• Liinda

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Min bebis är beräknad att komma den 29 JUNI, och jag orkar inte gå så länge...och speciellt inte när värmen kommer...phu..

Ska gå på föräldrar ledigt den 5 juni...hoppas jag orkar ha lite semester med sonen innan bebisen kommer men av någon anledning så tror jag vi kommer få nån vecka tidigare...känt på mig det sen några månader...

Någon fler som har prematura sammandragningar eller vad det heter? Jag får jätte sammandragningar ibland...och kroppen känns så tung..ska på ultraljud om några veckor igen. 

• Liinda

Idag är en sån jobbig dag, var ute 30 min och hade konstant sammandragningar och när jag kom in får jag det så fort jag böjer mig eller blir lite irriterad när nattningen var jobbig med sonen. Kan inte gör något förutom att sitta still utan att få SD. Känner mig helt gråtfärdig att ha det så här 10 veckor till..:(

• Liinda

Den 29/6 är vi beräknade att våran lilla flicka är redo. Andra barnet. 
    En livlig flicka som jag hoppas tittar ut nån vecka tidigare..
    Är trött på sammandragningar så fort jag är uppe och går, och att jag inte kan motionera på grund av det...så börjar bli lite för rund för att jag ska trivas..

• Liinda
    Nelliesson skrev 2014-05-08 17:38:02 följande:
    Håller med det börjar bli jobbigt med sammandragningar smile1.gif
    Har du det också jobbigt med det, hur är det för dig då? 
    Jag har haft sammandragningar sen i slutet på februari, och det är hemskt att gå på stan eller gå på affären och handla mat, det känns som om folk tittat och tror att man går med värkar...

Här i helgen ändra sammandragningarna intensitet ett tag och det liksom knötsig i hela underlivet och kändes bak i svanken och givetvis hela magen som vanligt...men så fort jag sätter mig ner stannat dem av. fortsätter jag så kan de sitta i i minst en minut och komma minuten efter...Men så ibland blir bara magen hård och jag kan fortsätta med det jag håller på med. 

Jag längtar till BF så jag kan börja röra på mig igen, vill bara motionera utan att bli hejdad. 

Blir spännande att följa tråden i juni och se när det sätter gång för er alla! =) 
  • Liinda
    mmjansson85 skrev 2014-05-12 08:57:53 följande:
    Sammandragningarna som ändrat intensitet låter som förvärkar tycker jag. Jag har börjat få det nu, magen blir hård men det känns lite som mensvärk och trycker lite neråt.
    Vanliga sammandragningar tycker jag bara är lite smått obehagligt men det stör inte direkt eller vad man ska säga. 
    Jag längtar också efter att kunna röra mig normalt... Jag har en massa energi i huvudet och blir oerhört rastlös men kroppen orkar inte alls med. :(
    Jaså, kanske de, men det avtog så fort jag satte mig ned. 
    Ju längre tiden går känns det som att det ökar lite mer, och vissa gånger värre en andra.

Hur länge har du kvar då? 
    Jag känner liknande, ska bli så skönt att kunna motionera igen och få rejält med frisk luft. 
    Försöker vara ute med sonen så gott det går, men han vill spela fotboll och sånt, det är lite för mycket för mig.
    Tycker synd om honom dessa sista veckor. 
  • Liinda
    mmjansson85 skrev 2014-05-12 13:18:57 följande:
    Jag har bf 27/6 så har 46 dagar kvar. Känns segt men om 4 veckor går jag på mammaledighet så det känns skönt iallafall. Glad
    Jag har börjat sy bebiskläder för att ha nåt att göra som även kroppen klarar av. Jag står inte ut att bara ligga på soffan och glo på tv..! Det är verkligen jättetråkigt. Men det är ju som tur är bara tillfälligt Glad
    okej, jag har den 29 juni. Ja jag går på ledigt snart också, jag pluggar på universitetet så ska göra tenta och grejer i början på juni sen ledigt. Men känns inte som om man kommer hinna med någon ledighet innan bebisen kommer. men jag kan ha fel känsla. Vi får se!=) 
  • Liinda
    Nelliesson skrev 2014-05-12 19:51:11 följande:
    Jag har haft sammandragningar från början av Januari och det är hur jobbigt som helst. Säger som du när man har handlat så kollar folk som om det är dags och har haft det jättetuff, gått på extra kontroller för att bebisen har varit liten från kurvan och har haft förkortat livmodertapp så fick en spruta i benet när jag var i v.27 för att bebisen inte skulle komma för tidigt. (Är i v.36 nu) därför jag vill att bebisen ska komma snart så man slipper lida av ryggont, ont i knäna och sammandragningar och behöva gå på toa hela tiden men samtidigt är det helt underbart att vara gravid smile1.gif

Har en hund en Golden Retriever som jag är väldigt aktiv med så går en hel del promenader men får stanna stup i kvarten för sammandragningar. Bebisen har fixerat sig gjorde v.34 och sparkar upp i revbenen så det är verkligen obehagligt när man får de hemska sammandragningarna. Får stanna i några minuter innan det släpper. Ibland släpper det direkt och ibland tar det tid. 
    Vad säger mvc då? tror de att bebisen kommer tidigare? Hoppas bebisen kommer snart då! =) 
    Vi har också hund, en rottis som jag inte kan gå ut med, sambon får sköta han helt nu, om han drar minsta lilla kommer den en sammandragning eller om jag redan har en sammandragning så blir det bara värre om han skulle dra till lite lätt. Nä fy, jag tycker veckorna går fort men vill bara få lilla bebisen i famnen nu ändå! 
  • Liinda

Huva...känner mig helt slut, värme svallningar och ända bekväma stället är sängen...men knappt det. 
    Fötterna har svällt och kroppen är trött på att vara tung...
    Om det ska fortsätta så här denna gång kommer jag inte orka..phu...
    Känner mig hemsk mot min son som är full av energi.

• Liinda

Hur är det egentligen det funkar med kontroll av att bebisen ligger rätt? 

Av en anledning var vi inne på förlossningen för kanske två veckor sedan...allt var som tur var bra med bebisen!
    Men de såg att  bebisen inte låg med huvudet nedåt och läkaren sa till oss att NU är det viktigt att eran barnmorska håller koll så att bebisen lägger sig till rätta så ni inte behöver komma in på en vändning.

Nu i v 36 är känner jag än att bebisen ligger lite hur som helst...oftast har den legat med huvudet nedåt på mvc kontrollerna. Men jag känner hur bebisen ibland ligger med ryggen mot revbenen och benen sparkar åt olika håll och kanter, ibland får jag boxningar rakt på kissblåsan...får sparkar och tryck emot ena höft benet ofta...osv..

Nu är jag orolig att den inte ligger rätt, jag är omföderska, fick mitt första barn för lite mer än 3 år sedan. 

Har ni varit med om liknande?  

• Liinda

Åh där påminner ni mig om att köpa BUS....mina ben har svullnat som tusan, lite bruna ben så ser det åtminstone fräscha ut! =) 

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!