Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
Nej, det betyder tyvärr ingenting. Min envisa lilla son låg så långt ner som det bara var möjligt men han verkade trivas så bra att han låg kvar nästan två veckor över tiden. Drygt.
Kom på en annan sak som jag glömt att skriva tidigare. Jag får ofta ont i det ena örat i samband med att jag går och lägger mig men det är inte varje kväll. Igårkväll hade jag så ont att jag fick ta en Alvedon men sen kände jag ingenting när jag var vaken under natten. Någon som vet vad det kan vara, har hållit på från och till i några veckor nu? :-/
Ja jippi, nu är det juni!!! Jag är så trött på att vara gravid nu samtidigt som jag nu ikväll för första gången känner av lite rampfeber. Igår började jag att packa Bb-väskan lite så nu är det mest hygienartiklar som fattas och som kommer att packas ner i sista stund typ. Får inte glömma min journal heller och bilstolen men troligtvis så är det ju många veckor kvar. Det jobbigaste nu är väl att jag känner mig så trött men samtidigt rastlös hela tiden och det känns som om jag ofta är nära till gråt. Min lilla son har blivit om möjligt ännu mer mammig, klängig och besvärlig de sista dagarna. Döttrarna tycker att det är dags för lillasyster att komma nu.
Nu är det 25 dagar kvar men vågar knappt ens hoppas på att det blir denna månaden, blir nog en juli-bebis. Ju närmare man kommer desto drygare känns det och jag börjar att få lite fjärilar i magen och hoppas innerligt att vi hinner in.
Wiieee, jag går oxå in i vecka 38 imorgon och nu känner jag mig helt redo att träffa vårt lilla tillskott till familjen. Det är ett himla tryck i magen och sparkande och bonkande. Huvudet står och studsar nere i bäckenet och förvärkarna blir mer och mer kännbara för var dag som går. Bb-väskan är packad så när som på necessären men den får jag plocka ihop i sista stund. Funderar på om man ska göra iordning ett litet övernattningskit som står färdigt till barnen också, vet ju inte när det drar igång på allvar liksom och det lär ju bli tillräckligt med turbulens som det är.