Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Jag ammade för sista gången för prick en vecka sen. Egentligen var det snarare två veckor sedan, för sista veckan var Noah så förkyld att det kan inte ha varit många droppar han fick i sig innan han självmant gav upp liksom.
"Erbjöd" bröstet sista gången förra fredagen då han inte längre var så täppt, men icke, han var inte intresserad.
Är glad att amningen här har fasats ut av sig självt. Men, hade det varit så att han "sökt" eller tex om han vaknat på nätterna (helt och hållet..) så hade jag hellre gärna fortsatt amma än att gå upp och göra välling.
Håller med om att det ändå känns lite vemodigt. Men jag tänker mer på stunder då han var mindre och somnade så gott vid bröstet (dock inte alltid ju...)
Senaste månaden var det bara en tiominutare på morgonen som gällde, på nätterna slutade han äta när han var 6 mån och sen har maten fått mer och mer utrymme. Erbjöd bröstet rätt ofta på dagarna ändå pga vätskan då, men nu dricker han bra med vatten! Och varm mat som han vägrade så länge har börjat gå jättebra nu, såå skönt!!!