Inlägg från: Nelliesson |Visa alla inlägg
  • Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Tizi skrev 2014-04-18 15:08:08 följande:
    Hej på er! Jag har oxå bf i juni med min tredje skrutt Jag tycker dock att tiden går sååå fort. Känns nästan som jag måste ursäkta mig men jag mår jättebra och har ingenting emot att vara gravid ett tag till och kan till och med tänka mig att gå över tiden lite denna gång om jag fortsätter må såpass bra, hihi!
    Jag lääängtar förstås jättemycket efter bebis men jag vet ju att tiden går fort!
    Åh vad härligt!! Visst är det mysigt att vara gravid Mår kanon nu med!!
  • Nelliesson
    Smill skrev 2014-04-18 16:37:34 följande:
    Hej! Jag väntar mitt tredje barn 20 juni 2014, men det är min andra graviditet. Fick tvillingpojkar för 8 år sedan och nu är en liten sladdis på väg. Längtar också väldigt mycket och tycker att tiden går långsamt. Men jag börjar bli lite nervös inför förlossningen. Fick göra kejsarsnitt förra gången och det gick så fort så jag hann aldrig bli nervös. Jag har redan mycket förvärkar och det hade jag förra gången också. Har svårt att tro att jag kommer gå hela vägen till slutet på juni. Förstod aldrig riktigt att förlossningen hade satt igång förra gången eftersom jag hade haft förvärkar så lång tid innan så jag märkte ingen skillnad. Är lite rädd att jag skall misstolka det igen. Är det någon annan som har liknande tankar och hur hanterar ni dem? MK
    Hej! Detta är vår första graviditet och det är klart att man går och funderar på hur det ska bli när det är den dagen då det verkligen har börjat. Men försöker att tänka positivt att "jag/vi fixar det här" Är inget man ska gå och oroa sig över, träna på andning och lite avslappning så får det gå som det går, Vi får lita på våra kroppar!
  • Nelliesson
    bellzan skrev 2014-04-24 12:27:49 följande:
    Hej! Jag hoppar gärna in här!
    Jag väntar mitt första barn 12 juni 14. En liten grabb.Hjärta
    Jag personligen tycker att graviditeten gått jätte fort, men nu med foglossning och hela köret, och vetskapen att jag bara har 6 veckor kvar börjar slita på tålamodet.
    Åh det är nästan samma dag som oss! Det är med vår första Håller med dig!! 
  • Nelliesson
    bellzan skrev 2014-04-24 13:15:45 följande:
    Va kul! Hur gamla är ni?
    Vi är 21 och 25 år, hur gamla är ni?
  • Nelliesson

Det såg knas ut för mig med innan men nu är det bra igen

• Nelliesson
    mmjansson85 skrev 2014-04-25 07:55:56 följande:
    Har googlat en del på skillnaden mellan sammandragningar, förvärkar, växtvärk och riktiga värkar.
    Det verkar stå väldigt olika så är det någon av er som har koll och kan säga om jag fattat rätt?

Sammandragningar är när livmodern blir hård men det gör inte ont?
    Förvärkar är sammandragningar med "mensvärk" som inte kommer regelbundet?
    Växtvärk är "mensvärk" utan sammandragningar?
    "Riktiga" värkar är sammandragningar med kraftigare "mensvärk" som kommer regelbundet?
    Jättebra sammanfattat!  
  • Nelliesson
    Liinda skrev 2014-05-08 12:55:47 följande:
    Den 29/6 är vi beräknade att våran lilla flicka är redo. Andra barnet. 
    En livlig flicka som jag hoppas tittar ut nån vecka tidigare..
    Är trött på sammandragningar så fort jag är uppe och går, och att jag inte kan motionera på grund av det...så börjar bli lite för rund för att jag ska trivas..
    Håller med det börjar bli jobbigt med sammandragningar
  • Nelliesson

Jag hade jättenont i magen inatt och mådde sjukt illa är i v. 36 imorgon! Har 35 dagar kvar till BF mitt första barn! Bebisen fixerade sig för två veckor sedan och är liten till storleken enligt kurvan. Inatt hade jag så ont var tvungen att gå på toa nästan hela tiden och trodde då att det var dags men det har lugnat sig igen. Någon som vet vad det kan ha varit? Något att oroa sig för?
    Vill tillägga att även ifall magen är mindre än kurvan är den STOR och det känns som att den kan komma när som helst, är det möjligt? Någon mer?

• Nelliesson
    Nelliesson skrev 2014-05-09 12:36:57 följande:
    Jag hade jättenont i magen inatt och mådde sjukt illa är i v. 36 imorgon! Har 35 dagar kvar till BF smile1.gif mitt första barn! Bebisen fixerade sig för två veckor sedan och är liten till storleken enligt kurvan. Inatt hade jag så ont var tvungen att gå på toa nästan hela tiden och trodde då att det var dags men det har lugnat sig igen. Någon som vet vad det kan ha varit? Något att oroa sig för?
    Vill tillägga att även ifall magen är mindre än kurvan är den STOR och det känns som att den kan komma när som helst, är det möjligt? Någon mer?
    Barnet trycker nedåt ännu mer nu och gjorde det inatt
  • Nelliesson
    Liinda skrev 2014-05-12 08:31:51 följande:
    Har du det också jobbigt med det, hur är det för dig då? 
    Jag har haft sammandragningar sen i slutet på februari, och det är hemskt att gå på stan eller gå på affären och handla mat, det känns som om folk tittat och tror att man går med värkar...

Här i helgen ändra sammandragningarna intensitet ett tag och det liksom knötsig i hela underlivet och kändes bak i svanken och givetvis hela magen som vanligt...men så fort jag sätter mig ner stannat dem av. fortsätter jag så kan de sitta i i minst en minut och komma minuten efter...Men så ibland blir bara magen hård och jag kan fortsätta med det jag håller på med. 

Jag längtar till BF så jag kan börja röra på mig igen, vill bara motionera utan att bli hejdad. 

Blir spännande att följa tråden i juni och se när det sätter gång för er alla! =) 
    Jag har haft sammandragningar från början av Januari och det är hur jobbigt som helst. Säger som du när man har handlat så kollar folk som om det är dags och har haft det jättetuff, gått på extra kontroller för att bebisen har varit liten från kurvan och har haft förkortat livmodertapp så fick en spruta i benet när jag var i v.27 för att bebisen inte skulle komma för tidigt. (Är i v.36 nu) därför jag vill att bebisen ska komma snart så man slipper lida av ryggont, ont i knäna och sammandragningar och behöva gå på toa hela tiden men samtidigt är det helt underbart att vara gravid

Har en hund en Golden Retriever som jag är väldigt aktiv med så går en hel del promenader men får stanna stup i kvarten för sammandragningar. Bebisen har fixerat sig gjorde v.34 och sparkar upp i revbenen så det är verkligen obehagligt när man får de hemska sammandragningarna. Får stanna i några minuter innan det släpper. Ibland släpper det direkt och ibland tar det tid. 
Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!