• LuPeRo

Vi runt 35 år som väntar barn

Irmeline skrev 2014-10-02 14:58:08 följande:

BF idag, var är bebisen?? ;)

Hoppas bebisen kommer ut snart!
  • LuPeRo
    Irmeline skrev 2014-10-09 11:44:09 följande:
    Igår kom lillasyster ut, hon fick också lite ersättning så hon ville somna på natten. Äntligen är graviditeten över!!
    Grattis {#emotions_dlg.flower}
  • LuPeRo
    Irmeline skrev 2014-10-13 09:16:52 följande:

Hej tjejer, hur går det för er?

Själv njuter jag av att ha en liten i famnen och att slippa magen. Snart är ni också där! ;)

Nu har jag nått vecka 35 och jag är helt redo för den lill*
    BB-väskan packad, sängen monterad, vagnen redo, bilbarnstolen står i hallen och idag köpte min väninna en bröstpump till mig. Så allt är färdigt!

MVC idag och nu har järnvärdet gått upp lite till, är uppe i 115 nu men BM vill gärna att det ska upp lite till. Annars såg allt bra ut. Bebisen ligger neråt men är fortfarande rörlig (jo tack det känns )

Jag avundas er som fått era små Baby
  • LuPeRo

Jag är kvar här! Fullt upp med planering inför sonens kalas nästa helg, precis avklarat begravning och håller smått på med bouppteckning och andra intyg till myndigheter. Lagt in föräldraledighet, fixar kläder till grabbens Halloween fest och tvättar de sista bebiskläderna. Vart kom all denna energi ifrån liksom?

Jag är i vecka 38 (37+0) nu och bebisen är fixerad enligt senaste besöket på MVC. Hon rekommenderade att packa BB-väskan så vem vet, vi kanske får rusa iväg på kalaset BF är den 21 november!
    Det isar, ilar och gör ont i hela underlivet mest hela tiden. Och en bebis som lever rövare på alla sätt man kan tänka sig. Ca 2 kg har jag gått upp totalt och jag är inte så stor om magen, ligger en bit under medel på SF kurvan. Men vi mår bra!

dalin79; Stort grattis och välkommen hit
    Jag tycker du har rätt tänk, läs inte för mycket på nätet och bara njut av tiden. Gå på din egen magkänsla och gör det som känns rätt för dig. Som min mamma sa, "vi kan ge råd men du väljer själv hur du vill göra". Lyssna och ta till dig av det som känns vettigt, sortera ut det som bara är onödigt dravel. Alla graviditeter, förlossningar och barn är olika. Det går inte att jämföra Stort lycka till från mig!

• LuPeRo
    dalin79 skrev 2014-11-01 15:54:04 följande:

Tack LuPeRo, jag kör på din linje. Och oj vad du stått i, det var verkligen till att ha energi

Själv ligger jag i sängen med rejäl "mensvärk".Den bara hoppade på mig efter ca. 1,5h lugnt strosande på en mässa.Men har förstått det är ganska vanligt från vecka 6. Så får gilla läget och ha Alvedon till hands.

Och jag har ingen aning om vart energin kom ifrån heller
    Men i det stora hela mår jag hyfsat bra. Helt redo för förlossning

Ja mensvärken kan komma och gå, jag brukade tolka det som att min kropp sa ifrån att jag skulle ta det lite lugnt. Kan vara så för dig med
    Så mys ner i soffan med något gott och ta det lugnt!
  • LuPeRo
    dalin79 skrev 2014-11-02 07:39:12 följande:

Igår kväll kände jag att det blev lite blött i trosan och trodde det var vanlig flytning bara.. Men då jag tittade efter var det brunaktigt.Så nu är jag orolig i och med jag hade ont tidigare på dagen med.

Inte kul alls Men det behöver inte vara någon fara, det är ju brunaktigt. Ta det lite lugnt och avvakta, blir det värre så åk in till gynakuten. Annars kanske du kan få en tid imorgon så fort som möjligt.
    Bebislängt skrev 2014-11-02 09:19:07 följande:
    Vad skönt att vara så pigg så där i slutet :)

Ja och det är trots dåligt järnvärde Vi får se hur länge det håller i sig, jag kanske bara rasar en dag och sover flera dygn

• LuPeRo

Stort grattis jamieblue Baby {#emotions_dlg.flower}

Med sonen var jag lite blödig de första veckorna, man var som Bebislängt skriver, överväldigad! Helt otroligt att man kan kunnat skapa ett helt nytt liv på så kort tid

Energin börjar dala lite nu faktiskt så nu börjar det bli dags att lyssna på kroppen och försöka vila. Jag försöker äta så bra jag kan och röra på mig men jag har ont. Bebisen ligger och slår i bäckenet så det ilar fruktansvärt när jag går, sitter eller ligger. Sammandragningar har jag oavsett vad jag gör. Och dom eviga värmevallningarna *pust*
    Det enda jag inte gjort ännu är skrivit förlossningsbrev så det ska jag försöka knåpa lite på nu under dagarna. Nu har jag en grabb som fyller 4 till helgen så mycket tid läggs på det

Mon bébé 81 skrev 2014-11-02 19:07:58 följande:

LuPeRo: oj, vad du står i! Njut av energin Solig Nu närmar det sig för oss!

Ja nu så är det snart dags för oss! Och jisses vad man längtar Solig
    Jag vet ju vad som väntar och jag har fått strikta order av min BM. Åk in om vattnet går eller när det är 5-7 min mellan värkarna. Och jag kan räkna med halva tiden mot den första. Så enligt henne ska det ta ca 5-6 timmar nu andra gången.
    Trots att min första förlossning tog 11,5 timme från att slemproppen gick på morgonen så märkte jag inte av tiden. För mig tog det kanske 1-2 timmar
    Nu hoppas jag bara att jag och kroppen hamnar i balans med varandra så det går så smidigt som möjligt!
  • LuPeRo
    dalin79 skrev 2014-11-02 15:44:41 följande:

Jag tror jag försöker hålla mig lugn ett tag och låter tiden gå. Som ni säger kommer de inte kunna göra något iaf då det är så tidigt. Och eftersom det bara är liiite brun flytning så är det ju bara en liten liten blödning så ingen fara för blodvärde etc.Har ej särskilt ont idag heller.

Jag hoppas att det håller sig borta nu och att det inte kommer mer
    Har du någon läkare eller BM du kan kontakta vid oro (eller om underökning behövs)?
  • LuPeRo
    jamieblue skrev 2014-11-03 16:58:18 följande:
    Jag är full av beundran för er som redan har ett eller flera barn! Det måste vara mycket tuffare än när man är gravid med sitt första barn och bara har sig själv att tänka på.
    Bebislängt skrev 2014-11-03 19:29:10 följande:
    Samma här! Full av beundran alltså. Det var ju lätt att vara gravid när man inte behövde ta hand om någon annan samtidigt :)
    Min grabb blir som sagt 4 till helgen så det har inte varit så tufft då han är så stor som han är. Det är nog kanske lite jobbigare om man har mindre barn. Men med kompromisser och en karl som tar väldigt mycket i hemmet så har det gått smidigt Men visst har man velat gå och lägga sig mitt på dagen men inte kunnat, då har det varit att bita ihop och lägga sig tidigare på kvällen istället
  • LuPeRo
    Mon bébé 81 skrev 2014-11-04 09:16:23 följande:
    LuPeRo: skönt att du upplevde förlossningen som så snabb Glad. Jag är lite nervös inför förlossningen, men ju längre graviditeten går desto mer längtar jag ändå till dagen då det sätter igång. Så spännande att få veta vem som befinner sig därinne. Har börjat känna av förvärkar sedan i förrgår, som gör ganska ont. Men som jag förstått det så kan det ändå vara flera veckor kvar *otålig*. På torsdag går jag in i vecka 38 (37+0) och då är det ju fritt fram för bebis att titta ut när hon känner för det Glad
    Det gör ont att föda barn, men så fort barnet kommer ut så släpper allt. På bara några sekunder går man från smärta till ingenting, helt otroligt
    Nu i efterhand kan jag säga att du har inget att vara nervös för, det är kunnig och duktig personal på BB. Dom lyssnar, förstår och gör allt för dig. Du ska se att det kommer går hur bra som helst

Jag dras med värmevallningar, kramp i benen och sammandragningar. Annars är det inget som händer. På lördag går jag in i vecka 39 (38+0) och det är samma dag vi ska ha kalas. Så bebisen får hålla sig inne till iallafall måndag då sonen fyller år på söndag
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn