• Kia82

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

DevilsDaughter skrev 2014-06-14 00:04:57 följande:
    Dino: låter ju verkligen som att det kommer braka igång när som helst! Kia: Har varit likadant för oss efter sex, tidigare i graviditeten (innan 36 veckor) så har jag känt av betydligt mer efter sex, sammandragningar som hållt på hela natten osv.. Nu ingenting.. towanda: Skönt ändå att få komma på kontroll så pass snart efter BF. Här är det kontroll på förlossningen absolut tidigast 42+0..  juron: Lustgas eller ingenting, får se hur jag känner när förlossningen väl sätter igång.. Men inget annat än lustgas iaf..

Inget sex igår och jag har haft mensvärk under natten också och har lite ont i magen nu på morgonen också. Inget mer slem dock och jag som för mig själv hoppades att något hade dragit igång. Tji fick jag. Vecka 38+0 idag.
    Bf 27/6
  • Kia82

Har fått lite blodblandat slem här nu ikväll men har inga direkta andra känningar annat än lite smått ont i ryggen. Tappen är helt mjuk och öppen för två fingrar men vet inte om jag varit lite öppen förut också då jag inte kollat tidigare?? Bara att vänta och se...

• Kia82

Jag trodde att det var på g igår för jag fick bara mer och mer ont i ryggen, mensvärk och ont i ljumskarna, men icke. Sprang på toaletten en massa gånger inatt och kräkte som bara den en utav gångerna. I morse kände jag nada men nu har det kommit lite mer rosa slem och jag har sammandragningar men inget som gör ont. Jag blir knäpp på min kropp som håller på och juckar såhär, rosa slem har alltid varit startskott för förlossning förut. Grymt besviken att det inte händer något mer.

• Kia82
    mmjansson85 skrev 2014-06-16 17:38:04 följande:
    Jag är i vecka 39 nu (38+2). Jag har lite förvärkar men inget regelbundet. Det är såå tråkigt att vänta. Speciellt när man inte orkar göra nåt om dagarna...! :/

Japp, fy sören så långsamt dagarna går. Kom iväg en sväng till Ikea idag och det var faktiskt riktigt skönt att komma hemifrån lite. Har lite smått planerat de kommande dagarna och har avlastning med 15 h dagis det tre kommande dagarna så det känns faktiskt riktigt skönt då 2-åringen här hemma är riktigt jobbig nu och jag har knappt någon ork att springa efter honom. :-P Jag hoppas att vi slipper att vänta allt för länge till, begriper inte varför de sista veckorna alltid ska sega sig fram!? :-P
    Bf 27/6
  • Kia82

Mer slem denna morgon men inga andra känningar. Suck... Vi har underbart väder idag iallafall, alltid något...

• Kia82
    Liinda skrev 2014-06-17 12:03:16 följande:
    Sååå leds....Ligger i latensfasen än...och fyyy vad ont värkarna gör även om det bara är latens biten... Gjorde kurva på fl idag och de är starka värkar och 3 stycken i kvarten...Barnmorskan gjorde en hinnesvepning för att reta tappen så den ska försvinna nån gång. hon kände bebisens huvud...då blev jag lite glad och hoppfull ändå. Men hinnorna bukta inte än så då tog hon inte dem. Är sjukt trött, får andas mig igenom värkarna varje gång...så nu vila och hoppas det kommer igång snart. 

Men nej så jobbigt!! Ja, hoppas verkligen att det kommer igång riktigt snart, tiden går ju så långsamt när man bara väntar och när man har så ont så orkar man ju inte ta sig för att göra någonting heller. Håller tummar och tår för dig.
  • Kia82

Jättelivlig bebis, stötar i bäckenet, ilningar och tryck i tappen, ont som fasiken i svanskotan. Det kommer mer och mer slem varje gång jag är på toaletten. Har fått ont i ljumskarna också, kan knappt sära på benen utan att det gör fruktansvärt ont. Vi får se vad bm säger imorgonbitti.

• Kia82

Varit hos bm idag och bebis är fullt fixerad och ligger så långt ner som det bara går. Hon verkade tveksam till om vi skulle träffas i nästa vecka och att jag gärna fick höra av mig om vi åkte in. Ingen mera slempropp har släppt idag, har hållit på i nån vecka nu ju, kanske är slut? Jag har varit uppe en gång i timmen inatt och jag vaknade en timme innan väckarklockan imorse. Det trycker på, illar i tappen och jag har ont i ljumskarna och svanskotan. Jag går bredbent och vaggar, ser nog ganska så roligt ut. 4 Har sprungit på toaletten och gjort nr 2 flera gånger om dagen i flera dagar nu också, i vanliga fall blir det inte ens dagligen. Åhh vad jag hoppas att det drar igång nu

• Kia82
    DevilsDaughter skrev 2014-06-18 11:55:59 följande:
    Kia: Det låter ju verkligen som att det ska sätta igång när som helst ju!! Hur långt gången är du nu?

Jag är i vecka 38+4 Idag. Åhh ja, jag hoppas så innerligt det.
  • Kia82

Jag hade en massa motivation för några veckor sedan och tänkte ju att jag skulle ha hela fryser full med att färdiglagad mat vid det här laget men nix. Jag orkar helt enkelt inte så det känns som om det kommer att bli en hel köpemat när den lilla anlänt.

Åhh, vad allt känns tungt och jobbigt nu och jag känner mig taskig men det ska bli skönt att de två äldsta ska åka till mormor och morfar några dagar för jag spyr snart på deras tjatande och bråkade. :-P

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!