• LuPeRo

Vi runt 35 år som väntar barn

MjölkChoklad skrev 2014-07-28 12:16:49 följande:
    LuPeRo skrev 2014-07-24 10:20:45 följande:

Jag tror hon menar TUL. tillväxtultraljudet. Det sägs att dom tagit bort det för oss också

Jag gjorde UL i måndags men sötnöten hade lagt sig i böneläge och det gick därför inte att se könet. Så om 4 veckor ska vi tillbaka för att prova igen. Tur man har en snäll gynekolog som bara klämmer in en

Ja, precis - tillväxtultraljud heter det Skrattande När jag födde barn -97, -07 och -09 så fick man detta ultraljud. Men nu har de dragit in det.  
    Ja jag fick TUL när jag väntade sonen 2010, men nu är jag osäker. Ska till MVC på fredag (mäta magen) och då lär jag nog få information om det. Tråkigt att dom tar bort det, var ju då man fick en beräkning på hur stort barnet var och kunde vara när det föddes :-/
  • LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-07-28 12:27:39 följande:

Går in i v33 på fredag och jag står verkligen inte uuuut med värmen! Och det börjar bli så tungt. Nu är det i alla fall bara fyra veckor kvar att jobba sen slipper jag stå och få ont i rygg och fogar lika mycket.

En i min septembergrupp fick sitt barn häromdagen, två månader för tidigt visserligen men allt hade gått bra och alla mådde bra. Jag fick verkligen en känsla av att det ju faktiskt kan hända när som helst nu!

Ja värmen har varit hemsk de senaste veckorna. Man orkar inte alls lika mycket, blir att hålla sig i det svalaste rummet och ha fläkten igång. Sambon har fått ta väldigt mycket med sonen (och det är jag tacksam för).

Snart är det dags för dig och jag lovar att det kommer att ha varit värt alltihop
    Hoppas tiden går fort för dig! (och att det blir svalare )

• LuPeRo

Var hos BM i slutet på förra veckan och fick då bekräftat att dom tagit bort TUL för oss här Har jag tur kanske min privata gyn kan göra det (eller den BM som jobbar hos honom). Politikerna ville tydligen spara in pengar och tog därför bort det.

Själv låg jag exakt på SF-kurvan, fina hjärtslag och bra blodtryck. Men tyvärr är jag tillbaka till Niferex då järndepåerna var låga

lill grodan skrev 2014-08-04 19:00:22 följande:

Tänk att jag hamnade här till slutGlad
    På onsdag är det redan dax för kub! Hur många av er andra har gjort det och vad fick ni för resultat?

Vi gjorde KUB runt vecka 13. Fick det högsta som är 1:20 000. Nervös är man då man fasar för det värsta. Men det gick bra i slutändan

• LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-08-04 19:11:20 följande:

Hur mår ni andra?

Vecka 25 för mig och nu börjar det verkligen kännas att man är gravid! Värmeböljan som varit har absolut inte hjälpt till heller Obestämd
    Fötter och ben har svullnat upp så snart är det dags för stödstrumpor. Och ovanpå allt har jag fått karpaltunnelsyndrom.
    När jag väntade sonen fick jag ingenting. Inga krämpor alls, inte ens när jag gick 12 dagar över tiden. Allt var perfekt. Så därför har jag fått allting nu istället Förvånad

cesso79 skrev 2014-08-04 21:17:50 följande:
    Tackar som frågar! Glad

Jag kliver in i vecka 28 i morgon och mår tipptopp. Inte en krämpa ännu faktiskt.  "peppar peppar"! Hoppas att jag ska få fortsätta må så pass bra att jag fixar jobbet in i det sista. 
    Tycker tiden gått jättesnabbt sen RUL, och jag är som vanligt ute i sista sekund och har inte ordnat en sak inför BF ännu. Ett under att jag fått iväg moderskapsintyget i alla fall. Cool

Moderskapsintyget!!! Jag visste att jag glömt något! Jäsiken, det får jag se till att skicka in Och ringa för att boka tid till att skriva på faderskapsintyget (nackdelen med att inte vara gifta). Också ska vi ha en vagn. Sen är vi färdiga

Men tack för påminnelsen om intyget

• LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-08-05 19:10:25 följande:

Ja, vände verkligen över natten och helt plötsligt blev man jättegravid med alla krämpor.

Mitt blodsocker var högt och järnvärdet lågt idag trots att jag äter hemofer. Får börja ta fler per dag. Och ska göra sockerbelastning nästa vecka. Hoppas att det inte är diabetes.

Dagens goda nyhet är att jag ska få göra UL vid nästa bm-besök. Bara sådär :)

Karpaltunnelsyndrom låter läskigt LuPeRo :/

Pga diabetes i min familj så får jag göra sockerbelastningen två gånger. Rekommenderar starkt att du tar med ett sugrör och drar i dig blandningen så fort du bara kan. Med tanke på att man ska dricka nästan 5 dl på typ 5 minuter så gäller det att kunna halsa

Min nästa är den 6 september och då blir det mäta, lyssna och väga. Några fler UL får jag inte här iallafall Om jag inte lyckas fjäska till mig ett

Karpaltunnelsyndrom kan vara jobbigt om det är ihållande. Jag har "tur" som enbart får det på natten och morgonen. Hela handen utom lillfingret domnar bort, ungefär som att den somnar. Obehagligt men går över om jag pumpar lite med handen

Irmeline skrev 2014-08-05 16:59:50 följande:
    Fattar inte att jag ska jobba 8v till! Hur kunde jag planera så dumt!

Det där känner jag igen sedan sist! Jag körde på ända in i det sista. Gick på föräldraledighet den dagen som grabben var planerad. Men sen fick jag ändå vänta ytterligare 12 dagar

• LuPeRo
    lill grodan skrev 2014-08-06 16:35:43 följande:

Hej hopp!
    Nu har jag varit på kub,och allt såg så jättebra ut!
    Hade låg risk på allt,så nu ska jag slappna av :)

Vad bra! Grattis till lyckat KUB Solig
    Ett delmål avklarat och nu är det bara att njuta!
  • LuPeRo

Vecka 27 här och nu är semestern över. Sonen ska tillbaka till förskolan och bara det kommer bli skönt för honom tror jag. Lite ovant nu i början bara. Han är nog lite less på sina föräldrar nu efter att ha varit hemma ca 7 veckor Man själv ska tillbaka in i rutinerna och försöka hitta en vardag igen! Jobb, hemmet, boa, packa, fixa och dona.

Bebisen sparkar ganska rejält nu och verkar inte ha någon vilopaus alls under dagarna. H*n riktar gärna in sig på urinblåsan så jag springer ofta på toaletten pga det. Men det är ju sååå värt det i slutändan Solig

Vagn har vi nu beställt, en ganska liten och kompakt. Men vi tror att den kommer fungera superbra för oss. Den kommer nog ovanpå allt denna veckan så ångrar vi oss är där tid att skicka tillbaka den

På måndag är det dags för ultraljud (privat) och förhoppningsvis får vi veta könet då! Och den 8 september är det dags för andra sockerbelastningen. Så nu flyter det på rejält vill jag lova. Första tiden gick så sakta men nu går den så otroligt fort!

Jag hoppas att bebisen denna gången kommer ut lite innan eller när den är beräknad, för jag vill INTE gå över tiden igen

• LuPeRo

Ja jag hoppas att han/hon ligger rätt så vi kan se könet denna gången Oavsett vad det blir ser vi ju fram emot att träffa bebisen, och vi blir lika glada oavsett. Men dra mig baklänges vad nyfiken jag är
    Och nu är det bara två dagar (!) kvar tills vi får se den igen!

Vagnen har kommit, ska bara orka packa upp den. Trots att jag "bara" är i vecka 28 så är jag så trött. Jag vill bara sova hela tiden! Och denna helgen är karln ledig så nu ska jag passa på att sitta i soffan och göra ingenting
    Så denna helgen kommer jag nog vara extra aktiv här inne!

MjölkChoklad; Jag bor också i Skåne Men du får väll inte heller göra TUL?

• LuPeRo
    MjölkChoklad skrev 2014-08-26 08:39:14 följande:
    Hur gick det igår? Såg ni kön? Nyfiken

Nej - synd att de tagit bort TUL Fick det på mina andra barn. Jag har dock bokat in ett privat TUL på Emma ultraljudsklinik - så ska dit om två veckor
    Irmeline skrev 2014-08-24 23:40:36 följande:
    Håller med, man vill ju helst bara boa och fixa hemma inför den nya samt förbereda sig för förlossningen. Glad
    Men eller hur

Allt var bra med bebisen men tyvärr gick det inte att se könet :-/ Och nu får jag inte fler UL hos honom. Jag funderar på att boka ett TUL på Emma Ultraljudsklinik, mest för att få en beräkning OCH för att få ett 100% besked på könet

Vi gjorde könsUL där med sonen och dom är ju superbra!

• LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-08-26 08:48:10 följande:

Måste man ha med ett nattlinne till bb? Jag äger inget sånt. Man kan väl lika gärna ha mysbyxor och en t-shirt väl? Tänker att under själva förlossningen så har man väl sjukhuskläder ändå?

Håller på och planerar min förlossningsväska. Helt sjuuukt nära nu! V37 på fredag.

Jag funderar på att gå på en amningskurs men jag vet inte om det bara kommer att stressa mig mer inför amningen. Men min bm rekommenderar verkligen det. Har ju varit på en kurs redan men där gick de inte igenom amningen så mycket. Men vad är det man bör veta?

Nej du behöver inget nattlinne. Jag hade linne och mjukisbyxor, kan inte påstå att jag rörde mig för mycket efteråt. Inte för att jag hade ont, jag var liksom slut i kroppen. Nästan som att jag tränat typ

Ang amning. Rikta bröstvårtan upp mot gommen och se till att bebisen har ett bra grepp, typ så långt ut över vårtgården som möjligt. Sitt bekvämt och slappna av.
    Det är nog de råden jag kan ge

Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn