Första barnet, december 2014
Hej! Väntar också första barnet fast sista november blev jag flyttad till i fredags när jag var in och såg underverket min fjärde graviditet dock.
Hur mår ni?
Men kul för dig, grattis :)
Hej! Väntar också första barnet fast sista november blev jag flyttad till i fredags när jag var in och såg underverket min fjärde graviditet dock.
Hur mår ni?
Är inne i spökvecka. Känner ingenting förutom svampen från helvetet :/
Jag gillar inte i vanliga fall alkohol så det är inget ovanligt för mig att vara nykter. Ja, varför måste folk lägga sig i och fråga varför man inte dricker? Usch!
Runt v. 10 är känt för att vara spökvecka. Alla symptom försvinner och man känner sig precis som vanligt. Jag är där nu och det är jobbigt, jag gick in i vecka 11 igår och jag vill bara att tiden ska gå och få se mitt hjärta på skärmen. Om drygt en vecka är det inskrivning, sen ska jag försöka få ul så fort som möjligt, så runt 3-4 veckor efter inskrivningen borde jag kunna få ett ul inbokat. Äntligen!
Är dock känslig, gråter lätt och har otroligt starka band till magen, fast jag inte vet hur liten mår.
Brösten ömmar om jag tar tag om dem, men inte märkbart annars.
Har fått svamp, som ni säkert inte missat.
Hungrig och tycker mackor är väldigt gott.
Har finnar, vilket jag aldrig hade tidigare och blodådrorna är tydligare över bröstkorgen.
Jag längtar så mycket.
Gullmaja: här är en till som diskuterar föräldraledighet och gärna försöker planera. Men inte lätt. Förstår inte hur man riktigt ska klara sig på föräldrapenningen riktigt och samtidigt kunna va hemma länge. Såhär ser de ut. Ni har ihop 480 dagar att ta ut. Varav 60 av dessa är låsta till var och en, resterande kan ni välja hur ni vill dela. Men delar man lika har man 240 dagar var, varav 195 dagar är på sjukpenningennivå och 45 är på lägsta nivå. Sjukpenning nivå räknas på inkomst och lägsta på 180kr/dag. När man räknar ut sjukpenning tar man sin årslön x 0,80, sen det beloppet x 0,97 och sen den summan delat på 365 så får man ut dags ersättning innan skatt. Skatten beräknas på vilken skattetabell kommunen ligger i. Sen kan man välja hur många dagar i månaden man vill ta ut. Och om man vill ta ut hel, halv eller fjärdedels dag. Hoppas du hängde me lite. :) annars bara fråga. ;)