Inlägg från: Enlängtan |Visa alla inlägg
  • Enlängtan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

misspethunia skrev 2014-11-02 17:48:49 följande:

Såhär ser mitt ut. Det blev ju ur-akut snitt så därför blev det ganska snett vilket läkaren bad om ursäkt för. Fast det gör mig inget, huvudsaken ungen kom ut medan hjärtat fortfarande klappade. Fick några bristningar precis kring ärret också som synes. Faktiskt de enda jag fick och här nere syns de ju knappt. phpaRmGlH06319.jpg

Nä det är ju klart man inte bryr sig egentligen så länge barnet kommit ut och mår bra :) jag stör mig inte heller på mitt snitt som så men nu efteråt med en fin bebis som mår bra så kan man ju se på det lite kritiskt att det just blev placerat långt till vänster men det är inget som plågar mig på något vis alls :)

Och ditt har ju läkt fint också, trodde de skar helt vertikalt när det blev urakut snitt så att få det snett lagt är ju än mindre synligt. Om barnet mår dåligt i magen och måste ut så spelar det nog i slutändan ingen roll alls hur utgången ser ut bara man får ha sitt barn i sina armar :)
  • Enlängtan
    Chili123 skrev 2014-11-03 09:48:44 följande:

Nu har sambon varit borta i Portugal med jobbet i 8 dagar, och jag har varit ensam med tvillingarna. Bor på tredje våningen utan hiss med vagnen placerad i bilen. Att jag fixade det! Är nog bra att utmana sig själv ibland, fy vilken vecka det varit. Ikväll kommer han iallafall hem <3

Hejja dig superwoman
  • Enlängtan
    kerstinsmide skrev 2014-11-03 15:03:55 följande:

Måste ju vara något fel på mitt snitt alltså. Det är fortfarande jätterött. Inte öppet iaf. 
    Plus att jag har ont typ bakom det. :( meeeen tänkte slänga in lite bilder i bildtråden på Dop/ överraskningsvigsel! :D 

(ja, igår gifte vi oss wihu

Du kanske borde kika upp det om det fortfarande ömmar kanske är någon av de "självupplösande" stygnen som är kvar och irriterar (vet att det kan bli så ibland att de inte försvinner av sig själv).

Stort grattis till er (här också)
  • Enlängtan

Nu har jag också lagt upp bild på vårt julkort som jag knåpat ihop samt några andra bilder på pigan från fototillfället i bildtråden

• Enlängtan
    peegasus skrev 2014-11-03 18:14:13 följande:
    Åh vad fint det ser ut! Mitt har också läkt jättebra men är fortfarande röd. Det har dock minskat på sidorna så jag tror det läker utifrån och in ;) Mitt är också snett på ena sidan, fast på höger. Typ som ett snett leende :D Mitt ser dock ut att vara placerat lite lägre. Ska försöka ordna bild när jag kommer ihåg!
    Ja mitt är ändå rätt högt men har gett upp karriären med lågt sittande byxor så det gör inget, haha :) jag tror det kan ha att göra med att piga satt i säte.
  • Enlängtan
    kerstinsmide skrev 2014-11-04 22:09:09 följande:

Jag orkar inte meeeeer. Liv är så himla jobbig om kvällarna och nätterna. Känner mig helt slut. Nu tog mathias henne men jag hör ändå hur hon gnäller och blir helt tokig. Mathias blir lika matt han och då är detta en kväll av typ 40 han har tagit sen hon blev så.här grinig.

Blir så stressad att hon ska fortsätta såhär när jag börjar jobba och att jag då måste gå upp minst hälften för annars orkar kanske inte han. Och nu har vi båda feber och är sjuka men tydligen så är han sjukare än mig. :P (fastän att jag har mensvärk som känns som mina förvärkar) bläh.

Enlogt bvc kan det vara känningar av vaccinet fortfarande. Eller så "är det bara magen" mhm... bara magen dåså. Då tar vi bort den, tycker jag! :P

Du skulle skaffa hörselkåpor eller öronproppar för att få vila lite en stund. När pigan har varit gnällig/jobbig så brukar jag inland lämna över henne till sambon och tar på mig kåpor för att slippa höra ljudet en stund (eventuellt blunda en stund också så man får lite ny energi).

