Inlägg från: mmjansson85 |Visa alla inlägg
  • mmjansson85

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Jag skulle helst slippa känna hur det känns att föda men jag längtar efter att äntligen få träffa min son :) börjar bli lite orolig för förlossningen men vet att det kommer vara såå värt det! ;)

• mmjansson85

Ni som har barn sen innan, hur märkte ni att det var dags och när kom erat första barn i förhållande till bf?

• mmjansson85

Jag tänkte försöka klara mig med lustgas som smärtlindring. Jag tycker det verkar dumt att ryggbedövningen minskar värkarbetet men det är ju svårt att säga innan så vi får väl se vad jag säger när det väl är dags. Jag var på en föreläsning på förlossningen idag iallafall och det var väldigt bra information. Känns som att jag har lite mer koll nu :)

• mmjansson85
    Juronjaure skrev 2014-05-14 22:04:47 följande:
    Vill också bara ha lustgas. Och kanske Tens och akupunktur. Mitt skäl till att inte vilja ha ryggbedövning är att tanken på en lång nål in i ryggraden skrämmer mig mer än tanken på hur ont det kommer göra utan ryggbedövning...! Har sagt åt sambon att OM jag skulle böna och be om en epidural i värkförvirringen så måste han påminna mig om att jag INTE ALLS vill ha en meterlång (nåja...) nål in i ryggraden! ;)
    Ja, jag är inte heller så förtjust i nålar. Tycker det är lite halvjobbigt när dom sticker mig i fingret på mvc till och med. Sen så sa dom på föreläsningen vi var på igår att man låter själva slangen sitta kvar i ryggen (en liten bit bara men det lär ju vara obehagligt ändå) så att dom kan fylla på kontinuerligt.
    Det låter lite läskigt tycker jag. Obestämd
    Men som sagt så får jag se hur det känns där och då. Jag ser mig själv som rätt uthållig men jag har ju å andra sidan aldrig fött barn tidigare Flört
  • mmjansson85

Ska man ta med babynest och amningskudde till bb ?

• mmjansson85

Jag vill inte stanna på bb längre än jag måste så det blir väl 1 natt skulle jag tro om allt går som det ska. I klädväg till mig tänkte jag ta med 2 amningslinnen, 2 par mysbyxor och lite underkläder. Till bebis blir det body och byxor i strl 50 och 56 och ett par strumpor och en mössa.

• mmjansson85
    Kia82 skrev 2014-05-18 07:26:45 följande:
    Kan tipsa om pyjamas som första plagg på BB, lätt att ta på när det är onepiece och bekvämt för den lille.

Smart! :) det ska jag skriva upp på listan!
  • mmjansson85
    Liinda skrev 2014-05-19 13:13:46 följande:
    Huva...känner mig helt slut, värme svallningar och ända bekväma stället är sängen...men knappt det. 
    Fötterna har svällt och kroppen är trött på att vara tung...
    Om det ska fortsätta så här denna gång kommer jag inte orka..phu...
    Känner mig hemsk mot min son som är full av energi.
    Mina fötter har också svällt upp. Har fått ont i lederna nu också och jag har förvärkar några gånger varje dag.
    Det är ju inte skitkul det här...! 39 dagar kvar...!
  • mmjansson85
    Salladshuvud skrev 2014-05-20 10:10:39 följande:
    Hej! Har BF 29/6 och undrar över lite saker som det här med amningsBH. Är det alls ngn idé att köpa det nu innan BF. Jag har hört att storleken på "mjölkbrösten" kommer till förnst efter förlossningen. Plus att det ju inte är säkert att man kan amma. Hur tänker ni?

Har också svullnat upp i både händer och fötter och längtar (och skräms) till FL (förstföderska)!
    Jag har köpt ett par billiga amnings bhar som jag använder nu fram tills förlossningen (dom kommer säkert passa någorlunda efteråt också även om det inte är perfekt) men sen ska jag köpa lite dyrare efteråt i exakt rätt storlek.
  • mmjansson85
    Nelliesson skrev 2014-05-20 12:42:13 följande:
    Jag har med köpt lite billigare amningsbehåar nu och tänker köpa dyrare i exakt storlek efteråt. Verkar som det är det bästa för ekonomin med. Gick in i en bhaffär och hon tycker man ska vänta till efter förlossningen och se hur stora brösten blir så man får rätt storlek då det är väldigt viktigt speciellt under amning. 
    Det är så jag tänker också. :) Jag kommer nog köpa amnings bh på triumph efter förlossningen så det blir bra passform. :)
Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!