Inlägg från: Fidelisen |Visa alla inlägg
  • Fidelisen

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

garin skrev 2014-05-12 16:25:37 följande:
    Ja eller hur, hjärtat brister typ när lillen börjar gny mitt i allt och man ser hur han ibland spänner och vrider sig av obehag, men lättnaden när det sen släpper är skön även hos mig!! Hur var det förresten, ni hade bokat/planerat in en usa-resa nu i maj va? Blir den av?

Vi har en resa bokad 1/6-6/7. Vi har inte bestämt oss. BVC tycker att vi borde få tillbaks pengarna via kreditkortets avbokningskydd då de anser det rent olämpligt att flyga 8+3 timmar med en baby.

Så vi vet inte.
  • Fidelisen

Jag känner mig som världens sämsta idag...och som världens mest bortskämda och otacksamma idiot.

Trots att Livia bara vaknar en gång mellan.amningen när jag går och lägger mig och mellan 7-9 på morgonen så är jag SÅ TRÖTT HELA TIDEN!

Hon är inget gnälligt barn vanligtvis men har igår och idag varit mer snuttig och mammig än vanligt och svår att få och somna.

Maken lyckas men inte jag.

Har därför fått ångest över att maken börjar jobba på fredag.

Sitter och gråter och tycker allmänt sund om mig själv fastän jag har det hur bra som helst.

• Fidelisen

Jag är oerhört tacksam för hur mycket tid min man tar sig med vår lilla tjej.

Han tar alla chanser han får när det inte är amning som gäller.

Nu efter jag ammade henne blev hon lite kinkig så då tog älsklingen henne och gick runt huset och sjöng för henne tills hon somnade. Ni ligger de i soffan, hon sover på hans bröst och det är så mysigt att se.

I morgon är jag ensam igen. Fredagen var HEMSK. Skulle åka till min syster som bor en timme bort och det slutade på en parkering 15 min bort med långammning och storgråt som inte gick att trösta.

Gav upp och åkte hem medan min gumma grät tills hon somnade och jag grät hela vägen hem. Det var HEMSKT!

Resten av dagen gick ok men jag är nästan rädd för i morgon

• Fidelisen

Nu har andra ensamma dagen börjat, vi är 1.5 timmar in i den och maken är hemma igen kl 19.

Hon har ammat och sover nu. Jag hoppas på en lugn och skön dag.

• Fidelisen

Nu har jag och gumman sovit lite, hon sover fortfarande.

Vi har bestämt oss för att inte åka till USA

BVC avråder starkt från det och jag är orolig för hur det blir om bältesskylten lyser större delen av flygningen då gumman oftast vill bli buren när hon är ledsen. Kan bli en stressig mardröm för alla i närheten och för oss.

Känner mig ändå lite ledsen över det....såg fram mot att få resa iväg.

• Fidelisen

Tycker synd om maken idag.

Snuttan sov dåligt i natt och från kl 4 var hon vaken till och från fram till hans klocka ringde 6.20.

För honom är det självklart att vi hjälps åt och hennes gråt och bökande gjorde att han ändå inte kunde sova.

Jag har kunnat sova under dagen med snuttan, han har jobbat och skrev tidigare idag att han hade fruktansvärt ont i huvudet.

Hoppas verkligen att natten blir bättre.

• Fidelisen

Hur är era småttingar i magen?

Vår lilla tjej har nu lyckats, vid blöjbyte, bajsa ner både mig och maken. Hon är riktigt lös i magen och bajsar med kraft så det har kommit lite varstans vid dessa olyckor.

• Fidelisen
    BäbisSina skrev 2014-05-21 10:11:10 följande:

Bajset är ju rätt rinnigt, vi hade också några tillfällen då han både valde att bajsa och kissa vid blöjbyte. Nu är det ett tag sen, jag vill ju tro att det är för att man har lite mer koll på hans bajsningar iaf så väntar vi en liten stund efter han börjat prutta just för att slippa att bli bajsad på smile5.gif Kisseriet får man blocka med att öppna blöjan så det kommer in luft och sen lägga på igen och sen göra klar nya blöjan under tiden och sen ta av blöjan, oftast slipper man att bli kissad på.
    Jag lärde mig, efter att maken blev bajsad på, att vänta en stund (vi bytte den blöjan på natten och trodde verkligen att hon var färdig). Men när det sedan blev min tur att vara med om det hela så hade hon bajsat i flera omgångar och sedan hade det varit lugnt ett tag, likt förbenat bajsade hon när blöjan var av :-/
    Men skönt att höra att någon annans bebis har rinnigt bajs. Blev lite orolig att hon skulle vara dålig i magen. 
  • Fidelisen
    garin skrev 2014-05-21 11:40:21 följande:
    Hur många timmar per dygn sover era? Alltså "aktivt" dvs inte småslumrar vid bröstet eller medan de äter. Min pojk sover i totalt ca 3 h fördelat på 2-3 tillfällen på dagarna, och typ max 5h delat på två på senkvällarna/nätterna. Extremt lite kan jag tycka. Men han är pigg och glad mellan varven men det tar extremt lång tid att mata samt söva honom och då sover han nästan aldrig särskilt länge ändå, speciellt om man lägger ner honom. Men jag kan ju inte ha en bebis på mig hela dygnet runt, tycker det borde räcka att han ligger vid bröstet i typ hälften av dygnets timmar -minst. Har tänkt försöka logga lite men hinner fasen inte...

Nu är det ju lite åldersskillnad mellan våra barn (har hört att de sover mer vid lägre ålder) men Livia, 3 veckor, sover 2-3 timmar åt gången 2-3 gånger under dagen. Sedan ammar hon vid 23-24 och sover till 2-3 då hon ammar igen och sover till 5-6.

Just nu har hon sovit sedan 8.20 och jag börjar få abstinens efter min lilla tös....
  • Fidelisen
    misspethunia skrev 2014-05-24 16:54:20 följande:
    Hur har ni det i värmen alla fina mammor? Här håller vi oss inne i vårt svala hus, vi är inte vana vid värmen än, haha! Men ikväll när det svalnat lite ska vi ta en promenad nere vid hamnen. Hoppas på behaglig sjöbris!

Vi har tyvärr inget svalt hus men däremot en trött, varm liten tjej som har svårt för att somna och sova längre stunder och är ledsen pga värmen.

Vi undviker att vara i solen och försöker få ner värmen inomhus genom öppna fönster så att vinden kan blåsa genom huset.

Lilltjejen får ha tunna klänningar på sig eller bara blöja.
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet