Inlägg från: Tillaan |Visa alla inlägg
  • Tillaan

Första barnet, december 2014

bassse skrev 2014-05-02 16:19:45 följande:

Usch jag mår så otroligt dåligt med illamående, smärta i höger skinka som strålar upp i ryggen och ont i magen. Som om att inte det vore nog råkade min sambo ut för en olycka i början på veckan, min ena kanin dog idag och vår häst fick avlivas akut under eftermiddagen :( jag bara gråter och orkar ingenting. Jag är orolig för att mitt mående påverkar bebisen i magen. Usch behövde skriva av mig hoppas alla ni andra mår bra.

Ledsen för allt som hänt! Ditt mående kommer inte att smitta av sig, precis läst om det också(bor typ på Google..) det är ju en period i ditt liv där det händer mycket ändå och nu hände det ännu mer tyvärr.

Men tänk inte på hur du mår för då blir det oftast en större press på att man ska må bättre. Försök bara att göra sånt du gillar.

Hoppas mannen blir bra snart!
  • Tillaan
    mrsJammeh skrev 2014-05-02 19:25:09 följande:

Är vul/tidigt ul något ni blivit erbjudna eller har ni begärt det? Känns som det är så många som har gjort det :D

Har bett, men inte fått. Har runt privat men fick inte där heller. Hänvisas bara till rul.
  • Tillaan
    Boppianna skrev 2014-05-02 21:06:08 följande:
    Jag kände precis likadant att alla hade gjort/skulle göra VUL men jag fick också tjata mig till ett och det pga jag hade en blödning för en vecka sen. Är i vecka 10 nu och ska på VUL på fredag.

BM sa även att fram till vecka 14 kunde man blöda lite vid samlag eller när man egentligen skulle haft sin mens utan att det är någon fara.
    Ja, tänker man efter så är det ju inte konstigt, kroppen reagerar ju olika.

Jag har slutat att oroa mig alltför mycket, har inte energin till det. Utan jag får hålla tummarna på att det får vägen helt enkelt.

Verkar som alla här har fått bestämda vul, jag fick ett dock i v 5+5, då det blev akut, smärta och liten blödning. Så då kollade dem. Men de har inte velat göra på min begäran.
  • Tillaan
    SmulAnna skrev 2014-05-03 09:21:11 följande:
    Tack! nu är allt som vanligt igen, så jag ska försöka oroa mig!
    Vad skönt :) fortsatt lycka till!
  • Tillaan

Idag är jag deppig. Har slut på motivation och pepp. Går in i vecka 10 imorgon och jag vill så gärna se liten.

Vill bara gråta idag.

• Tillaan
    SmulAnna skrev 2014-05-03 10:02:20 följande:
    Jag har också sådana dagar. Orkeslös och deppig, samtidigt som jag är rastlös. Men det ger sig, jag lovar! Pepp till dig!
    Tack! Ibland känns allt bara hopplöst och jag vill att tiden ska rassla till :/
  • Tillaan
    Story skrev 2014-05-03 10:56:56 följande:

Jag hoppar in här :) Lina, 32, Stockholm första barnet Bf december

Grattis och välkommen! När har du bf? :)
  • Tillaan
    Amie skrev 2014-05-03 11:36:27 följande:

Usch... Haft kraftiga klarröda blödningar i 2 omgångar nu sedan den 30:e varvat med mindre bruna flytningar. Är helt inställd på att det är missfall då jag inte alls känner mig gravid längre... Bara gråter. Har fått tid för kontroll den 20/4, känns som en hel jävla evighet tills dess! Hoppas det går bättre för er andra

Maj menar du? Iallafall så hoppas jag att allt går bra, men konstigt att de inte kollar upp tidigare?
  • Tillaan
    kossan skrev 2014-05-03 13:39:42 följande:

HJÄLP!!! ÄCKELVARNING DOCK!

Vi hade sex tidigare idag, och när sperman rann ut så kom det lite blod. Det kom bland det första som rann ut och det såg nästan lite brunaktiga ut. Sen kom det inte något mer...

Inget gjorde ont eller så men jag var sjukt upphetsad och fick orgasm om det kan spela roll.

Borde jag vara orolig?

Har inte sett en tillstymmelse till blod tidigare... Jag är nog i v 7...

Slemhinnorna brukar vara väldigt sköra i början, så kan vara därför.

Jag avstår då jag fick så jävla ont att jag trodde att jag skulle dö när jag kom.

Så nej. Det tycker jag inte att du borde vara.
  • Tillaan
    Mittlillafrö skrev 2014-05-04 08:37:21 följande:

Jösses!! Detta med och ljuga för alla.. Och varför pratar alla i min omgivning om barn helt plötsligt? Haha Usch vad jobbigt att må illa som ni skriver många av er. Jag slipper än och då detta.. Jag har tyvärr fortfarande smärtor på natten som inte vill ge sig. Så är sjukt trött på dagarna, somnade nästan på toan på jobbet i torsdags. Trött av att vara gravid, plus att man alltid är vaken 1-2 h /natt. Nu börjar mina bröst att bli lite normala igen, och kan gå ner från trappan på jobbet i mitt normala tempo :) Fasen brudar, veckorna tickar på för oss!! När ska man egentlige. Förstå att man ska ha bebis i slutet på detta året?? :) Att man ska bli mamma!!! Whioo GRATTIS till oss :)

Fattar det inte än :/

Jag tror det är för att man uppmärksammar det mer nu :)

Jag är helt däckad i soffan, hela tiden. Yr och nyser konstant.
Svar på tråden Första barnet, december 2014