Inlägg från: Tillaan |Visa alla inlägg
  • Tillaan

Första barnet, december 2014

Trodde aldrig det var försent. På mina står de att det ska användas under hela grav + amning.

Men säger din bm så, så är det upp till dig. Ska inte ifrågasätta hennes kompetens.

Jag äter låååååångt ifrån det jag borde så jag knaprar en tablett varje morgon.

• Tillaan
    Velig84 skrev 2014-05-06 18:09:54 följande:
    Ja jag kanske också ska börja äta då... Man vill ju inte vara en dålig förälder.
    Ring en rådgivning annars ifall du är osäker :) äh, du är inte dålig!

Men en tablett om dagen skadar ju inte :)
  • Tillaan
    Caolin skrev 2014-05-07 08:27:47 följande:
    Härligt! Åt vilket håll? Bor själv ca 5 mil från Stockholms mitt :) 
    Söder om Sthlm :)
  • Tillaan
    Mittlillafrö skrev 2014-05-07 08:58:57 följande:

Usch da! Svimmar du.. Då förstår jag verkligen att du inte vill jobba. Men skönt att det inte var någon fara. Hur långt gången var du nu igen? Jodå samma här, rullar på.. Men på nåt sätt känner jag mig lite ledsen, rädd för det som komma skall. Men samtidigt är jag lycklig o väldigt tacksam för detta, och hoppas innerligt att det får gå hela vägen nu. Men som sagt, är välförtjänt mkt känslor att ta in så det blir dumt ;) Annars är det bra, inte det minsta illamående, mina onda bröst har gett sig. Så jag har absolut inget att klaga på!
    Ja, jätte obehagligt. Speciellt när inte alla vet om det och kan förstå varför jag blir som jag blir då. Jag är i vecka 10, 11 på söndag.

Visst är man det, många känslor som är i omlopp. Vi håller tummarna!
  • Tillaan
    Fiiaaa skrev 2014-05-07 11:53:10 följande:

Vul om en timme, dåliga odds med tanke på blödningar och smärta. Skönt att få svar iaf och slippa gå runt och oroa sig!

Hur har det gått? Kram!
  • Tillaan

Känner mig inte alla gravid idag. Känns obehagligt. Dock har jag inte rört mig en meter än. Vill fortfarande ha ett ul :/

• Tillaan
    Fiiaaa skrev 2014-05-08 10:06:48 följande:

Tack! Håller tummarna för dej också! Tänker precis på samma sätt som dej, jag tror inte att det ger så mycket att göra ett till vul nu, utan man får avvakta och se vart det tar vägen. Det var ju synd att jag inte hade blödning precis när jag undersöktes igår, då kanske de hade sett var den kom ifrån. Det KAN ju också vara så att själva undersökningen igår irriterade slemhinnorna / nåt blodkärl brast eller liknande, även om det kanske låter otroligt att det skulle bli en så pass kraftig blödning av bara det. Nu har det inte blött nåt mer sedan 4 i morse (annat än lite lätt färgad flytning, men det har man ju blivit ganska luttrad mot vid det här laget), men det kommer säkert igång igen...
    Håller tummarna för er!
  • Tillaan
    katten1303 skrev 2014-05-09 06:53:39 följande:

Ja, så är det väl smile1.gif 10 (9+0) idag då! Men det är ju 2 sätt att räkna, det är väl därför båda är står med, eller?? smile1.gif Tack smile1.gif
    Allt över tex. 9, är vecka 10 :) från 9+0-9+6, men det var ju kul att du går in i vecka 10 istället för 9 :D

En del räknar bara fulla veckor och då skulle du bara vara i 9, eftersom du är 9+..

Men läkare och många gravida, samt bm räknar sådär som jag skrev överst :)
  • Tillaan
    Fiiaaa skrev 2014-05-08 22:32:09 följande:

Här går det dessvärre inte så bra. Hade en störtblödning nyss, klarrött blod som droppade i toan och flera klumpar. Jätteont i magen. Bara att kasta in handduken för den här gången ser det ut som :( känner mig ändå förvånansvärt lugn, har bra stöd och nu är det bara att ta sig igenom det här och testa igen :)

Trist, men skönt att du inte är sänkt:) bättre lucka nästa gång!
  • Tillaan
    katten1303 skrev 2014-05-09 07:30:37 följande:

Ok smile1.gif Men när jag pratade med en barnmorska i telefon och hon sa att jag fick en tid den 13 maj för 1:a besöket då sa hon "då är du i v9 när du kommer" ?? Hmm... Jobbigt att de säger olika?? Räcker det inte med ett sätt smile5.gif
    Eller hur, men tror jag mött en person som pratar i hela veckor, annars pratar de som jag gjorde förslag på. Men när du kommer får du väl säga nej men jag är i vecka 10, 9+4, är du väl då? Så kanske hon säger något om hur hon räknat.
Svar på tråden Första barnet, december 2014