Inlägg från: Mon bébé 81 |Visa alla inlägg
  • Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

dalin79 skrev 2014-10-29 18:54:18 följande:

Hej!

Nä ska försöka att inte lyssna eller läsa för mycket om berättelser och upplevelser från andra. Utan det viktigaste är väl fakta kring att vara gravid och föda så att man vet det viktigaste. Sedan blir det ju som det blir, bara att hänga med på tåget liksom.

Ok, ska knipa ;)

Hihi, där satte du huvudet på spiken - "bara att hänga med på tåget" Drömmer
  • Mon bébé 81
    Vecka 37 (36+0) idag för mig. Det innebär att bebisen är "klar" om en vecka. Nu börjar det verkligen närma sig! 

Undrar hur det går för LuPeRo förresten? 
  • Mon bébé 81
    Bebislängt skrev 2014-10-30 15:25:03 följande:
    Vad spännande! Jag är så avis på dig :D

Ja, När hade hon BF? Är du kvar LuPeRo?

Min bebis har precis kommit ur sin gnälliga femveckorsfas och är världens gladaste unge! Han ler hela tiden, så himla mysigt. I morse vaknade jag av att han låg i sin vagga och "pratade" och såg jätteglad ut när jag tittade ner. Första gången han har vaknat utan att börja skrika :)
    Jag har för mig att hon ligger bara ett par dagar före mig. Mitt BF är 26 november, så strax där innan borde hon vara beräknad.

Åh, vad mysigt att läsa om din bebis!! Har du någon bok om utvecklingsfaserna, eller läser du på nätet?
  • Mon bébé 81
    Bebislängt skrev 2014-10-30 17:50:31 följande:
    Jag har appen Wonder Weeks och boken Växa och upptäcka världen som appen är baserad på. Superpraktiskt! Plus att det är så himla bra att veta varför barnet gråter när det inte finns någon konkret anledning. De gråter ju mer inför utvecklingssprången, mest för att de är väldigt förvirrade och rädda och behöver en. Känns så mycket lättare att stå ut med skriken när man har det i bakhuvudet. Fast så har ju jag en väldigt lugn bebis också. Folk säger att jag inte vet hur det är att ha barn :D
    Låter praktiskt! Har kikat lite på just den boken förut. Får se om jag kanske slår till på den jag med Glad
  • Mon bébé 81

Vi har med oss ganska mycket ekologiskt tänk när vi handlar till bebisen, men det är mycket för att vi bryr oss om sådant även i vanliga fall. Köpt ekologiska kläder, napp, nappflaska, blöjor filtar, babynest o.s.v. Bäddar med gamla/urtvättade lakan. Om det blir aktuellt med bröstmjölksersättning så finns ju det i ekologiskt ocksåGlad.

Vår omgivning vet att vi prioriterar detta, och om de ändå kommer med plastgrejer eller liknande så får vi se hur vi gör. Kläder går ju trots allt att tvätta igenom några gånger, men plastleksaker slänger vi nog. No one will know Tyst {#emotions_dlg.djavulsk}

• Mon bébé 81
    Bebislängt skrev 2014-10-30 20:23:55 följande:
    Jag fick den av en kompis. Tyvärr finns ju inte pocketutgåvan längre och den inbundna boken är då himla dyr. Egentligen tycker jag kanske att appen räcker, men så har vi ju bara kommit till det första språnget också.
    Då börjar jag nog med att köpa appen. Man kan ju alltid köpa boken i efterhand Glad
  • Mon bébé 81

LuPeRo: oj, vad du står i! Njut av energin Solig Nu närmar det sig för oss!

dalin79: hoppas att det går bra. Skönt att du inte har ont längre. 

Jag har börjat känna av en del molvärk senaste dagarna. Magen har sjunkit ned rejält bara under de senaste dagarna. Har fått mer sammandragningar också. Förut kom de bara vid ansträngning, men nu kommer de även i vila. Spännande hur kroppen börjar förbereda sig på allvar nu. På torsdag ska vi göra besök på förlossningen och se hur det ser ut där. Skrev en förlossningsplan med barnmorskan för 1,5 vecka sedan. Igår monterade vi in bilbarnstolen i baksätet. Nu är det mesta på plats / i ordning. 

Trots att graviditeten har pågått väldigt länge så tycker jag att tiden har gått fort. Det är ju min första graviditet, och jag trodde att det skulle vara så mycket tyngre/jobbigare nu på slutet. Jag känner mig ganska smidig fortfarande och inte så "annorlunda" mot hur jag brukar känna mig.

• Mon bébé 81

Jag måste erkänna att jag är lite oroad över baby bluesen... Vet ju att det är fullt normalt, och att det går över. Men dessa hormoner alltsåSkrikandes Ibland längtar jag bara tills att barnet ska vara fött och ha blivit några månader så man vant sig vid allt och kroppen+psyket stabiliserats lite. Samtidigt är det väl just dessa hormonpåslag som gör oss till "goda" föräldrarObestämd

• Mon bébé 81
    Bebislängt skrev 2014-11-03 09:24:16 följande:
    Fast första veckorna är såååå mysiga :)

Men jag förstår hur du tänker. Kände likadant innan bebisen föddes. Men nu får jag istället nästan panik för varje vecka som går för jag vill att tiden bara ska stå stilla.
    Det låter härligtHjärta
    Jag hoppas att jag kommer att uppleva det på ett liknande sätt som du beskriver! 

Men med tanke på att jag grät nästan två dygn i streck över en sak (som inte var allvarlig på något sätt) här för ett tag sedan så undrar jag hur det blir när bebisen väl är född. Men härligt kommer det att bli, förr eller senare Glad 
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn