Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Jag överväger att köpa en sådan här till Livisen när hon fyller ett.
Såg dock att den är från 3 år. Ja ja, vi får se. Vi åker ju till USA veckan efter hon fyller och där blir det en del shopping.
Finns här någon med samma problem som vi har. Livisen spottar ut runt 90% av all mat hon lyckas få in i munnen. Hon tuggar på maten och spottar sedan ut det.
Hon ammas också, så näring får hon väl i sig men viktökningen är väldigt långsam.
Matad vägrar hon att bli, så hon får bitar som hon själv plockar med.
nä ibland om hon ej e hungrig,, men e de när de e bitar i eller även helt puread mat?
Så är de på bvc.
När de frågar hur hon sover och jag berättar att hon oftast sover från 19.30 till 7.30 med något enstaka avbrott för amning som vi sköter halvsovande och liggande så får jag alltid höra att jag ska njuta då det kommer ändras.
Hon har sedan hon föddes krånglat med sömnen under några få perioder, så jag kan inte påstå att jag är en trött mamma, och enda sedan hon föddes har bvc sagt att jag ska njuta då det snart är över.
men om ni försöker BLW? Det har hjälpt många föräldrar med barn som vägrar äta eller bli matade :)
Hm okej..
Matmuffins, bananpannkakor, grötpinnar? Det kanske kan fungera?
Hur läge planerar alla här att vara föräldraledig? När tänker ni skola in era små?
Jag kommer att vara hemma till augusti och sedan blir maken hemma till januari då lillfia ska skolas in.
När hon börjar på förskolan är planen att jag ska gå ner till 75%, kanske maken också, så att förskolan mest blir en social grej och inte 8 timmar per dag.
Men jag kan inte fatta hur ni som knappt varit utan er bebis orkar? Jag tycker det är en skön paus och så är det ju bra för barnet att lära sig att mamma kan va borta med ibland.
.
Någon som ammar ännu? :)