Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Jag har inte fått mens heller men ammar fortfarande såpass mycket att jag inte tror den kommer än på ett tag!
Vad svårt det är med maten till de små! Jag är lat och köper färdiga burkar och har nu hunnit prova lasagne, potatis och rödspätta (noah KRÄKTES efter en sked vardera av dessa, och gjorde superäcklade miner en bra stund verkligen) samt kyckling med couscous. Sistnämnda inte heller populärt. Dock inget kräks, så jag provade den idag igen. Men bläää tyckte han och blev jätteJÄTTEledsen... Synd...
Gröten på morgonen går iaf bra, där gör jag en hel portion och ibland har han fått i sig allt, ibland drygt hälften.
Vällingen på kvällen går också bra, är bara olika hur mkt han fått i sig men det beror nog på hur hungrig han varit vid tillfället, precis som gröten.
Han gillar frukt och bär-pureerna, bara vanlig mat som är så fruktansvärt äckligt!
Hoppas det vänder snart. Hade ju sett fram emot att propoa i honom mat så man kan börja dra ner lite på amningen dagtid. På nätterna äter han dock ingenting så då slipper jag ju iaf amma
Och gröt älskar hon och gapar som en fågelholk mellan tuggorna :) På dagarna ammar jag inte så mycket nåmer, mest som mellanmål men då slipper vi dock inte ifrån nattmatningarna ;)
Du kanske skulle pröva blanda ut matpurén med lite ersättning eller vatten för att få en lösare konsistens ? Hoppas det ger med sig så inte Noah får avsmak mot att äta