• garin

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Och så var det det hära med åldern då ja

Jag är 29.

Förresten. Någon som är inne på syskontankar redan? Det är jag...

• garin
    Enlängtan skrev 2014-10-27 17:05:33 följande:
    Haha jag är inte ens inne på sextankar än ;D
    Inte jag heller iofs så där har vi det enda problemet nu, innan var det två: noll lust och inte tillbaka mensen. Men nu har ju iaf mensen kommit tillbaks
  • garin
    Sandie80 skrev 2014-10-27 22:05:42 följande:

Här är ett syskon påväg???? sonen blir 6 mån 29/10...är i v 9!

Oj, det var riktigt tätt!! Var det planerat?

Och grattis ska man kanske säga också!!
  • garin
    Sandie80 skrev 2014-10-28 07:09:40 följande:
    Vi trodde inte att det skulle gå riktigt såhär fort;) men vi planerade att skaffa syskon tätt! Blir roligt för syskonen när de blir äldre, kommer skilja drygt 13 mån:)
    Ja det blir kul för dom sen lite extra jobbigt bara i början med en liten utforskare som kanske precis lärt sig gå strax innan lillebror/syster kommer! ;) hoppas du har bra möjlighet till avlastning osv.

Men det går! Finns ju många som har tätt emellan och jag har hellre det så man blir "klar" med småbarns tiden osv någon gång. Men vi siktar på 2 år emellan så får vi se

Som du kanske såg ovan finns det ju vissa omständigheter som gör det lite svårt för mig att bli gravid just nu! Haha!
  • garin
    elyse skrev 2014-10-28 17:28:19 följande:
    Jag vågar inte. Blev ju så sjuk efter förlossningen (infektioner + depression). Vill heller inte gå omkring och vara trött och illamående med en liten hemma. När man var barnlös kunde man ju bara gå och lägga sig... Men jag kanske är onödigt negativ. ;) 
    Du är ju iofs inte negativ utan det bygger ju på dina faktiska upplevelser! Tror det är lurigare om allt flöt på jättebra första gången och därför kastar man sig naivt på nästa liksom, utan en tanke på att den nya graviditeten samt förlossning och efteråt kanske är jobbigare/tar hårdare på kroppen och sinnet än den första.

Jag mådde inte superbra under graviditeten heller, men man glömmer snabbt! De 3-4 första månaderna med bebis var så sjukt jobbiga att jag faktiskt inte kände mig sugen alls på fler barn, någonsin. Än mindre "göra" barn...

Och sen funderar jag på hur sjutton det skulle se ut om jag blev gravid nu, så trött och seg jag är pga 3-5h upphackad sömn per natt.. Och då är ju en bebis som inte kryper eller går än ganska tacksam trots allt. Samt att man KAN vila när han sover på dagarna, blir svårare med 2.

Har också dessa katastroftankar och i synnerhet för att jag är mycket ensam, jag gör det allra mesta hela tiden, både vad gäller Noah och hemmet, storhandlar själv, kånkar och bär.

Men förhoppningsvis blir det flytt tillbaks till mina hemtrakter snart, och då får jag iaf mer möjlighet till avlastning på ett annat sätt. Men som det är nu så skulle det inte vara genomförbart att skaffa ett barn till, och det kan störa mig lite, eftersom jag VILL och drömmer om fler barn hyfsat snart men dessa saker sätter liksom käppar i hjulet för mig...
  • garin

Noah lägger sig också på mage ibland men det låter jag honom göra. Han kan vända tillbaka själv. Nån gång har han trasslat till det för sig men då gnyr han så jag hör från vardagsrummet eller vaknar om jag sover då, och då får jag hjälpa honom till rätta.

Han har både täcke och kudde. Har också klämt fast täcket i fotändan så han inte kan dra det över huvudet. Kudden är ganska tunn, båda är från ikea iaf.

Han sparkar oftast av sig täcket helt eller delvis men brukar då bli kall om ben och fötter så jag får lägga över en filt eller försiktigt rätta till täcket och hoppas jag inte väcker honom. Från början kunde man typ inte kolla på honom utan att han vaknade, nu går det t o m ibland att lyfta lite på honom och rätta till lite utan att han vaknar!!

• garin
    Sandie80 skrev 2014-10-29 17:40:52 följande:
    Att slänga dig in naivt i en ny graviditet tror jag inte många gör, framförallt inte jag! Själv hade jag havandeskapsförgiftning så min graviditet var inte helt enkel.. Det är ju ändå tur att vi är olika, vad tråkigt det skulle vara annars:)... och man är ju två om barnen, här har vi alltid hjälpts åt!:)
    Var väl lite fumligt uttryckt av mig, och jag syftade verkligen inte på dig där. Men vet minst ett fall i verkliga livet där det är så. Och tror tyvärr det är vanligt, både när man skaffar första och andra barnet, att man gör det med förhoppning om att ens tillvaro alltid kommer vara som den är nu, eller ännu värre: att de tror att saker löser sig när de skaffar barn.

Men det hör inte hit!

Ville väl bara spåna lite om det jag själv är "rädd" för och det som hindrar mig. Vi var ju också två om att skaffa vår son, men det har blivit så att jag bär det allra tyngsta lasset och jag är envis som synden och vill heller inte be andra faniljemedlemmar om hjälp fast de erbjuder sig.

Jag är en grubblare och tänker alldeles för mkt också, mer nu än innan sonen kom. Då var det rätt mkt "det löser sig"-tankar men vi har haft det väldigt tufft på många sätt i synnerhet de första 3-4 månaderna så jag menar bara det att jag har svårt att se mig själv klara av det (men jag vet att många gör det inklusive du/ni såklart!!)
  • garin
    Fidelisen skrev 2014-10-30 11:06:35 följande:

Vad sjutton är en portion mat?!

Livia äter gröt till frukost, burkmat (skulle ju göra egen mat men blev lat och osäker) till lunch och middag.

Men när man ger burkmat, vad är en portion?

Vill bara säga att du är inte lat för att du ger burkmat! Det gör jag med, för att det är bra mat och jag prioriterar att vara med min son framför att laga mat hela dagarna. Sen när han är året och äter samma som vi, och man inte behöver purea och mosa till atomer... Då kommer jag laga mat varje dag!

Jadu, finns väl inget hundraprocentigt vad som räknas som en portion. Men tänker mig en halv stor burk hade jag själv känt att det går nog att klassa som en hel portion. Ca 1dl, eller 100g. Men det är vad jag tycker och jag kommer fortsätta tycka det även om nån har vetenskapliga grunder
  • garin
    Fidelisen skrev 2014-10-30 15:35:42 följande:

Jag är medlem i en grupp för oss som gör egen barnmat på Facebook, då jag först tänkte göra just det. Den gruppen ger mig lite panik. Det är inte bara hemmagjort, det är extremt nyttiga och ekologiska produkter och aldrig butiksköpt. De gör egna majskrokar, bröd, mat osv osv.

Jag känner mig "duktig" som köper ekologisk barnmat och frukt liksom.

Åh gud, jag får också panik av sånt! Är superstressad redan som det är. Skulle gå upp i atomer tror jag...

Men har man det som sitt stora intresse samt har energin till det, så varsågoda liksom. Men jag kan inte låta bli att tänka på om inte de flesta "fuskar" med nånting nångång, och då tar det säkert ut den stora ansträngningen de gjort redan.. Haha!

Jag är en jättehemsk människa som inte ens bryr mig särskilt mycket om ekologiskt...
  • garin
    Chili123 skrev 2014-11-03 09:48:44 följande:

Nu har sambon varit borta i Portugal med jobbet i 8 dagar, och jag har varit ensam med tvillingarna. Bor på tredje våningen utan hiss med vagnen placerad i bilen. Att jag fixade det! Är nog bra att utmana sig själv ibland, fy vilken vecka det varit. Ikväll kommer han iallafall hem <3

Shiit vad strongt!! Allt går!! ????
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet