Inlägg från: Enlängtan |Visa alla inlägg
  • Enlängtan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Fidelisen skrev 2014-10-27 08:34:35 följande:

Detta har säkert pratats om förut, men hur gamla är alla?

Är jag äldst med mina 32 år?

Jag är nyss fyllda 26 år :)
  • Enlängtan
    CNorberg skrev 2014-10-27 11:08:29 följande:

25 år här, både jag och min man.

Vad gäller förskola så har vi sökt på den av de närmaste omkring som vi hört bäst om och som jag tycker ligger så otroligt mysigt i skogsområdet här bakom oss, dels då han kommer att fortsätta gå häromkring även senare under skolgång och så för att det är skönt att kunna gå och lämna/hämta.  Finns en hel del förskolor att välja på i området men ingen har bättre rykte så då gick vi på magkänsla.

Hur gamla kommer era vara när ni planerar att de ska börja förskolan?
    Theodor kommer att vara 1 år och 4 månader och det kommer förmodligen bli pappan som ska skola in honom, haha!

Lät väldigt likt den förskola vi sökt åt pigan :) den ligger rätt centralt men är ändå lite utanför vid ett skogsparti, finns en fin pulkbacke bredvid och de brukar göra skidspår på vintern så barnen kan åka längdskidor.

Är viktigt för mig att barnen får vara ute mycket och det har jag hört att de är på denna förskola plus att den är lite mindre så blir inte så stora barngrupper heller (tummen upp). Nu får man bara hoppas på att pigan får första-hands-valet.

Pigan kommer vara lite mer än 1 år och 6 månader när hon börjar skolas in.
  • Enlängtan
    garin skrev 2014-10-27 14:45:57 följande:

Och så var det det hära med åldern då ja smile5.gif

Jag är 29.

Förresten. Någon som är inne på syskontankar redan? Det är jag...

Haha jag är inte ens inne på sextankar än ;D
  • Enlängtan
    Sallysally skrev 2014-10-27 17:16:41 följande:

Haha som jag skrattar nu av de du skrev "en längtan"... Är inte heller i sextankar. Noll lust verkligen. Och sambon tjatar så

In i... De får mig precis som

Många andra att känna mig trött på honom.

Känns som bebisen ger mig den närhet jag behöver och jag ger henne. Sambon känns bara krävande när han vill kramas.

Suck.

Visst, förstår att de tar illa upp att bli avvisade gång på gång men tycker de skulle ha mer förstående för hur vi känner/mår.

Först har våra kroppar varit utlånade som hotell i 9 månader med tillhörande krämpor och sedan har de små pyrerna gjort sina entréer och lämnat sina spår (nu blev jag visserligen snittad men det blev ju också något man skulle återhämta sig från), extra gravidkilon, agera vandrande mjölkko, vaknätter, hormonstormar, alldeles för få sömntimmar under lång tid och en bebis (iaf i mitt fall) som bara ska vara hos mamma, vilade t.o.m alltid i min famn och fyllde upp hela behovet av närhet sedan tror karln att man ska vara upplagd för att ligga när kiddot somnat.

Istället vill man bara få pusta ut och njuta av att få vara ensam utan någon nära inpå.
  • Enlängtan
    Sandie80 skrev 2014-10-27 22:05:42 följande:

Här är ett syskon påväg???? sonen blir 6 mån 29/10...är i v 9!

Men grattis :) vad spännande och hoppas allt går bra samt att du mår bra. Kram
  • Enlängtan
    Chili123 skrev 2014-10-27 12:40:30 följande:

Jag är 22 år :)

Vi ansökte om förskoleplats när tvillingarna var ca en månad, mycket för att vi vill att dom ska få gå på samma avdelning och så.

Och eftersom vi jobbar inom vården båda två så har vi vakt ett dagis med dygnet runt-verksamhet, så barnen kan gå kvällar om det skulle vara aktuellt. Förskolan har även inriktning på musik, djur och natur :)

Det var ett tag sedan :) Hur går allt för er och twinsen? Kram
  • Enlängtan

Mellan mig och min ena lillasyster är det 1 år och 28 dagar, vi har alltid haft sällskap av varandra och det har ju varit kul när vi varit iväg någonstans och i stugor :)

Vet däremot att mamma hade det nog ganska jobbigt då syrran var ett kolikbarn och skrek hela nätterna och jag hoppade upp tidigt på morgonen och ville leka och starta dagen men när sen mina två yngsta systrar föddes så kom även de tätt med 1,5 år mellan så vi har alltid varit "stor-tjejerna" och "små-tjejerna" :)

• Enlängtan

Var lite för snabb på skicka-knappen :) Visst hade det varit kul med två täta barn tycker jag också men jag känner att jag behöver hinna få komma ut i arbetslivet lite igen innan en tvåa och eftersom jag bara vill ha 2 barn så gäller det att försöka njuta ordentligt av småbarnsåren

• Enlängtan
    Sandie80 skrev 2014-10-28 12:37:30 följande:
    Jag kommer börja jobba i januari, sen med kommande syskon delar jag o pappa på ledigheten.. Jag kommer vara hemma 6 månader:) njuter gör jag oavsett, jag ser inga hinder.. Vi är ju ändå två föräldrar som bär lika stort ansvar för barnen;) men jag kan förstå ditt resonemang:)
    Nej menade inget mot dig eller så :) men när jag är gravid kan jag inte utföra mina vanliga arbetssysslor utan blev förpassad till ett kontor så jag kröp efter väggarna under mina gravidmånader på jobbet, är i vanliga fall ute i ett verk i industrin och pysslar på med en massa processfrågor men det kunde jag alltså inte göra som gravid utan fick hålla på med en massa gamla rapporter och analysdata (det var det jag mena med att jag vill hinna ut i arbetslivet) :)

Och här har det inte funkat med delat ansvar då barnet vara velat vara hos mig, haha dock behöver det hu inte bli så igen men det är ju allt jag vet :)
  • Enlängtan
    Chili123 skrev 2014-10-28 22:28:53 följande:

Enlängtan:

Ja, jag är ofta inne och läser, men har sällan tid att svara på något haha.

Allting går faktiskt bra med tvillingarna! Är nog en fördel att få tvillingar som första barn, då har man inget att jämföra med ;) dom blev precis 7 månader.

Känner att jag och sambon är ett väldigt bra "team", så tråkigt att det inte är så för alla i gruppen smile4.gif

En fråga jag har... Både Emma och Thor har börjat kasta sig över på mage när dom sover, vägrar annat.

Känns dumt att väcka dom för att vända dom hela tiden då dom blir såå arga (dom rullar runt själva). Kan man låta 7månaders sova på mage? Dom har eget rum och jag kan inte vara vaken för att springa in och kolla hela tiden..

Nä kan förstå att det blir lite mer för dig/er att ta tag i under dagarna så att skriva på fl är kanske inte prio ett Men är jätteroligt att höra av dig och att allt går bra med småttingarna :)

Skönt att känna att du och partnern är ett bra team och att ni hjälps åt med barn och hem <3
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet