• nica

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Devils- jag "tillhör" ett sjukhus de jag ska göra en koll på nu 9.00 så ingen bebis idag men man får välja var man vill föda. Dock har man förtur där man "tillhör" .

Får se vad de säger på sjukhuset. Lycka till hos BM idag. !

Hoppas ni alla får en härlig dag

• nica

Haft hugg och tryck neråt ett par veckor...utan något positivt resultat. Var på sjukhuset och gick gjort ctg, blodtryck och ul. fick hinnsvepning som kändes rejält så hoppas på något resultat. Blir annars tid om två dagar för att samtala om ev. Igångsättning.

• nica

Devils- händer inget här. ..tror minsann jag ska gå igenom en elefant graviditet eller något. Varit hos bm?

• nica

Devils- hoppas att de sätter igång sig själv innan dess för dig. På måndag blir det bara ul då för att kolla fostervatten mängd?

Tizi- då tillhör jag de 5% som inte fött innan...lite bittert. Hoppas de går lagom snabbt för mig mär de väl drar igång.

Humlan26- på de sjukhus jag var på gör de en tillväxt kontroll för att se hur stort barnet är. Men bebis låg på runt 3300g i onsdags var då 41+1. Så jag känner mig inte orolig. I min släkt föds dock inga stora bebisar.

• nica

Devils- massa grattis till din bebis låter som en bra förlossning

Korpfan- hoppas vi snart får höra om att du har din bebis i din famn.

Bf+16 idag :'( orkar inte!

• nica
    Tizi skrev 2014-06-25 09:04:06 följande:

Heja dig!! Hade du fått tid för igångsättning?När som helst har du bebben på bröstet iaf, håll ut!! Kramar

Nope har inte tid för igångsättning, ska på kontroll i morgon igen så får jag se vad de har att säga. Även fast jag snart får träffa den envisa bebisen så känns de så sjukt jobbigt:-\ sen att oron att något ska hända för varje dag man går över hjälper ju inte heller.
  • nica

Hur går de för alla? Många som verkar ha tecken på att de är på g för er

• nica

Omg står i kö för igångsättning, så idag verkar de som det blir av! Nervös. Ska ringa igen och se hur läget ser ut på sjukhuset om 2 timmar.

• nica
    mmjansson85 skrev 2014-06-26 09:09:33 följande:

Spännande! :) Lycka till!

Tack! Är på g in nu. Sjukt nervös. Hoppas ni alla får en bra dag och ni som inte fått era små snart får dom! Bf +17 idag så vräkning på bebisen är mer än välkommen :-P
  • nica

Nu är hon äntligen här! 3380g och 50g. Gick bra och rätt snabbt fick en tablett 16.15 och hon var ute 20.35.

Grattis till korpfan

• nica
    mmjansson85 skrev 2014-06-30 03:10:16 följande:

Nu har jag värkar. Oregelbundna än så länge men dom gör iallafall riktigt ont och kommer med 3 till 10 minuters mellanrum och har pågått i ca 2 timmar. Får se om dom avtar eller om det snart är dags. Usch de e inte mysigt iallafall!

Håller tummarna för dig!
  • nica
    mmjansson85 skrev 2014-07-01 06:52:16 följande:

Nu är våran prins äntligen här! :)

Igår kl 12:32, 3 dagar efter bf, föddes han 3732 gram och 51 cm lång.

värkarna började kl 1 och kl 5 åkte vi in, då var jag öppen 2 cm bara. 2 timmar senare var jag öppen 5 cm och ytterligare en timme efter det var jag fullt öppen. Det gjorde väldigt ont och jag hade gärna tagit epidural men det gick för fort för det så jag fick klara mig på lustgas.

Det är en underbar känsla att äntligen få träffa min lilla kille, han är så fin! :)

Massa Grattis
  • nica

Hur går det för resten här inne som inte fått era bebisar ännu.

• nica
    Kia82 skrev 2014-07-04 14:46:09 följande:

Ägnat större delen av dagen åt städning här hemma men märker nu att det blev för bra, mina ben och fötter är svullna som bara den. Himla skönt med en ordentlig storrengöring men klumpfötterna hade jag kunnat klara mig utan.

Nu är det fötterna i högläge som gäller och mannen som kom hem tidigare får hålla ställningarna. Varmt och gött väder som dock inte passar mig och min kroppshydda alls nu, hoppas att bebben vill komma ut under helgen.

Usch vad jobbigt hur länge har du gått över nu?
Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!