Inlägg från: mmjansson85 |Visa alla inlägg
  • mmjansson85

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Juronjaure skrev 2014-06-21 17:33:17 följande:
    På midsommarafton kom vår lille tjej till världen! Åkte in på morgonen för kontroll pga värkar och sipprande vatten. Undersöktes vid elva och var då öppen 5cm. Tjejen föddes kl nio på kvällen! Vilken otrolig känsla när hon väl kom ut, wow!

Grattis!! :)
  • mmjansson85

5 dagar till bf för mig och de verkar inte va nåt på gång. Men bebis är pigg iallafall och håller på o bökar runt som en liten mullvad. Brukar bebis lugna ner sig när det börjar bli dags eller kan det vara full aktivitet ändå?

• mmjansson85

Kan magen bli hård av någon annan anledning än sammandragningar? Min mage känns hård hela tiden nu när jag sitter, står eller rör på mig det minsta men utan den smått obehagliga känslan jag fått av sammandragningarna. Kan det va bebisen som fyller ut kanske så det känns hårt?

• mmjansson85
    Tizi skrev 2014-06-23 02:43:02 följande:
    Nu är vår lilla tjej ute!! Hon föddes 00.16 efter en halvtimme inne på förlossningen. 51 cm lång och 3460g.

Hoppas det drar igång för er andra som väntar nu!!

Grattis!! :)
  • mmjansson85
    Guapa skrev 2014-06-23 05:17:36 följande:
    Tizi- Grattis! Vilken raketfart hon kom med :D

Nu har värkarna ökat ytterligare i intensitet. Jag börjar tro på att det är på riktigt nu. Det gör inte outhärdligt ont men de kommer ofta. Har klockat senaste timmen och då ligger det på 6-7 minuters intervaller mellan värkstartarna när jag ligger i sängen och betydligt oftare när jag står upp och rör på mig. Ställde mig i duschen och då tyckte jag de kom mest hela tiden för att sen lugna ner sig när jag la mig ner igen.. Känner hur bebisen bökar och försöker trycka sig nedåt så det ilar till rejält från och till.. Börjar komma massor av rosa flytningar så jag har fått byta trosskydd 4 ggr i natt. Inte mycket sömn här inte. 

Spännande! :) Lycka till!
  • mmjansson85
    Evelinaa90 skrev 2014-06-23 08:45:44 följande:
    Nu är även lille Elsa född :) hon föddes kl 01.54 inatt och fyra timmar inne på förlossningen !! Det börja med vattenavgång igår kväll kl 21.00!

Grattis till dig Tizi :)

Grattis! :)
  • mmjansson85

Idag har jag haft lite mer energi än vanligt så jag har passat på att städa lägenheten noga, bytt lakan i sängen och plockat undan en massa saker som vi inte använder. Nu är jag dock helt slut och ryggen värker så nu ska jag ligga på soffan resten av dagen. ;) 4 dagar till bf.

• mmjansson85
    Korpfan skrev 2014-06-23 14:31:08 följande:
    Hemma igen efter bedömning på specmödra. Lillkillen mår superbra och jag verkar inte ha några bekymmer heller. Det kommer nog senare det eftersom grabben har ett huvudmått på 40 cm...iiiik.

Jag var tydligen öppen 3 cm med förkortad livmodertapp, vilket innebär att jodå, kroppen har börjat så sakteliga att göra något. Fick en hinnsvepning som hette duga och har spenderat en viss tid på toa efter det. Jäklar vad det drog igång tarmarna. Och ingen är gladare än jag, då trycket mot levern och njurarna lättat efteråt. Nu börjar de sammandragningarna tyvärr avta igen men nån nytta kanske de gjorde. Om inget annat sker innan så har jag tid för igångsättning på torsdag den 26e. Idag är jag BF + 12.

Spännande! Hoppas det händer nåt nu då! :)
  • mmjansson85
    Tinzu skrev 2014-06-23 15:19:19 följande:
    Hoppas det bara är för att jag nu är i slutet då, idag är jag på 39+1

Undertrycket låg på 90 och övertrycket låg på omkring 140, protein ska kollas på Fredag när jag ska tillbaka dit. Jo jag kände också att det var lite lång tid att vänta, jag vet ju inte riktigt vad som kan hända och hur farligt det kan bli men jag skulle ringa om jag får något symptom som skulle kunna tyda på havandeskapsförgiftning

Jag har också haft högre blodtryck på slutet, inget protein i urinen dock och inga andra symtom på havandeskapsförgiftning men de e ju bra att dom kollar upp det. Jag tror inte du behöver oroa dig om du inte har några andra symtom men det skadar nog inte om du försöker vila så mycket som möjligt.
  • mmjansson85
    Kia82 skrev 2014-06-23 19:58:24 följande:
    Det kändes som en värk när jag stod i duschen nyss...!! Det kommer mer och mer slem varje gång jag går på toaletten. Konstig känsla i magen, lite lätt illamående när jag rör den emellanåt. Bebisen sprallig och studsar i bäckenet.

Har förberett allt OM det skulle dra igång men vågar inte hoppas för mycket. Jag blev åtminstone klarvaken efter att ha gått som i ett töcken hela dagen.

Å hoppas de e nåt på gång! :)
Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!