• garin

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

hannamottosson skrev 2015-04-29 10:40:47 följande:
    Men gud glömde jag uppdatera er, virrig i bollen!

Vi åkte som sagt till akademiska i uppsala den här gången, innan fick jag göra i Gävle men dom bytte nu vid årsskiftet!

Jag misstänkte ju att jag skulle få bf runt 5 oktober och inte 15 september som när man går efter bim.

Jag var i vecka 15+5 så alltså fick jag nytt bf som blev 11 oktober :)

Allt såg jätte bra ut i alla fall och den låg och kliade sig i huvudet och hade ena handen i munnen <3

Jag fick ca två sekunders glimt mellan benen i "pottposition" och såg ingenting där och när jag fråga om hon såg något sa hon nej men att hon inte ville titta igen då mycket kan hända på några veckor så vi får titta när vi kommer tillbaka den 20 maj, då är jag i vecka 19+3 tror jag.

Har ju trott att det är en flicka hela tiden och nu borde jag vara mer säker eftersom det var tomt där mellan men nu lutar jag åt pojke istället haha!

Är bara så himla glad att allt såg bra ut såhär långt, känns också helt okej att jag mått så dåligt som jag gjort eftersom jag inte var så långt gången!

Lite drygt att vänta 21 dagar till när jag trodde vi skulle få en ordentlig titt den här gången men det var över på ca 5 minuter då hon såg direkt att den var för liten flr att kolla allt noga.

Vilken skillnad på Gävle och uppsla ssjukhus! I gävle var jag ju i vecka 16+4 med vilgot och då fick jag inte komma och göra något nytt..

Blev ett långt inlägg nu haha!

Hade du 10 oktober eller har jag drömt det?! När var rul?
    Spännande! Men då kan ju ert bf komma att ändras ännu en gång om de som du sa inte ens kollade särskilt noga. ;) tänker att det kanske visar sig hamna kring 5:e ändå sen :)

Jasså men om det nu inte såg ut att finnas nåt där mellan benen så är det ju kanske så! Men ändå tror du pojk istället? ;) knaas ;)

Jag har ju mått illa mkt längre denna grav än förra, gick över först i lördags, dvs nästan ända fram till v17. Det är enda påtagliga skillnaden så jag har ändrat mig från att tro pojk till att det kanske är en flicka. Gjorde ju kub också och är ingen expert men tyckte det såg ut som en pojknubb men kollade ingender och de tyckte flicka fast att det var för tidigt. :) det ger sig, 12/5 har vi rul. Mindre än 2 veckor kvar nu!!! Och ja, mitt bf är 10/10!
  • garin
    LyCKa55 skrev 2015-04-29 13:22:00 följande:
    Ja jag känner det med. Vi får som sagt hoppas att det tar sig lika fort som sist så det blir så.

Okej; ja det är ju bra. Jag börjar jobba på måndag jag med:) Sen blir det ungefär att jobba 1,5år innan det blir bebis(om man får som man vill). Känns bra att veta att man inte ska jobba en evighet innan man ska va ledig igen nu när man börjar jobba tycker jag. Blir en annan sak efter 2:an. Vi vet inte om vi vill ha 2 eller 3. Sambon vill ha 2 och ag tror jag vill ha 3. Men det får vi se när man testat att ha fler barn än ett;)
    Ja jag håller tummarna för er framöver sen då :)

Ja jag tycker det med, även om jag bara går tillbaks till jobbet och vänder igen. Finns ju såna som inte hinner jobba alls emellan heller.. Sen får vi se hur länge jag orkar, mår jag bara bra blir det säkert september ut... (Eller att jag kör hela v40 dvs t o m 2/10)

Har också funderat på antal barn. Först har jag alltid tänkt 2, sen har jag varit inne på 3 på sistone. Men som det är nu känns det inte som man kommer orka en graviditet till.. Får isf bli lite senare. Men lite som du säger, ett barn i taget så får man ju se sen!
  • garin
    Fidelisen skrev 2015-04-30 09:57:50 följande:

Blir så irriterad.

Min lillasyster hade tydligen en hel del att säga om att Livia inte får äta tårta i morgon.

Vi serverar både tårta och smörgåstårta i morgon och Livia kommer att få smörgåstårta.

Vi bestämde innan hon föddes att godis och sötsaker får hon när hon aktivt lan be om det.

Men tydligen tillhör jag nu mammamaffian och har fel.

Irriterande att hon lägger sig i era beslut! Ser inga konstigheter i att ni väljer att göra som ni gör. Själv ger jag noah sötsaker ibland, då eftersom jag tyvärr själv är en obotlig gottegris och han är väldigt nyfiken på att smaka av allt man äter. Och han får smaka lite tårta på kalas och även sitt eget.

Men tycker att alla föräldrar gör ju som de vill med sina barn, och tycker det är onödigt med pekpinnar från båda håll...
  • garin
    hannamottosson skrev 2015-04-29 20:23:20 följande:
    Hon mätte huvud och lårben en gång och fick fram 11/10 då så vi får se vad dom säger nästa gång ;)

Men vilgot såg jag hela paketet innan hon ens sagt något så tittade extra noga men såh ingenting pch ändå börjar jag uundra om det inte kanske är en lillebror, blir knäpp snart för jag är så nyfiken :'D

Vad skönt att illamåendet börjar lagt sig! Känns som man kan börja leva igen! Jag mår fortfarande illa till och från, idag har varit en mindre bra dag på den fronten..

Vad kul att det nu bara skiljer en dag på oss! :D får se vad vi får för datum efter ultraljudet!
    Häftigt att vi ligger såpass nära varandra i bf! Blir spännande om vi fortfarande har 10/10 på rul men jag tror det! Stämmer med min äl som bör ha skett typ dagen efter vi myste till det den där enda gången och med datumet vi fick på kub-testet.

Ja men det är ju så sjuuukt spännande!! 12 dagar kvar för oss nu, döööör! Såg också väldigt tydligt att Noah var en pojk men tror inte hon hade kollat ur "pottvinkeln" annars om vi inte bett om att få se könet ;)

Ja det är riktigt skönt, snart tar väl halsbrännan över istället, iaf på kvällarna/nätterna till att börja med.. Har du kräkningar också?
  • garin
    Enlängtan skrev 2015-04-30 22:32:41 följande:
    Du/ni gör absolut inte fel, Livia är ert barn och ni uppfostrar henne utifrån vad ni tycker är lämpligt <3

Jag hade ju inte tänkt låta pigan få smaka produkter med högt sockerinnehåll men tyvärr var vi inte så konsekventa i verkliga livet då vi själva är en jäkla sockerjunkies så har det blivit så att hon velat smaka.

Och hon har fått smaka både tårta/glass/godis/bulla men vi håller det till att smaka och undviker i största mån att äta sånt inför henne för vi vill ju helst ge pigan sundare vanor än våra egna.
    Har det precis som du beskriver. Man tänkte ju från början att man skulle undvika det helt så länge det gick men sen har han fått smaka lite då och då på kalas och när man småätit nåt själv. Vilket man ju FÖRSÖKT att undvika nu sen han börjat vilja smaka av ALLT man själv äter. ????
  • garin

Noah är rätt liten i maten också och jag amnar inte. Så det styr nog inte! Han har alltid varit kräsen men börjar bli mer och mer nyfiken. Ratade från början all mat jag lagat så det har fått bli burkar. Nu kan jag nyss ha matat honom tills han visat att han inte vill ha mer, sätter mig för att äta själv och så kommer han och tigger. Får då självklart smaka! :)

Han äter oftast max en halv burk barnmat (ibland vill han ha typ 5 skedar av maten bara), sen brukar jag ge en 100g fruktburk eller om jag köpt 190g frukt i glasburk så ger jag en halv sån också.

Gröten har jag märkt att jag ibland fått öka, brukade göra på 1dl vatten men gör nu på 1,5. Särskilt om han inte åt bra tidigare på lunchen.

• garin
    peegasus skrev 2015-05-08 18:38:38 följande:

Alla historier har ett slut och nu verkar det som att vårat är här. Efter 5 år tillsammans så funkar det inte längre. Det började för strax över ett år sedan när sambon blev utbränd. En månad innan dottern föddes. Inte det lägligaste men det kan man ju inte hjälpa. Sedan dess har vi försökt komma på fötter men allt han gör irriterar mig, och tvärtom. Jag mår dåligt av att han mår dåligt, och han mår ännu sämre för att jag mår dåligt. Moment 22 lixom. Han behöver saker i sitt liv (scheman för när exakt han ska umgås med dottern etc) som jag inte klarar av att ha. Han har ingen chans att bli frisk så länge vi är tillsammans, och nu verkar han ha insett det själv. Jag har tänkt på detta länge men det som har hindrat mig är Saga. Jag har inte stannat för hennes skull, utan för min. Att bara få ha henne varannan veckan sliter mitt hjärta itu. Men hon mår inte bra av två föräldrar som bara bråkar. Jag tror tyvärr inte att kärleken övervinner allt.

Och eftersom jag inte har jobb och mammadagarna är slut så måste jag ringa Soc på måndag, få hjälp med lägenhet och pengar. Inget jag vill göra såklart men jag har inget val tills dess att jag kommit på fötter.

Ni är de enda som vet, kände att jag var tvungen att skriva av mig och få ur mig lite.

Men åh gumman! Vet inte vad jag ska säga!

Men jag håller med dig, kärleken övervinner inte allt. I alla fall inte när psykisk ohälsa/utbrändhet osv är inblandat. Kanske kan ni hitta tillbaka till varandra igen om ett tag, när han mår bättre igen.

Kan inte föreställa mig känslan av att bara få träffa Noah varannan vecka, är tillräckligt att vara ifrån honom låååånga dagar nu när jag börjat jobba igen. Med det inte sagt att jag skulle stanna kvar i ett dåligt förhållande för då mår ingen bra!

Du är stark, du klarar detta. Och vi finns här <3
  • garin
    hannamottosson skrev 2015-05-11 18:25:56 följande:

Lycka till på rul imorgon garin! Väntar med spänning på uppdatering här imorgon! :D

Tack! jaa gud kommer inte kunna sova i natt... Av ännu en anledning ;)

Tyvärr får jag till att börja med jobba nästan en hel dag, snacka om att jag kommer vara okoncentrerad!
  • garin

Rul-dagen här då, och jag har åkt på magsjuka i natt. Härligt.

• garin
    hannamottosson skrev 2015-05-12 11:32:18 följande:
    garin skrev 2015-05-12 09:47:53 följande:

Rul-dagen här då, och jag har åkt på magsjuka i natt. Härligt.

Men fy vilka nätter ni haft! Hoppas alla tre mår bättre idag!

Hur blir det med rul garin? Bokar ni en ny tid?
    Ja usch det är så vidrigt, och typiskt.. Just precis nu! :( fick ny tid den 20/5. Väntan dit känns megalång!!! :(
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet