Inlägg från: kossan |Visa alla inlägg
  • kossan

Första barnet, december 2014

Liv13 skrev 2014-05-10 13:33:41 följande:
    Tack! :) Vad spännande! Det kommer bli en underbar känsla. Jag fick inte med mig någon bild tyvärr, hade älskat att ha den på kylskåpet men får vänta till RUL och eventuellt KUB. Har inte riktigt bestämt oss för om vi ska göra det eller ej. Hur tänker ni andra? Jag är 32 år och i Stockholm erbjuds alla över 30 RUL. 
    Jag är rätt så otålig normalt sett, har svårt att vänta en dag på saker och ting, och nu blir det hela 7 månader, det kommer bli kämpigt. :) 
    Vi kommer göra KUB, och jag är 22!

Just för att vi vill kolla hur stor sannolikheten är och så kan man utgå därifrån sen. + att man får ju ett extra ultraljud där man kan se så allt står rätt till. Vilket kändes bra.

Bm skickade in remiss igår när vi va på inskrivningen och sa ingenting om att det kommer kosta, då jag antar att det inte kommer göra det då? Borde hon inte sagt något isåfall?

Hon sa iallafall att blodprovet ska tas tidigast v.9 och jag blev rekommenderad att ta det samtidigt som alla andra blodprover oxå. Så jag ska vänta någon vecka tills dess. Men vet ni om man blir kallad för ultraljudet då eller måste man ringa själv?
  • kossan
    Tillaan skrev 2014-05-11 19:59:13 följande:

Är inne i spökvecka. Känner ingenting förutom svampen från helvetet :/

Usch va jobbigt! Har du pratat med din barnmorska om svampen?

Min sa att jag skulle kontakta henne om jag misstänkte svamp eller urinvägsinfektion!

Vad är spökvecka? Att man inte känner något?
  • kossan
    Tillaan skrev 2014-05-12 11:43:38 följande:
    Mina nära gör också det förstås. Men jag undrar varför egentligen. Det är ju lika vanligt att inte dricka som att dricka på fest, så förstår inte varför det ska spekuleras från andra sidan :)

Dock så har(tror jag) våra vänner blivit misstänksamma för vi har varit på grillkväll och fester där nu i flera omgångar, men jag får alltid hitta på en ursäkt. Vilket är rätt sjukt egentligen. Kan man inte bara "nej jag har ingen lust" liksom. Människan är bra konstig :p
    Människor är bra konstiga. Ja!

Jag dricker aldrig, nu har släkt och nära vänner börjat förstå det. Men när jag var yngre och gick på fest så blev man dumförklarad. Jag gickballtid och smuttade på en cider hela kvällen för att slippa frågor. Så det såg ut som om man drack! ;)

Annars får man alltid höra, "jaha dricker du inte, kör du bil? Nähä, är du gravid?"

JAG VILL BARA INTE HA!!!!
  • kossan

Jag vet inte varför den här tråden försvinner ur mina favoriter hela tiden... Nu är det 4 gången jag lägger till den. Konstigt!

Men jag vill ju gärna vara med då jag väntar första barnet i december! :)

• kossan
    Knyttet skrev 2014-06-01 16:18:16 följande:
    Ja, så gör det för mig ibland med! Konstigt :S
    Det är jättekonstigt för det är bara just den här tråden... :p

Aja nu är jag tillbaka iallafall!

Hur mår alla nuförtiden? Har era illamåendet börjat gå över?

Det har mitt gjort iallafall, så det är nästintill borta! :)
  • kossan
    Svensktiger90 skrev 2014-06-02 18:22:25 följande:

Ska alla göra kub?

Vi ska göra det, nästa vecka. Jag trodde att det skulle kosta för mig eftersom jag är 22 och har ingen ökad risk egentligen. Men vi ville göra det ändå eftersom det inte innebär några risker.

Dock stod det inte något om betalning på remissen och barnmorskan sa inget heller, så jag vet inte om det kommer kosta, hoppas inte det! ;)
  • kossan

Är det ok att äta pasta och grillad kyckling från igårkväll, kall idag?

Tänkte om det var särskilt känsligt om man är gravid. Den kyldes direkt efter att vi ätit färdigt.

Jag blev så fruktansvärt sugen på kall pastasallad!!! ;)

• kossan
    Knyttet skrev 2014-06-04 15:46:51 följande:

Hej tjejer! Är det någon av er som sitter inne på bra mattips? Jag är verkligen inte sugen på att äta någonting. Fixar inte att laga mat och fixar inte att äta fil/yoghurt m flingor. Har ni någonting som fungerar att äta utan att det är för mastigt eller skapar en massa stekos? ;)

Jag tyckte att varma mackor va bra, bara in i ugnen och luktar inte så fasligt! ;)
  • kossan
    JosefinGranqvist89 skrev 2014-06-04 23:48:16 följande:

Måste bara dela med mig ang illamående och mat..

Trodde mitt illamående va på väg bort men icke!! Har kunnat ätit riktig mat i två dagar och idag va det till och med gott att äta smile1.gif underbar känsla efter 4 veckor av att magen strejkat för allt vad mat heter. Kom hem för 5 minuter sen, kände mig lätt illamående och ja tur att jag inte ätit på en stund för annars hade jag nog spytt än smile4.gif

Imorgon ska jag åka och ta prover, sen är det bara att väta tills runt 28 då vi ska ringa och boka rutin Ul, vet inte om vi ska göra kub än har inte bestämt mig än. Får väl rådgöra med BM imorgon.. (-: skulle va kul att se den lill* redan nu, verkar som alla gör tidiga ul. Ni dom gjort tidiga har ni bara frågat efter tid eller hur fick ni tid till ul?

Jag fick VUL dagen efter inskrivningen för att kunna datera graviditeten. Jag hade ingen aning hur långt gången jag var eftersom min mens inte kommit igång efter att jag slutat med p-piller. :p
  • kossan

Vad är det för mellanskillnadstillägg som ni pratar om?

Jag förstår ingenting av det här med föräldrapenningröran...

Svar på tråden Första barnet, december 2014