Bumblebee92 skrev 2014-05-30 18:35:11 följande:
Den "bästa" anledningen var för att Folksam har karensdagar på tex sjukhusvistelse för barnet. Hos Trygg-Hansa får du typ 250:- från första dagen barnet ligger inlagt. Hos Folksam tror jag du måste ligga först 3 dagar innan du får ersättning. Sedan har jag hört att Trygg-Hansa är jätte lätta att ha att göra med om du behöver utnyttja försäkringen. Hos Folksam har vi hemförsäkringen "tyvärr" via sambons fack. Men när jag skulle ha ut pengar för mobilen därifrån sa alla som jobbade där olika, och olika människor skötte ärendet typ, och det tog as lång tid för mig att få pengar!
Trygg-Hansa ringde oss redan på BB, för att jag har min personliga försäkring där, dem ringde bara och ville tala om att jag har rätt till ersättning för att jag ligger på BB. Hur många försäkringsbolag talar om FRIVILLIGT att man får ersättning Lixom?! Mina föräldrar betalar den försäkringen fortfarande åt mig, så trodde det skulle bli jobbigt att JAG skulle ringa dit och be om pengarna, men det var INGA problem. Dem frågade när jag blev inlagd och utskriven, sen satt pengarna på mitt konto efter några dagar.
Vad jag hört så behöver dem typ inga papper på saker och ting, ibland alltså, för att dem själva kollar upp med tex sjukhuset om det stämmer att jag legat inne så och så länge. Jätte bra! Dem jobbar med att ha snabb service för sina kunder.
Ska fundera om jag kommer på något mer, men jag tror oxå att beloppen man får ut på dem vanligaste sakerna, tex dem vanliga sjukdomarna, dem beloppen var bättre/högre hos Folksam. :) dessutom, om du har fler försäkringar hos Trygg-Hansa, så får du 5% rabatt tror jag på vissa försäkringar, sk. Samlingsrabatt. Vi tecknade Jolines försäkring, en personlig sjuk och olycksfalls försäkring åt sambon, samt livförsäkring för oss, det gav oss 15% rabatt på bilförsäkringarna vi har hos dem. Jätte bra :)
Okej, ja det låter ju bra. Jag har också en försäkring för mig hos dem. Var en barnförsäkring först som nu är en vuxenförsäkring. Men det var ingen som ringde mig om det här med BB. Det visste jag inte att man får ersättning för. Då är dem inte alltid lika bra på att upplysa då tydligen. Ska jag ta och ringa om. Det där med bilförsäkringen låter bra. Vi har just fått en räkning på vår bilförsäkring och nu har plötsligt länsförsäkringar tagit bort vår rabatt så den kostat 2000(!)kr mer! Helt sjukt. Så vi ska byta bolag på den.