• Kia82

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

DevilsDaughter skrev 2014-06-18 19:41:14 följande:

Kia: Hade också tyckt det varit jätteskönt om mina två älsta hade åkt bort några dagar, hehe.. 

Kul att läsa om vad ni lagat för nåt! Får se hur jag känner nästa vecka om jag sätter igång med något matprojekt då.. Tycker förövrigt att det är HELT ok att be besökare ta med mat/fika!

Skönt att höra att man inte är ensam om att uppskatta lite avlastning såhär i slutändan.
  • Kia82

Jag har haft flera stycken fruktansvärt "mensvärkiga" sammandragningar idag och ont vid svanskotan. Fortsatt ont i ljumskarna från och till.

• Kia82

Onda sammandragningar och tryck, det har kommit mer slem och idag har det känts vått där nere och det kommer en hel del flytningar.

Bf 27/6
  • Kia82
    Jessica08 skrev 2014-06-20 06:04:41 följande:

Ni som är omföderskor, är det vanligt att ett värkarbete stannar av?

Har klockat värkar sen 04.30 och då var dem 10 min emellan och nu är det 7-8 min emellan. Barnvakten bor en bit bort så blir lite osäker på om jag ska ringa eller om det faktiskt kan stanna av helt..

Ja, det är tyvärr ganska så vanligt.

Med min trea hade jag regelbundna värkar i 6 har ned 20 min mellanrum som sen bara la av. Snopet.
  • Kia82

Jag blev helt plötsligt jättedeppig här, har lite småkänningar, ont i ryggen och lite i magen, mår lite illa....

Var jättepeppad över att fira midsommar tidigare, har stått och gjort tårta nu på morgonen och allt var bra och nu så vill jag bara spy på alltihop, ställa in midsommar och dra täcket över huvudet. Jag orkar inte vara gravid längre.

Bf 27/6
  • Kia82

Bebisen är väldigt aktiv idag och jag känner mig lite skum i kroppen, frusen. Det kom lite mer slem på toaletten nyss. Småvärkar, ilningar i tappen och illamående som kommer och går.

Känner mig åtminstone lite bättre nu när solen kom fram, sitter ute och myser i värmen och inväntar lite folk som kommer under eftermiddagen.

Bf 27/6
  • Kia82

[quote=73485438][quote-nick]mmjansson85 skrev 2014-06-21 15:09:25 följande:[/quote-nick]

Idag har jag haft rätt många förvärkar så hoppas det är ett bra tecken.. är riktiga värkar mer smärtsamma än förvärkar? Eller hur märker man skillnaden?

Japp, det är dom fast dom kan börja lite lurigt precis som förvärkar men sen blir de starkare och starkare.

Om du är osäker så kan du ju alltid ta ett bad. Förvärkar försvinner i vattnet medan riktiga värkar sitter i.

• Kia82
    Juronjaure skrev 2014-06-21 17:33:17 följande:

På midsommarafton kom vår lille tjej till världen! Åkte in på morgonen för kontroll pga värkar och sipprande vatten. Undersöktes vid elva och var då öppen 5cm. Tjejen föddes kl nio på kvällen! Vilken otrolig känsla när hon väl kom ut, wow!

Stort grattis!!!
  • Kia82

Hade ont i magen, ljumskar, bäcken, ryggslut igår men inga onda värkar.

Sov sådär inatt, uppe på toa tre gånger men känner mig ganska så utsövd idag.

Färdknäppade i morse och någon timme efter det blev jag jättenödig och tömde mig helt och hållet. :-P

Har varit ute i trädgården och fixat lite, har inga känningar men hoppas att det någon gång ska ta fart.

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!