När man är sådär trött att man känner sig på bristningsgränsen och sambon ojar sig om sin sömn då blir man riktigt förbannad. Här har inte sambon tagit en natt sen pigan kom och när jag då ibland ber han ta henne 1 timma eller 2 för att få gå undan och pusta ut (har hänt några nätter) då suckas det och stönas att han är så trött och att hon ska sova vilket gör mig skitarg så därför brukar jag bita ihop och ta henne själv oftast.

Jag har faktiskt varit lite nyfiken på hur det funkar i familjer där mannen har barn sen tidigare, som i ert fall där din sambo (eller numer make t.o.m) om de männen är mer förstående och inne i det här med jobbiga nätter och är mer hjälpsamma? Men verkar (oftast) som att det är något karlsyndrom att sucka, stöna och gnälla om de mister någon timmes sömn ;)

Massa kramar till dig och jag hoppas att er bångstyriga lilla brutta vill börja sova bättre snart<3
  • Enlängtan
    Eveluskan skrev 2014-11-04 23:52:55 följande:

Åh såna kämpar ni är tjejer! Hejdundrandes mammor! Men glöm inte bort er själva också.

Här sitt/ligger jag i sängen med en jätte febrig kille, verkar som en super reaktion på vaccinet som togs tidigare idag. Tyvärr sånär han även snorig som bara den så andningen är ordentligt rubbad också. Pyret mitt, mamma hjärtat krossas.

Blä jag tycker det är så jobbigt när han mår såhär för jag känner mig så otillräcklig. Dessutom så känner jag mig genomrutten som inte orkar mer, hela dagen har varit skit och jag känner bara för att gräva ner mig. Blä!

Men stackars Bastian som både är snorig och febrig :/ och även stackarns mamman, för det tär att trösta och pyssla om en sjuk bebis <3

Hoppas febern lägger sig snabbt och att pyret kryar på sig!
  • Enlängtan
    hannamottosson skrev 2014-11-07 20:27:12 följande:

Kom på mig själv idag när jag pratade med mina vänner sa "min mammagrupp" och menade då er tjejer! Det blev ingen mamma grupp för mig eftersom att det föddes lite barn här när Vilgot kom. Men vad gör det, har ju bästa mammagruppen här i alla fall :D :D Läser allt ni skriver även om jag själv inte hinner svara på så mycket :)

Jag har inte heller haft någon mammagrupp utan det har alla fina tjejer i denna tråd samt i den innan bebis kom ut fungerat som och jag är så glad att man haft er alla <3
  • Enlängtan

Gud så jag längtar efter att få sova så länge jag vill utan en massa uppvak varje natt

Nätterna är ändå hyfsat lugna nu med ca 3-5 uppvak men ändå, tänk att få pressa en 12 timmar i raken - det hade varit underbart, haha.

• Enlängtan
    garin skrev 2014-11-08 06:43:18 följande:
    Det vore nåt du! Brukar fantisera om hur länge jag hade sovit om ingen väckte mig, förmodligen ett dygn eller så. ;)

Noah äter iaf inte på nätterna men det blir en del nappinstoppningar och ibland vaknar jag av hans stökande men måste inte alltid göra nåt åt det så att säga..
    Haha ja jag också :) Det som varit en självklarhet förut (att sova hela nätter och på helgerna sova typ så länge man velat) är nu typ ens högsta önskan

Pigan äter fortfarande nattetid men jag tror egentligen inte att det är ätandet som hon är ute efter utan det är tryggheten men då hon inte tar napp så är det svårt och sen nån månad slutade jag försöka få henne att ta napp :)

Fast iofs vaknar hon oftast fram mot 4-5tiden och sen ganska tätt igen vid kl 7 och kl 8:30-9 så kanske det är att hon börjar bli hungrig då (vet inte hur mycket hon får vid amningen längre och hur mätt hon håller sig på det). Hade kiddot tagit välling/ersättning hade jag nog gett det där kring kl 4 men det ratas ju så får köra på med amningen nattetid ännu också (annars hade jag själv gärna endast haft kvar den morgon/kväll och då hon ska vila)
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet