• Darling82

Startar första IVF behandlingen idag

Tack, kan knappt tro det är sant! Tog ett digitalt nu på morgonen oxå :)

• Darling82

Mår okej, väldigt trött. Vakna i natt av att jag hade jätteont i magen, blev jätterädd. Är lite orolig nu. Men troligen va det kraftig växtvärk. Känns att det händer grejer det sticket, stramar och molar.

De som vetat om ivfen har fått veta. Alla utom min mamma hon ska få veta idag vi ska dit och äta middag.

Fick tid för vul först 24/11 blir v9 (8+0) känns långt dit.

Hur mår du?

• Darling82

Är super vimsig, när börjar du ditt nya jobb? Och när är kub?

Jag längtar till 24/11 när vi ska göra vul, långt dit!!

• Darling82

Va skönt, då kan du slappna av och bara glädjas nu :)

Illamåendet har slagit till rejält den här veckan och är sjukt trött. Orolig för ma :/ men försöker glädjas :) längtar till vul så man förhoppningsvis får se att det är nått där...

• Darling82

Hej, förlåt att jag inte svarat. Har legat däckad. Fick magsjuka i måndags och när den började bli bättre typ igår fick jag världens förkylning istället.

Gick bra i måndags lillhjärtat pickade fint. Storleken överensstämde med tiden, 15 mm stor. :) fick bild att ta med hem. Fortfarande orolig dock.

• Darling82

Hej och god jul!

Det va ett tag sen, hur är det? Vilken vecka är du i nu? Hur går det på nya jobbet?

Jag är i 12+3, igår på självaste julafton fick de i närmaste familjen som inte redan visste reda på att det förhoppningsvis blir tillökning i sommar. Oron är konstant, väntar på att den riktiga bebismageb ska komma. Känner mig än så länge bara tjock.

Sjuk igen, vakna igår med världens förkylning. Immunförsvaret är nere på noll tror jag.

Ha det gott! Kram

• Darling82
    bringiton14 skrev 2015-01-15 19:26:09 följande:

Hej! Ledsen för sent svar, glömde helt bort.. Hur mår du? Är det v 16 nu? Här är det v 22, och jag mår bra förutom lite ont i magen, antar att det är för att den växer :) Gjorde rutinultraljudet 22/12 och fick veta att det är en liten tjej. Vi är så glada och jag känner mig så oerhört tacksam över att jag får vara med om det här. Och äntligen syns det på magen! Det gjorde det inte förrän typ v 20, inte genom kläderna iaf. Hoppas du mår jättebra och massa lyckönskningar till er! När är det dags för ultraljud? Kram

Hej, nu är det jag som är seg... Hur är läget? För mig har det nog fortfarande inte gått in att jag är gravid. Magen börjar synas men känner mig mest tjock. Är i v 18 (17+2) idag.

Har rul på fredag, är supernervös! Tänk om det är tomt i magen, att bäbisen inte klarat sig, eller har nått allvarligt fel. Tankarna snurrar!! Fortfarande supertrött och har en opålitlig mage och illamåendet har inte gett sig men är mer periodvis. Är säkert helt normalt att nojja. Men efter vår resa vill jag bara att allt ska gå bra nu.

Hoppas allt går bra för er med! Kram
  • Darling82

Hej, nu är det sådär länge sen igen.

Är i vecka 20+4 idag. Det rullar på sakta men säkert.

Har nojjat över att jag inte känner sparkar och att magen växer sakta. Har en jättebra bm, fick komma på extrakoll igår och fick höra lillhjärtat. Blev lugnad iaf för stunden. Hela den här grejen med att det varit svårt för oss att bli gravida bidrar ju såklart till nojjandet.

Vi har varit och tittat på vagn förra helgen. Vi har lite svårt att bestämma oss. Eller vi vet o stort vad vi vill ha men sen väger det lite mellan om det är värt att lägga så mycket på en ny vagn. Eller om man ska hoppas på blocket.

Hoppas att allt är bra med er!

• Darling82
    bringiton14 skrev 2015-04-05 23:15:15 följande:

Heej! Ledsen att jag inte svarat, bytte telefon och sen kunde jag inte logga in och gav upp, men nu lyckades jag!

Hur mår du? Vilken vecka är det nu?

Jag är i v34 imorgon, inte så väldigt långt kvar.. Mår ok men är sjukskriven pga järnbrist och b12 brist som inte vill bli bättre. Men nu kan jag vila mkt så det är skönt :)

Hoppas ni mår bra. Kramar

Hej, nu är det väldigt länge sen jag skrev. Har varit så mycket med allt.

Jag är i v35 nu (34+2). Hur gick det när kom bäbisen? Hur mår ni?

Jag är sjukskriven på 50% sen mars och jobbar nu tre veckor till. Kram
  • Darling82

Hej, nu va det länge sen igen. På bf+7 söndag 12/7 23:56 kom hon äntligen vår lilla Hedvig. Va ett segt förlopp. Redan på natten mot fredag vaknade jag med rätt kraftiga förvärkar. Dessa fortsatte under fredagen och blev bara värre och värre. Försökte klocka men de va inte regelbundna. På lördag morgon vid 5 åkte vi in, då gjorde det riktigt ont. Mötte en rätt märklig bm som inte nådde in för att känna om jag öppnat mig. (Vilket hon oxå skrattade åt). Fick sovdos (2 citodon, bricanyl, sömntablett) och fick åka hem.

Värkarna fortsatte hela lördagen och blev bara värre. Men vi höll oss hemma vile inte åka in igen och bli hemskickade. Jag vilade mest hela dan. Kollade film på kvällen men det va svårt att koncentrera sig. Satt på min pilatesboll och hoppades att det skulle göra susen. Vi gick och la oss men jag kunde inte sova. Värkarna blev tätare och tätare men va fortfarande oregelbundna, fick frossa.

Vid 2 åkte vi in igen. Samma bm och hon nådde fortfarande inte in. När jag skulle resa mig efter undersökningen började det rinna. Det visade sig vara vattnet. Men den här konstiga bm påstod att jag kissat på mig. Va fel färg på vattnet sa hon. Visade sig sen att Hedvig bajsat i vattnet!

Vi blev iaf kvar, fick morfin men kunde inte sova för det. Låg och klockade värkar och sprang på toa för det bara rann vatten ur mig. Ny undersökning vid 8 öppen 4 cm fick komma in i ett förlossningsrum. Där kämpade vi på i 16 timmar. Öppnade mig väldigt långsamt. Fick värkstimulerande dropp. Använde lustgas, sterila kvaddlar och sen efter att de inte lyckats lägga eda fick jag nån bedövning i livmodertappen. Men den hjälpte inte alls. När jag va öppen 9 och en halv-10 va det fortfarande en seg kant kvar så för varje värk tryckte läkare på kanten. Gjorde sjukt ont. Upplevde förlossningen som värre än jag trott det skulle vara. Fick väldigt länge hålla emot och inte krysta eftersom jag inte va helt öppen. Sen när jag skulle krysta va jag livrädd för det kändes som att allt skulle gå sönder! Slutade med sugklocka, klipp och en hel massa stygn som gjordes på operation. Slapp bli sövd de lyckades efter många om och men lägga ryggbedövning så känseln försvann i hela nederdelen av kroppen. När Hedvig kom ut sprang de iväg med henne, hon såg helt grå ut. Jag trodde vi förlorat henne. Efter vad som kändes som en evighet kom Anders (min sambo) in med henne.

• Darling82
    bringiton14 skrev 2015-09-06 11:15:12 följande:

Hej och förlåt att jag försvann!:( Mitt inlogg pajade igen och senast det bara inte blivit av. Men nu var jag så nyfiken att se om du skrivit och det hade du ju!!!

Gick det bra sen med lilla Hedvig? Hur har det varit? Hur mår du?

Det låter som en riktigt tuff förlossning! Vår var ok fram till slutet, men då mådde Astrid inte bra och krystningen gick jättefort och jag gick sönder ordentligt. Och hon var blå och livlös när hon kom ut, helt fruktansvärt, allra värst för Björn som såg på när de försökte få liv i henne. Med syrgas och övertrycksmask så kom hon igång och senast hon mått bra. Jag fick också ryggbedövning och blev sydd på operation, och har haft lite kämpigt med det men nu börjar det funka.

Astrid kom på mors dag, söndagen 31/5, världens bästa present!! :)

Så himla kul att höra från dig, hoppas du ser det här nu. Hoppas ni mår bra. Många kramar

Hej va kul att höra från dig :)

Hedvig mår bra, va bara förlossningen som gjorde henne medtagen men hon repade sig fort. Dom tempade henne extra för dom oroade sig att hon svalt fostervatten eftersom hon bajsat i det och det fanns oro för infektion. Men hon klarade sig från det.

Idag är hon 8 veckor, har gått obegripligt fort! Och är helt fantastiskt att vara förälder!

Jag hade också besvär länge blev sydd mycket och värst var nog klippet som gjordes. Känns fortfarande ibland och det har blivit två "gropar" eller ytliga glipor en på insidan och en i klippet men enligt min bm på mvc ska det läka ihop.

Förlossningen var hemsk, det är den bästa och värsta dagen i mitt liv! Kommer nog aldrig vilja föda vaginalt igen. Har vi lyckan att bli gravida igen vill jag nog snittas.

Vill du kan vi följas på fb istället: Katarina Lundin

Många kramar
  • Darling82
    bringiton14 skrev 2015-09-06 22:14:42 följande:

Oj det fanns några med det namnet :) Jag heter Emilia Bring om du vill lägga till mig :)

Hej, har inte loggat in här på evigheter. Har skickat en vänförfrågan på fb, hade varit roligt att följas åt.
Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag