Inlägg från: kossan |Visa alla inlägg
  • kossan

Första barnet, december 2014

Jag hoppar in här oxå! :)

Är 22 år, väntar första barnet. Gjorde testet 14 april och det var då starkt positivt!

Vet inte när jag har BF då jag aldrig hann få tillbaka mensen efter avslutet med cerazette i december. Men jag är nog mellan V. 4-7. Så december blir det nog allt! ;)

Vi bor norr om Stockholm och har varit tillsammans i snart 6 år. Sambon är lika gammal förresten! :p

Jag har lite värk i magen, kissar oftare, och är sååå HUNGRIG! ;)

• kossan

Ni som mår så illa, vilken vecka är ni i och när började det?

Kom det värsta illamåendet på en gång eller har det stegrat?

Jag har känt mig illamående på mornarna innan jag ätit frukost de senaste två dagarna och så mår jag illa när jag är hungrig men jag håller alla tummar jag har att jag slipper illamåendet!!! Jag har sån fobi för spyor...

• kossan

Ni som mår så illa, vilken vecka är ni i och när började det?

Kom det värsta illamåendet på en gång eller har det stegrat?

Jag har känt mig illamående på mornarna innan jag ätit frukost de senaste två dagarna och så mår jag illa när jag är hungrig men jag håller alla tummar jag har att jag slipper illamåendet!!! Jag har sån fobi för spyor...

• kossan
    Lillaloppan123 skrev 2014-04-21 19:11:17 följande:

Kossan: Jag är i v 5, och har varit illamående ca 1 vecka. Mår illa konstant, morgon till kväll.

Och så är jag jätteyr, fler som är det?

Jag borde oxå vara i minst v. 5. Så jag hoppas att jag slipper det. Men nu mår jag illa... Usch va jobbigt för dig! Men började du må illa innan du tog ett gravtest eller efter?

Yr är jag till och från, det känns som om hela huvet snurrar ibland! ;)
  • kossan
    Boppianna skrev 2014-04-22 08:05:56 följande:

Jag undrar bara lite ang. Inskrivningen. Skall era blivande pappor vara med? Det verkar vara väldigt olika beroende på var i landet man bor.

Och alla ni som har bokat VUL ska ni göra det i samband med inskrivningen?

Min karl ska med om han kan komma ifrån jobbet! :) de sa att det var valfritt men att det var trevligt om han ville följa med!

Är det frivilligt att boka VUL? Kostar det något extra?
  • kossan
    Tillaan skrev 2014-04-23 06:52:36 följande:

Jag har ju tittat på en barnvagn, över nätet - för att den är en bit bort, men ska självklart se den. Och den är jätte fin, jätte billig. Nu sa säljaren precis att den var visst år äldre och togs ut -09, och när jag använt den ett tag så är den ju nästan 6 år. Så då känns det inte så kul. Har fått miljoner bilder på vagnen och den är verkligen jätte fin, klart man ser på däcken att den rullat. Men annars så är den fin.

Hur hade ni gjort?

Vad är det för vagn? :)
  • kossan
    Tillaan skrev 2014-04-23 07:23:24 följande:
    Emma ljunga city cross, med sittdel + quodrolift, åkpåse och skötväska. Men såg nu att däcken var rätt slitna :/

Blev så besviken när åldern inte stämde.

Dock har jag hittat en -11 nu för typ samma summa (600;- mer) och den har citykorgen och sittdel, så då får jag köpa en mjuklift.
    Ja Emmaljunga är ju ändå bra kvalité på vagnarna så den kan ju vara fullt duglig även efter så lång tid. Men jag skulle vara lite försiktig och kolla igenom vagnen riktigt noga. Gärna om du känner någon som jobbar med det som kan följa med och kolla för att se så de viktigaste funktionerna funkar som de ska!

Varför vill du ha mjuklift och citykorg? Det är ju samma typ av tillbehör bara fast två olika varianter? ;)

Jag suktar efter en Brio Go men den är så dyyyyyyyyr! :p
  • kossan
    Tillaan skrev 2014-04-23 07:23:24 följande:
    Emma ljunga city cross, med sittdel + quodrolift, åkpåse och skötväska. Men såg nu att däcken var rätt slitna :/

Blev så besviken när åldern inte stämde.

Dock har jag hittat en -11 nu för typ samma summa (600;- mer) och den har citykorgen och sittdel, så då får jag köpa en mjuklift.
    Be säljarna om serienumret på vagnen, så kan jag hjälpa dig att se vilken årsmodell det är! :)
  • kossan
    lilsis skrev 2014-04-24 11:58:50 följande:

Missfall :(
    Ånej va tråkigt för dig! :( <3
  • kossan
    Tillaan skrev 2014-04-27 16:33:58 följande:
    Jag har köpt en jättefin begagnad emmaljunga citycross :)
    Va kul att du hittade rätt på en du var nöjd med!

Vilken årsmodell och färg? :) (barnvagnsnörd jag veeeet:p)
Svar på tråden Första barnet, december 2014