• Liinda

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

bus = brun utan sol! =) Haha brukar säga fel ofta så blir sol utan brun....

Jag vågar inte sola för mycket då jag redan fått pigment fläckar. försöker skydda mig så bra som möjligt. 

• Liinda

Jag jublar att det är första JUNI!!! Äntligen, denna månad är vi beräknade och det känns mycket bra att kunna få säga, när man längtar så otroligt mycket. 

På kvällar och nätter känner jag hur min bebis bråkar sig neråt, det ilar och grejas nertill. 
    Visa dagar har jag ont i svanken och ryggen börjar kännas. 
    Men avskyr dessa ilningar i mojängen! AJ aj aj, så obehagliga! 
    Känner även hur höften nästan töjer sig...Känner ni igen det? 

Idag har jag tvättat bebis kläder och täcke och kudde och sambon skruvade i hop spjälsängen igen. Sonen går till spjälsängen och säger lyckligt: lilla bebisen!! =)  Jag tror han börjar känna att det närmar sig på riktigt. 

Hoppas ni haft en mysig helg! 

• Liinda

Ja ska bli super spännande och se vad som händer här =) 

Sonen fick hosta under lång helgen och i natt har jag legat med retsam hals och hosta....vilket resulterar i massa onda sammandragningar...sov så där gott i natt! 

Men ska se positivt =) För varje dag som går en dag närmare! 

Har ni börjat känner nåt annorlunda? några tecken på att de närmar sig? =) 

• Liinda

Ja fy ilningarna är hemska.
    Ja orolig har jag varit, men engång skrämde våran dotter oss, varje kväll mellan 7-11 är det kikboxnings match i magen, men en kväll var det ingenting, så vi blev livrädda, ringde 1177 som koppla oss till förlossningen och de bad oss komma in så fort som möjligt. Men där hittade de fina hjärt ljud och vi fick se henne och det visade sig att hon låg annorlunda och konstigt så där hon sparkade var bara rent fostervatten, hon trampa vatten haha. Vi fick beröm att vi kom in även om de inte var nåt för man ska ta all sin oro på allvar. 

Åh jag går på ledig snart också, ska mysa med sonen tills bebisen kommer! 

• Liinda
    DevilsDaughter skrev 2014-06-02 20:03:32 följande:
    Linda: hehe hade kunnat vara jag som skrivit det där! Jag har 2 veckor till BF, känner också tryck neråt och ilningar när bebisen bökar där nere. Har börjat känna lite svagt i ryggen och magen, som molvärk.. Har lite sammandragningar på natten, men på dagen är det ganska lugnt.. Går i tankarna om detta betyder att bebisen kommer att komma tidigare eller om man kommer gå hel vägen till BF eller kanske till och med gå över..

Kia: Känner så väl igen det där med rastlösheten! Riktigt jobbigt! 

Jag har verkligen svårt för att ta det här med förkänningar märker jag.. Jag har fått tre barn innan och vid minsta tecken, minsta mensvärk, slempropp eller annat så har förlossningen satt igång direkt.. Nu har slemproppen gått för snart 1,5 vecka sen, jag har haft blod i flytningarna ca 4 grr, jag hade sammandragningar inatt som var hyfsat regelbunda men som inte gjorde ont. Jag har senaste 2 dygnen känt av mensvärk både i mage och rygg och jag blir GALEN! Jag har ändå två veckor kvar till BF men för mig så har detta tidigare betytt att förlossningen är MYCKET nära och nu händer ingenting och jag tycker det är jättesvårt att acceptera att jag har dessa förvärkar osv men att det ändå kan vara VECKOR kvar till förlossningen!!
    Haha jaså, vad roligt, jag har ca 4 veckor kvar, men hoppas på nån vecka tidigare.

Åh det låter ju som du kan få när som helst nu!! Men vad gör BM då? 

