Inlägg från: Mon bébé 81 |Visa alla inlägg
  • Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Grattis Irmeline! {#emotions_dlg.flower} Baby

Bebislängt: låter ju fantastastisk att du redan nu längtar efter en till graviditet och förlossning Solig

* * * 
    Vi har gått klart vår förlossningskurs idag, så nu ska vi tydligen vara redo för bebisFörvånadFlört. Men det känns bra, kursen var väldigt innehållsrik och mysig. 

• Mon bébé 81

Man blir ju så där underbart suktad när man läser om er som fått era småBaby. Men ni har ju gått och väntat ni med, precis som vi gör nu Flört.

Jag har äntligen börjat känna mig mer redo för det här. Det har gått upp för mig på allvar att min man och jag snart kommer att ha barn, för resten av våra liv Hjärta. Såg vår lilla flicka på UL i förra veckan, och hon hade växt på bra nu. Låg lite över genomsnittet.

Vi har köpt det mesta, men behöver komplettera med några småsaker. 

• Mon bébé 81
    MjölkChoklad skrev 2014-10-16 11:37:38 följande:
    Första barnet 38+0, andra 38+2 och tredje 39+1 - så jag har gått längre för varje gång Verkligen spännande att se när lillasyster bestämmer sig för att titta ur Som vi längtar!
    Oj, då kan det verkligen bli när som helst nu då! Glad Har du gått på ledighet ännu?

Jag ska jobba fyra veckor till och tar sedan ledigt 10 dagar innan BF. Ser verkligen framemot att få ta igen mig lite och bara pyssla och mysa runt hemma, förutsatt att hon inte kommer för tidigt. Jag räknar kallt med att gå över två veckor, bara för att inte bli besviken. Så jag lär väl bli chockad om hon skulle dyka upp redan innan BFFörvånadSkrattande 
  • Mon bébé 81
    Bebislängt skrev 2014-10-16 16:46:53 följande:
    Jag skulle vara helt ledig 9 dagar men hann bara vara ledig i 3. Kände mig lite snopen faktiskt! Fast skönt att slippa gå över så klart.
    Oj, förstår att du blev lite snopen då! 

Jag har fått onda sammandragningar det senaste dygnet, även när jag vilar. Så nu har barnmorskan sagt att jag måste vila för att inte riskera att föda innan vecka 37+0 Rynkar på näsan. Jobbade hemifrån igår, men hade ändå ont. Blev bättre när jag slutade jobba och bara lade mig och vilade. Får se hur det känns nu under helgen. Ska ta det lugnt mest, men prova att aktivera mig lite grand och se vad som händer. Skulle gärna fortsätta att jobba lite till (är ju 5,5 veckor kvar för mig), men jag vill samtidigt inte riskera att bebisen föds för tidigt. Så viktigt är jobbet verkligen inte!
  • Mon bébé 81
    Ljusfat skrev 2014-10-19 14:09:25 följande:

tjuvtittar här lite ibland. Var med en sväng i våras, men fick missfall. Kul att se att era bebisar har börjat komma, grattis!

Nu har jag kommit till v 12 så förhoppningsvis blir jag mamma i maj istället för december som det står i listan .

Hej! Vad roligt att du är gravid, grattis {#emotions_dlg.flower}
  • Mon bébé 81
    MjölkChoklad skrev 2014-10-20 09:28:04 följande:
    Ja, nu är jag ledig! Gick en månad före BF för att vara säker på att få lite ledigt innan bebis kommer Men går väl över tiden bara för det
    Bebislängt skrev 2014-10-16 16:47:28 följande:

Hoppas hon inte dröjer allt för länge :)

Jaaaa - hoppas! Nu är jag verkligen redo! 38+0 idag Ja, ta det lugnt!! Hoppas att du får vila och att sammandragningar ger med sig!
    Ljusfat skrev 2014-10-19 14:09:25 följande:

tjuvtittar här lite ibland. Var med en sväng i våras, men fick missfall. Kul att se att era bebisar har börjat komma, grattis!

Nu har jag kommit till v 12 så förhoppningsvis blir jag mamma i maj istället för december som det står i listan .

Grattis! Skönt att ha passerat 12 veckors gränsen!
    Hihi, ja man kan ju inte veta när den behagar dyka upp Flört
    Men då har du tid till att boa och vila i alla fall. 

Jag har blivit helt sjukskriven nu, ända fram till förlossningen. Känns bra faktiskt. Har nog inte insett det, men senaste veckorna har jag varit helt slut. Inte haft någon tid eller ork till att varva ned och hänga med "mentalt" i allt som händer. Men nu finns tiden till att bara slappna av, förbereda sig och boa.
  • Mon bébé 81
    Ljusfat skrev 2014-10-22 13:55:07 följande:
    Tack allihop :)

Jag vet inte ang kub. Kommer inte fråga efter det men om bm erbjuder det gör jag det troligast. Är väldigt osäker när det gäller det. Hur gjorde ni? Var det värt det?

Har inskrivning på tisdag så får se om hon säger något då.
    Vi valde att inte göra KUB. Det är gratis här i Stockholm, oavsett ålder.
    Vi känner oss trygga i det beslutet, och skulle inte gjort annorlunda om vi stått för samma val idag. 

Jag tror att det är viktigast att man tänker igenom sitt beslut, och att man vet varför man gör testet alternativt inte gör testet. 
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn