Första barnet, december 2014
Okey tack för svaren, det ska jag verkligen kolla upp. Men jobbar inom handels så jag tror inte att jag har det tyvärr... :/
Annars är väl föräldrapenningen bara baserad på lönen de sista 6 månaderna? :)
Okey tack för svaren, det ska jag verkligen kolla upp. Men jobbar inom handels så jag tror inte att jag har det tyvärr... :/
Annars är väl föräldrapenningen bara baserad på lönen de sista 6 månaderna? :)
Vi kommer inte skriva något på fb.
Vi har även bett de som vi berättat för att inte skriva något heller.
Folk blir så jäkla nyfikna så fort någon blir gravid och jag vill inte bjuda på de detaljerna till hela Facebook. De som vill prata får prata om det på riktigt istället! ;)
Instagram kanske får sig en bild mycket senare. Men där har jag inte alls lika många vänner som på Facebook, så det känns mer privat! :)
På tal om att vara tjock!
Har ni andra så att magen är så kompakt att den inte veckar sig alls?
På bilden här så står jag nästan dubbelvikt och magen bara putar ut och vägrar att böja sig! xD huden ovanför veckar sig ju alldeles utmärkt!
Ser helt sjukt ut men jag har tråkigt en kväll som denna! :p
Jag har oxå drabbats av mer intensiv migrän som kommer oftare. Jag läste att om man har aura så blir det oftast sämre under graviditet annars blir den oftast bättre...
Jag har det, och senaste gången jag hade migrän var för 2 år sedan, nu har jag haft det två gånger under typ 2 månader... :/
Och jag brukar må lite illa, men senaste gången, HELVETE vilket illamående jag fick! Kul när man är ensam på jobbet och måste stänga...
Jag började dagen med en fors av näsblod.
Kom när jag tvättade ansiktet och blodade ner hela handfatet... Kul morgon det blev! :/
Vi har börjat köpa kläder!!! Sambon är helt lyrisk!!
Vi shoppade på rean på polarn och pyret för typ 1000:- :p
Lite startgrejer, och sånt som vi tyckte var sött att ha lite längre fram!!
Sen har vi en del sedan tidigare! ;)
Jag fick en hel kasse med mammabyxor av en kompis i typ v 10 och har inte kunnat använda ngt annat sen dess. Men jag har ju oxå en garderob som till 90% innehåller jeans eller byxor med hög midja. Och dom gick ju helt bort så fort magen började svälla i v 6.
Är det någon annan än jag som är förstoppad? Alltså så det gör ont... Har köpt medel på Apoteket men inget har hjälpt hittills. Låg i sängen hela dagen igår för att magen gjorde ont..
Är någon annan sjukt torr om bröstvårtorna? (På tal om att smörja in sig)
Jag har börjat smörja med babyolja både morgon och kväll för annars kliar det som sjutton. Jag trodde man blev torr när man ammade och inte innan! ;p
Någon som gått upp i vikt ännu? Jag har gått upp ca 4-5 kg. Helt sjukt! Förstår inte varför, kan det vara att jag började äta bröd igen kanske? Känns som att det är lite väl mycket att gå upp, är ju endast i vecka 15 än så länge.
Kan uppdatera med att allt såg jättefint ut och bebisen mår bra (-: fy va hemskt det va imorses!!! Men måste verkligen berömma sjukvården som tog det på största allvar och att sjuksköterskan och läkaren va supersnälla (-: blev tillbaka flyttad två veckor så blir en januari bebis som det ser ut nu. Men hänger kvar här ändå för att kolla läget med er alla (-: kram!
Det verkar inte funka att skicka meddelande för mig, eller har du fått min mailadress? :)