I natt har jag vaknat av att min arm har sockerdricka...eller vad heter det? nästan bort domnad, jag har inte legat på den...i morse när jag vakna var det super läskigt och det stråla ut på handleden. Tog några timmar innan de slutade..men nu känner jag lite konstig i handen men helt ok. Kan det ha med graviditeten att göra eller vad tusan kan de vara? Har ni haft liknande? 
  • Liinda
    Kia82 skrev 2014-06-07 21:38:06 följande:
    Idag har det varit en jobbig dag. Vaknade tidigt i morse och var så fruktansvärt trött men för pigg för att sova. Lyckades ändå att småslumra lite en stund senare. Senare åkte vi ner till stan och gick och kikade lite i affärer och tog en promDet låte enad längs ån. När vi kom hem så började förvärkarna riktigt starkt så starkt att jag fick andas mig igenom dom. Sen hade vi lovat barnen att äta ute idag och när vi sitter och äter så blandas de onda förvärkarna med rejäla drag i ryggen och ett tag där så trodde jag faktiskt att det var början på de riktiga värkarna. Sitter hemma i soffan och har rejält med förvärkar och trots att jag gärna vill att bebben kommer ut så är jag alldeles för trött för att föda barn nu och jag ser fram emot att krypa ner under täcket snart. Bebben är oerhört aktiv, bonkar i bäckenet så att det ilar och trycker till urinblåsan titt som tätt, mindre trevligt. Jag har svårt att tänka mig att bebisen vill komma innan bf men ändå så känns det så skumt och nära. Godnatt
    Det låter ju som om det är dax ju! =) Spännande och se hur det gått för dig! 
    Idag blev jag otroligt illa mående och fick åka hem efter att åkt ut på landet en sväng för att tvätta vagnen och fixa och leka med sonen. Tänkte sova lite och fick förvärkar med mensvärk efteråt..Men somnade och de avtog. Nu får jag bara sammandragningar när jag rör på mig igen som det brukar var sen en tid tillbaka. 
    Jag hoppas bebisen kommer snart, jag är så leds, ont i revben och mår illa när bebisen trycker på både magsäck och revben. Det är alldeles för trångt...orkar inte gå 3 veckor till. 

Tänk om man kunde bli spådd vilken dag det kommer bli på =) 
  • Liinda

Men huva, hoppas det sätts igång på riktigt för dig!! 

Jag mådde konstigt igår i kroppen över lag. Sen på kvällen skulle jag göra i ordningen mig för natten och gick och kissa och borsta tänderna...när klev upp från toan så fick jag världens mensvärk...börja borsta tänderna och magen blev stenhård som vid sammandragning....men det släppte inte och under tiden magen var sten hård kom flera riktigt onda förvärkar på rad....magen var fortfarande hård...och det var inte många minuter mellan varje värk...så jag tyckte det var för konstigt för att det skulle vara igång, så sambon fick hjälpa mig i säng och där avtog förvärkarna och jag har sovit..
    Nu får jag sammandragningar igen bara när jag rör på mig...så vet inte vad kroppen håller på med. 

Fick lite panik över vad man ska gå igenom igen, för fy vad ont de gjorde, stod med tårar som spruta när det gjorde som ondast...phu! 

• Liinda

idag ska vi på mvc och skriva in önskemål inför förlossningen. Ska bli spännande och se vad de säger om magen växt och hur pass fixerad bebisen börjar bli..
    Är sjukt leds nu. Fy vad jobbigt, kan inte äta mat utan att känna sig över proppmätt och illamående och halsbränna och ont i magen...vill njuta av sommaren med en bebis i famnen nu! Vare en roligare mamma till min tre åriga son! Sambon har 4,5 arbetsdagar kvar innan semestern. ska bli skönt att få ha honom hemma! 

• Liinda

Spännande!! Då är det ju på gång för båda er Kia & Kela! 
    Vad spännande!!! 
    =)

• Liinda

Ser att det börjar komma igång för några, vad spännande!

Här är det på gång också, hoppas jag! Har lite blodfärgat sen i går och idag kom en jäkla massa slem.
    Jag hade massor med förvärkar igår och konstant mensvärk. Smärtan gick ut i benen. trodde ena benet skulle lossna..
    Rings förlossningen för att be om råd. Men de ville att vi skulle komma in och kolla.
    De var mycket av tappen kvar så blev hem skickad med såna starkare värktabletter, vad de nu heter...
    Haft en jobbig natt men lite sömn, men nu idag har jag rejälare förvärkar fast var 30 minut, dessa känns verkligen så får andas mig igenom. Försöker vila och sambon stannar hemma för att ta hand om sonen så jag får vila och att avdramatisera när jag får ont, så inte sonen blir orolig. 

Vi få se vad som händer. Vi har ju trott den 17de även fast vi är beräknad 29onde. 

• Liinda

Sååå leds....Ligger i latensfasen än...och fyyy vad ont värkarna gör även om det bara är latens biten...
    Gjorde kurva på fl idag och de är starka värkar och 3 stycken i kvarten...Barnmorskan gjorde en hinnesvepning för att reta tappen så den ska försvinna nån gång. hon kände bebisens huvud...då blev jag lite glad och hoppfull ändå. Men hinnorna bukta inte än så då tog hon inte dem. Är sjukt trött, får andas mig igenom värkarna varje gång...så nu vila och hoppas det kommer igång snart. 

• Liinda

I tisdags kväll kom våran lilla dotter! Helt magiskt! Hon är super liten och suuuper söt! 

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!