Sen var han ju lite gul och extra trött i början med så första tiden gick han ju heller inte upp så mycket i vikt heller så.
Sanslöst hur fort man glömmer ändå, tycker ni inte det? På torsdag blir lilleman 7 (SJU) veckor ! Och jag minns egentligen bara fragment från första tiden. Kanske om jag verkligen tänker efter minns jag mer, vet ej.. Det är nog meningen att man ska glömma den jobbiga och intensiva tiden (ja, mysigt OCKSÅ jag lovar!) men det har blivit rätt mycket trixande, och rent av tur ibland att det flutit på så bra.
Och i natt höll kära farmor "vakt" och hon fick mata lillen med mjölk som jag pumpat tidigare på dagen då han vaknade lite innan 12 i natt, sen somnade han kanske 45 min senare och det dröjde till 04.30 innan hon väckte mig för då var det dags för nästa mål.. Svårt att säga om jag känner av att jag under 7 timmar sov typ i 6 av dom (vaknade till två ggr) men jag vet att det gjorde gott! Sen låg jag och liten och myste i sängen i typ 2,5h. Gick upp strax efter 09. Och för typ en kvart sen somnade han efter lite trixande som vanligt, fick mata om ett par ggr och sen vagga honom i mitt knä där han fortfarande ligger.. Får se när/ om jag vågar lägga ner honom. Hade velat ringa bvc som har telefontid mellan 11-12, men vet inte hur jag ska formulera mina funderingar, går de ens sätta ord på.. Bara allmänt, ska det vara såhär, gör man verkligen rätt osv.. Svaren blir väl jaaa det ÄR så, det BLIR bättre.... Släpp alla andra krav, ta det lugnt.. Osv...