Liinda skrev 2014-05-12 08:31:51 följande:
Har du det också jobbigt med det, hur är det för dig då?
Jag har haft sammandragningar sen i slutet på februari, och det är hemskt att gå på stan eller gå på affären och handla mat, det känns som om folk tittat och tror att man går med värkar...
Här i helgen ändra sammandragningarna intensitet ett tag och det liksom knötsig i hela underlivet och kändes bak i svanken och givetvis hela magen som vanligt...men så fort jag sätter mig ner stannat dem av. fortsätter jag så kan de sitta i i minst en minut och komma minuten efter...Men så ibland blir bara magen hård och jag kan fortsätta med det jag håller på med.
Jag längtar till BF så jag kan börja röra på mig igen, vill bara motionera utan att bli hejdad.
Blir spännande att följa tråden i juni och se när det sätter gång för er alla! =)
Jag har haft sammandragningar från början av Januari och det är hur jobbigt som helst. Säger som du när man har handlat så kollar folk som om det är dags och har haft det jättetuff, gått på extra kontroller för att bebisen har varit liten från kurvan och har haft förkortat livmodertapp så fick en spruta i benet när jag var i v.27 för att bebisen inte skulle komma för tidigt. (Är i v.36 nu) därför jag vill att bebisen ska komma snart så man slipper lida av ryggont, ont i knäna och sammandragningar och behöva gå på toa hela tiden men samtidigt är det helt underbart att vara gravid
Har en hund en Golden Retriever som jag är väldigt aktiv med så går en hel del promenader men får stanna stup i kvarten för sammandragningar. Bebisen har fixerat sig gjorde v.34 och sparkar upp i revbenen så det är verkligen obehagligt när man får de hemska sammandragningarna. Får stanna i några minuter innan det släpper. Ibland släpper det direkt och ibland tar det tid.