-
Ja det är vanligt! Jag har börjat må illa igen efter att jag spydde varje dag fram till v.20 men har klarat mig från v.20 fram till nu v.36 så förhoppningsvis kommer det inte tillbakammjansson85 skrev 2014-05-12 10:33:45 följande:Fick precis halsbränna och en våg av illamående... Kom på att jag faktiskt har mått illa flera gånger senaste veckorna! Är det vanligt att illamåendet kommer tillbaka i slutet av graviditeten ?
-
Haha nä man kanske inte just längtar efter smärtan men efteråtSmilly skrev 2014-05-12 13:31:15 följande:Har BF 2 juni. Längtar inte efter att föda. Fasar för det. Men man kommer ju inte undan, bebisen måste ut. ;)
-
Fel av mig att skriva så Vill också känna hur det känns men om det gör för ont vill man nog slippa smärtan.. Men förhoppningsvis går det bättre än vad man tror
-
Vår barnmorska har inte sagt något om att hon tror bebisen kommer för tidigt, det enda hon säger är att vi mäter nästa vecka och ser om den har blivit större isåfall går vi efter egen kurva hoppas att den växer som den ska! jag var 44 cm när jag föddes och vägde knappt 2000 gram så kan hända att det är en liten bebis Bebisen trycker uppe vid revbenen det gör ont ibland. Vår Golden är 3 år och drar ingenting men vi har tränat stenhårt på att gå fot så klarar av att gå promenader med hon då hon är lös för mesta medLiinda skrev 2014-05-13 11:13:23 följande:Vad säger mvc då? tror de att bebisen kommer tidigare? Hoppas bebisen kommer snart då! =)
Vi har också hund, en rottis som jag inte kan gå ut med, sambon får sköta han helt nu, om han drar minsta lilla kommer den en sammandragning eller om jag redan har en sammandragning så blir det bara värre om han skulle dra till lite lätt. Nä fy, jag tycker veckorna går fort men vill bara få lilla bebisen i famnen nu ändå! -
Vill också veta!!
-
Gör det verkligen så ont att föda barn? Jag börjar bli rädd igen för förlossningen och det är inte långt kvar nu Vad ska jag göra?? Har varit rädd i början men i mitten fram till nu av graviditeten har jag börjat få rädslor igen.. Känns dumt att ta det med barnmorskan då jag var på förlossningen och fick prata med en där men just då när vi pratade fick jag inte fram någonting om vad utan bara satt och var tyst? Kom inte på vad det var jag var rädd för... Eller jo är rädd att det ska göra så ont och att huvudet kommer fram... fyfan
-
Jag är precis likadan är livrädd för stick i fingret på mvc hur ska det då gå på förlossningen? eda tänker jag inte ta men allt annat är jag öppen för. Tror inte jag har hög smärtgräns det är det som gör mig så rädd :/ men jag har världens bästa man som kommer stötta mig oavsett hur det går men ändå..mmjansson85 skrev 2014-05-15 08:11:25 följande:Ja, jag är inte heller så förtjust i nålar. Tycker det är lite halvjobbigt när dom sticker mig i fingret på mvc till och med. Sen så sa dom på föreläsningen vi var på igår att man låter själva slangen sitta kvar i ryggen (en liten bit bara men det lär ju vara obehagligt ändå) så att dom kan fylla på kontinuerligt.
Det låter lite läskigt tycker jag.
Men som sagt så får jag se hur det känns där och då. Jag ser mig själv som rätt uthållig men jag har ju å andra sidan aldrig fött barn tidigare -
Vi har packat:
Till bebis 4 bodysar, 2 byxor, 2 pyjamas, 2 mössor, 2 sockar och en mysig bebisfilt.
Till mig Morgonrock, extra bindor ifall de inte är bekväma på BB. 1 par Leggings, 4 byxor mjukis och 2 tröjor, 2 linnen, 2 sockar, trosor, 3 tidningar, mobil, laddare, toalettsaker, borste, tofflor/tossor.
Till min man extra ombyte, godis, chips, vattenflaska, festis och lite annat smått och gott mobil + laddare. -
Hur mycket ska man ha med sig då? Nej jag vill föda vaginalt är rädd för kejsarsnitt (men har det i beräkningarna ifall det skulle bli akut.) det känns tryggast att ta med sig lite extra ifall det behövs. Kanske blöder jättemycket och då kan det vara skönt med ett par extra byxor men man kanske kan ta bort lite mer saker så inte min sambo behöver bära allt för mycket? =)
-
Minst 3 dagar vill jag stanna tror jag då det känns tryggt för mig och min sambo så jag kommer igång med amningen och känner oss bekväma med allt. Båda våra mammor har stannat i en vecka på alla förlossningar så kanske stannar 5-7 dagar beroende på om vi får. Är ganska fullt på sommaren i Varberg