Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Detta har säkert pratats om förut, men hur gamla är alla?
Är jag äldst med mina 32 år?
Detta har säkert pratats om förut, men hur gamla är alla?
Är jag äldst med mina 32 år?
25 år här, både jag och min man.
Vad gäller förskola så har vi sökt på den av de närmaste omkring som vi hört bäst om och som jag tycker ligger så otroligt mysigt i skogsområdet här bakom oss, dels då han kommer att fortsätta gå häromkring även senare under skolgång och så för att det är skönt att kunna gå och lämna/hämta. Finns en hel del förskolor att välja på i området men ingen har bättre rykte så då gick vi på magkänsla.
Hur gamla kommer era vara när ni planerar att de ska börja förskolan?
Theodor kommer att vara 1 år och 4 månader och det kommer förmodligen bli pappan som ska skola in honom, haha!
Och så var det det hära med åldern då ja
Jag är 29.
Förresten. Någon som är inne på syskontankar redan? Det är jag...
Haha som jag skrattar nu av de du skrev "en längtan"... Är inte heller i sextankar. Noll lust verkligen. Och sambon tjatar så
In i... De får mig precis som
Många andra att känna mig trött på honom.
Känns som bebisen ger mig den närhet jag behöver och jag ger henne. Sambon känns bara krävande när han vill kramas.
Suck.
Här är ett syskon påväg???? sonen blir 6 mån 29/10...är i v 9!
Jag är 22 år :)
Vi ansökte om förskoleplats när tvillingarna var ca en månad, mycket för att vi vill att dom ska få gå på samma avdelning och så.
Och eftersom vi jobbar inom vården båda två så har vi vakt ett dagis med dygnet runt-verksamhet, så barnen kan gå kvällar om det skulle vara aktuellt. Förskolan har även inriktning på musik, djur och natur :)
Mellan mig och min ena lillasyster är det 1 år och 28 dagar, vi har alltid haft sällskap av varandra och det har ju varit kul när vi varit iväg någonstans och i stugor :)
Vet däremot att mamma hade det nog ganska jobbigt då syrran var ett kolikbarn och skrek hela nätterna och jag hoppade upp tidigt på morgonen och ville leka och starta dagen men när sen mina två yngsta systrar föddes så kom även de tätt med 1,5 år mellan så vi har alltid varit "stor-tjejerna" och "små-tjejerna" :)
Var lite för snabb på skicka-knappen :) Visst hade det varit kul med två täta barn tycker jag också men jag känner att jag behöver hinna få komma ut i arbetslivet lite igen innan en tvåa och eftersom jag bara vill ha 2 barn så gäller det att försöka njuta ordentligt av småbarnsåren
Enlängtan:
Ja, jag är ofta inne och läser, men har sällan tid att svara på något haha.
Allting går faktiskt bra med tvillingarna! Är nog en fördel att få tvillingar som första barn, då har man inget att jämföra med ;) dom blev precis 7 månader.
Känner att jag och sambon är ett väldigt bra "team", så tråkigt att det inte är så för alla i gruppen
En fråga jag har... Både Emma och Thor har börjat kasta sig över på mage när dom sover, vägrar annat.
Känns dumt att väcka dom för att vända dom hela tiden då dom blir såå arga (dom rullar runt själva). Kan man låta 7månaders sova på mage? Dom har eget rum och jag kan inte vara vaken för att springa in och kolla hela tiden..