Inlägg från: kossan |Visa alla inlägg
  • kossan

Första barnet, december 2014

Okey tack för svaren, det ska jag verkligen kolla upp. Men jobbar inom handels så jag tror inte att jag har det tyvärr... :/

Annars är väl föräldrapenningen bara baserad på lönen de sista 6 månaderna? :)

• kossan

Vi kommer inte skriva något på fb.

Vi har även bett de som vi berättat för att inte skriva något heller.

Folk blir så jäkla nyfikna så fort någon blir gravid och jag vill inte bjuda på de detaljerna till hela Facebook. De som vill prata får prata om det på riktigt istället! ;)

• kossan

Instagram kanske får sig en bild mycket senare. Men där har jag inte alls lika många vänner som på Facebook, så det känns mer privat! :)

• kossan

På tal om att vara tjock!

Har ni andra så att magen är så kompakt att den inte veckar sig alls?

På bilden här så står jag nästan dubbelvikt och magen bara putar ut och vägrar att böja sig! xD huden ovanför veckar sig ju alldeles utmärkt!

Ser helt sjukt ut men jag har tråkigt en kväll som denna! :p

• kossan
    Larv skrev 2014-06-18 06:23:27 följande:

Haha vilken söt mage du har!!! smile1.gif

Min mage veckar sig inte heller längre och det syns verkligen att jag är gravid nu med min kula som sticker rakt ut smile1.gif
    Haha söt vet jag inte, men det är som sagt en kula! Jag kan inte ha tajta kläder längre, jag ser gravid ut då!! ;)

Visst var det du som hade fått foglossning oxå? Hur började du känna det?

Jag har ont i svanken ibland, vissa dagar. Typ vid svanskotan precis, igår kändes det mer på höger sida men innan har det kännts i mitten!

Är det där man börjar känna det?
  • kossan

Jag har oxå drabbats av mer intensiv migrän som kommer oftare. Jag läste att om man har aura så blir det oftast sämre under graviditet annars blir den oftast bättre...

Jag har det, och senaste gången jag hade migrän var för 2 år sedan, nu har jag haft det två gånger under typ 2 månader... :/

Och jag brukar må lite illa, men senaste gången, HELVETE vilket illamående jag fick! Kul när man är ensam på jobbet och måste stänga...

• kossan
    Larv skrev 2014-06-18 12:41:20 följande:

Hihi men visst är det mysigt med magen smile1.gif

Tack och lov har jag inte känt av problem med foglossning hittills men är livrädd att få det smile4.gif
    Ja det är jättemysigt!! :D

Sambon brukar komma och klappa lite på magen och det är väl enda gången i livet man är glad över att känna sig tjock! ;)

Nej såg att det var någon annan men som hade svarat dig! :p ibland är man snurrig! :p
  • kossan

Jag började dagen med en fors av näsblod.

Kom när jag tvättade ansiktet och blodade ner hela handfatet... Kul morgon det blev! :/

• kossan

Vi har börjat köpa kläder!!! Sambon är helt lyrisk!!

Vi shoppade på rean på polarn och pyret för typ 1000:- :p

Lite startgrejer, och sånt som vi tyckte var sött att ha lite längre fram!!

Sen har vi en del sedan tidigare! ;)

• kossan
    Annakth skrev 2014-06-23 05:15:43 följande:

Jag fick en hel kasse med mammabyxor av en kompis i typ v 10 och har inte kunnat använda ngt annat sen dess. Men jag har ju oxå en garderob som till 90% innehåller jeans eller byxor med hög midja. Och dom gick ju helt bort så fort magen började svälla i v 6.

Är det någon annan än jag som är förstoppad? Alltså så det gör ont... Har köpt medel på Apoteket men inget har hjälpt hittills. Låg i sängen hela dagen igår för att magen gjorde ont..

Jag är van vid förstoppning då min mage alltid är krånglig men nu har jag haft det i några veckor. Jag brukar ta lactulos, det hjälper. Jag får dock ont i magen när jag tar det för att magen sätter igång lixom! :p

Nu de senaste dagarna har jag tagit en matsked linfrön på youghurten när jag äter frukost och det funkar super, utan att jag får ont i magen! ;)

Annars brukar barnmatsburkar med katrinplommonpuré funka alldeles utmärkt, om man nu gillar det! :p
  • kossan
    Tillaan skrev 2014-06-22 15:55:43 följande:
    Händer ju ingenting. Blir gaaalen. Köpte en sån där gravidbok idag som man kan fylla i själv om graviditeten :)
    Det kommer nog snart! :)

Vad köpte du för bok?

Jag har själv bara skrivit hur jag känner och när vi har berättat för någon eller när det hänt något särskilt i ett anteckningsblock. Typ som graviddagbok. :) men det skulle ju vara kul att sätta in bilder och så!
  • kossan

Är någon annan sjukt torr om bröstvårtorna? (På tal om att smörja in sig)

Jag har börjat smörja med babyolja både morgon och kväll för annars kliar det som sjutton. Jag trodde man blev torr när man ammade och inte innan! ;p

• kossan
    sofblo skrev 2014-06-25 10:29:08 följande:

Någon som gått upp i vikt ännu? Förvånad Jag har gått upp ca 4-5 kg. Helt sjukt! Förstår inte varför, kan det vara att jag började äta bröd igen kanske? Känns som att det är lite väl mycket att gå upp, är ju endast i vecka 15 än så länge.

Jag har knappt gått upp någonting alls... Känner mig mer orolig för det faktiskt.

Jag har nog gått upp som Max ett halvt kilo och det varierar ju lite från dag till dag. Nu har jag iallafall inte varit under startvikten på någon vecka! ;)

Jag tror 4-5 kg är mer normalt faktiskt!! :)
  • kossan
    sofblo skrev 2014-06-25 20:16:37 följande:
    Tss.. kanske smäller till senare för dig ;) Nä, men en del går ju inte upp särskilt mycket. Min barnmorska sa att jag inte bör gå upp mer än 12 kg, och har jag redan gått upp en tredjedel så... :P Visserligen så har jag ju 2/3 kvar av graviditeten, så det kanske går jämt upp. ;)
    Ja man vet ju aldrig! :p

Men jag är jättesvullen om magen så det är lite konstigt att det inte händer något på vikten!

Jag har alltid ätit lite mat för att jag äter så långsamt men jag har ätit så fort jag är hungrig nu och jag älskar kakor och bullar och sånt så det är inte så att jag svälter mig.

Men jag är ganska smal annars, så kanske därför mageb syns tydligt! :)

Man ska väl inte behöva pressa i sig mat även fast man inte är hungrig? :/
  • kossan
    Boppianna skrev 2014-07-01 19:51:01 följande:
    Vi har rul på tisdag och vi tänker likadant att vi också vill veta just för att kunna börja köpa saker. Jag är i v. 18 nu (17+5) så har faktiskt redan köpt en del kläder på tradera.
    Fick en blödning igår vid samlag och trodde att det skulle va över nu men ikke=/ Har inte haft sex sen förra blödningen och då var jag i v.9 (tror jag). Stackars sambo som inte får nåt på flera veckor.

Hur har ni andra det? Kan ni slappna av och har ni haft någon blödning vid sex?
    Jag fick en liten blödning, fast det var typ brunt blod efter att vi hade sex runt v.8. Har varit rädd att det ska komma tillbaka men tack och lov har det inte det! :)

Idag har jag för övrigt haft ont i magen, och jag har fruktansvärd förstoppning. Tar jag i och försöker göra nummer 2 så hugger det till i magen på vänster sida så jag viker mig. Det är inget jag rekommenderar att testa faktiskt, det är jättejobbigt och så blir jag lite orolig för att det gör så ont!! :/
  • kossan
    JosefinGranqvist89 skrev 2014-07-02 09:47:42 följande:

Kan uppdatera med att allt såg jättefint ut och bebisen mår bra (-: fy va hemskt det va imorses!!! Men måste verkligen berömma sjukvården som tog det på största allvar och att sjuksköterskan och läkaren va supersnälla (-: blev tillbaka flyttad två veckor så blir en januari bebis som det ser ut nu. Men hänger kvar här ändå för att kolla läget med er alla (-: kram!

Va skönt! Sa dom vad det berodde på?
  • kossan

Det verkar inte funka att skicka meddelande för mig, eller har du fått min mailadress? :)

• kossan
    Diso skrev 2014-07-06 18:05:26 följande:
    Har också Rul på fredag , vecka 19+1 kommer jag va i då :) , vill köpa så mycket till bebisen men ,ver inte vart man ska börja.. Kanske börja med att tömma barnrummet på alla datorprylar , som sambo har :) så man får måla om lite.. :) ska ta reda på kön då också :) ska ni ta reda på kön?
    Vi vill oxå veta, om det nu är så att dom lyckas se!

Annars kommer jag bli jättebesviken! :/
Svar på tråden Första barnet, december 2014