Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Och så var det det hära med åldern då ja
Jag är 29.
Förresten. Någon som är inne på syskontankar redan? Det är jag...
Och så var det det hära med åldern då ja
Jag är 29.
Förresten. Någon som är inne på syskontankar redan? Det är jag...
Här är ett syskon påväg???? sonen blir 6 mån 29/10...är i v 9!
Noah lägger sig också på mage ibland men det låter jag honom göra. Han kan vända tillbaka själv. Nån gång har han trasslat till det för sig men då gnyr han så jag hör från vardagsrummet eller vaknar om jag sover då, och då får jag hjälpa honom till rätta.
Han har både täcke och kudde. Har också klämt fast täcket i fotändan så han inte kan dra det över huvudet. Kudden är ganska tunn, båda är från ikea iaf.
Han sparkar oftast av sig täcket helt eller delvis men brukar då bli kall om ben och fötter så jag får lägga över en filt eller försiktigt rätta till täcket och hoppas jag inte väcker honom. Från början kunde man typ inte kolla på honom utan att han vaknade, nu går det t o m ibland att lyfta lite på honom och rätta till lite utan att han vaknar!!
Vad sjutton är en portion mat?!
Livia äter gröt till frukost, burkmat (skulle ju göra egen mat men blev lat och osäker) till lunch och middag.
Men när man ger burkmat, vad är en portion?
Jag är medlem i en grupp för oss som gör egen barnmat på Facebook, då jag först tänkte göra just det. Den gruppen ger mig lite panik. Det är inte bara hemmagjort, det är extremt nyttiga och ekologiska produkter och aldrig butiksköpt. De gör egna majskrokar, bröd, mat osv osv.
Jag känner mig "duktig" som köper ekologisk barnmat och frukt liksom.
Nu har sambon varit borta i Portugal med jobbet i 8 dagar, och jag har varit ensam med tvillingarna. Bor på tredje våningen utan hiss med vagnen placerad i bilen. Att jag fixade det! Är nog bra att utmana sig själv ibland, fy vilken vecka det varit. Ikväll kommer han iallafall hem <3