Inlägg från: Mon bébé 81 |Visa alla inlägg
  • Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Bebislängt skrev 2014-05-21 08:00:49 följande:
    Mina bröst har bara blivit lite större. Hade ganska små från början och hade en bh med pushup-inlägg och dom har jag fått ta ut men jag kan fortfarande ha bh:n. Jag är lite orolig för mina bröst har inte ömmat alls heller men jag hoppas att det inte har någon betydelse för jag vill väldigt gärna amma.

Vi tog reda på kön vid RUL. Jag är så glad att det syntes för jag var så himla nyfiken!

Monbebe, när han hickar känns det ungefär som att någon petar lite löst på magen inifrån med regelbunden takt. Det är så häftigt :)

Välkommen alla nya!
    Åh, det låter mysigt med babyhicka! 

Jag har oftast inte så ont i brösten heller, utan det har kommit i samband med att de har växt. Då har det å andra sidan gjort jätteont och känts som att bh:n håller på och skava sönder dem. 
  • Mon bébé 81
    Blåblomman skrev 2014-05-27 17:53:21 följande:
    Då har jag också hittat hit. Plussade idag efter ett års försök. Är 36, första barnet, bor i stockholm och Bf blir 5/2.
    Grattis!!{#emotions_dlg.flower}
  • Mon bébé 81
    MjölkChoklad: Vad skönt att RUL gick bra, och grattis till din flicka {#emotions_dlg.flower}

LuPeRo: jag är nästan lika långt gången som du (vecka 17, eller 16+0, i morgon). Jag har inte känt av bebisen alls ännu. Men jag känner mig inte så oroad, det står på så många sidor att man kan få vänta till vecka 18-22 innan man känner något. Dock har jag en svärmor och mamma som frågar och frågar om jag känt något Flört.

* * *
    Nu är det exakt två veckor kvar till mitt RUL. Jag längtar verkligen, och hoppas att bebisen går med på att visa vilket kön den har! När RUL är avklarat ska vi beställa vagn (blir en bugaboo donkey för oss). 

Min mage har vuxit som bara den. När jag ätit är den stenhård och liknar en badboll Förvånad. Så idag fick mina kollegor veta att jag ska ha barn. Det går inte att dölja längre Flört
  • Mon bébé 81
    LuPeRo skrev 2014-06-10 19:07:48 följande:

Skönt att höra att man inte är ensam om att inte känna smile9.gif
    Jag är nog 16+3 idag om jag räknat rätt, och om man går enligt KUB...
    Min svärmor bryr sig inte nämnvärt men min mamma ställer frågor för jämnan smile5.gif Hon är nog mer uppspelt än vad vi föräldrar är!

Jag har 9 dagar kvar till RUL nu. Jag är galet nervös!!! Och jag hoppas dom kan se könet, vi är alldeles för nyfikna smile1.gif
    Hihi, känner igen det där med att en del är mer uppspelta än vad man själv är! Även om man är lycklig och förväntansfull så blandas ju känslorna med oro, overklighet och funderingar om hur framtiden ska bli. 

Jag har börjat bli lite nervös över att bebisen inte kommer vilja visa upp sig tillräckligt för att vi ska få se vilket kön den har. Men vi har bestämt att vi i så fall ska boka in ett köns-UL. Vi är också väldigt nyfikna Solig
  • Mon bébé 81

Grattis till alla lyckade RUL{#emotions_dlg.flower} Skönt att allt ser bra ut för er!!

Vi gjorde RUL igår, allt såg bra ut och vi blev framflyttade två dagar till 26 november (som vi trodde från allra första början).

Det gick inte att säkerställa kön, men BM trodde att det är en flicka. Vi ska göra UL i vecka 24 igen och då finns möjlighet att kolla efter kön en gång till. Men jag tror att det är en flicka. BM kändes så rutinerad och tror faktiskt att hon hade sett om det var en pojke. Så vi säger "hon" tills vidare Glad. Det känns jättebra, men nu förstår jag verkligen innebörden av att könet inte spelar någon roll. Både maken och jag blev löjligt glada över allt som BM såg och kommenterade. När hon sade att det nog var en flicka blev vi överlyckliga, och hade hon sagt pojke hade vi troligtvis blivit precis lika exalterade. Man kan bara konstatera att intresset för sitt eget barn är ENORMT oavsett vad det gäller Solig 

• Mon bébé 81
    LuPeRo skrev 2014-06-26 19:01:08 följande:

Jag och mannen var helt säkra på att vi väntade en pojke till, så när BM sa att det till 95% är en flicka så blev vi lite chockade. Såklart är vi superglada, men i slutändan så spelar inte könet någon roll, bara barnet mår bra.
    Och den BM vi hade vid RUL la ner lite extra tid på oss och gick verkligen igenom hela bebisen

Nu tror jag att det är bebisen jag känner då och då. Väldigt lugn måste jag säga då det bara kommer lite fladder och någon liten buff då & då
    Sonen var ett riktigt yrväder och sparkade hela tiden!

Imorgon är min sista dag och sedan är det semester, typ fram tills att den lilla vill komma ut. Så nu ska det bytas rum, handlas och fixas. Jag har gott om tid att verkligen boa in oss alla

Ja, bara barnet mår bra så är man nöjd Glad

Jag tror också eventuellt att jag känner bebisen någon gång ibland (vecka 19, 18+0 idag). Men jag är inte helt säker. Jag har en väldigt bubblig mage rent allmänt, och det är svårt att veta om det är tarmarna eller bebisen. Någon boxare är det inte där inne i alla fallFlört
  • Mon bébé 81
    LuPeRo skrev 2014-06-26 23:40:19 följande:

Jag har också en ganska bubblig mage sedan innan och då är det svårt att avgöra vad som är vad Men jag inbillar mig att det är bebisen

Jag är i vecka 19 (18+5) så vi är bara några dagar ifrån varandra

Flickor är kanske allmänt lugnare av sig i magen. Sonen var helt galen och bökade runt mest hela tiden
    Då är vi ju supernära varandra i tid! Vad kul Glad

Jag har också tänkt så, att flickor kanske är lugnare och att det är därför man inte känt så mycket. Men jag vet inte egentligen...hihi.
  • Mon bébé 81
    Bebislängt skrev 2014-06-27 18:26:15 följande:
    När jag var på RUL så hade jag eventuellt börjat känna bebisen som du och då sa min barnmorska att det mesta du tror är tarmarna är bebisen :D
    Åh, då kanske det är en del aktivitet där inne ändå Skrattande
    Mysigare att tänka att det är bebisen som rör sig, och inte bara tarmarna som bubblarFlört

Vad duktig du är som har orkat gå så mycket på semestern! Jag är jätteimponerad. Jag börjar också bli sugen på att åka utomlands. Men det blir nog tidigt i höst i sådant fall, runt vecka 30 eller något sådant.
  • Mon bébé 81

Vecka 20 idag Glad. Har börjat bli riktigt tjock nu, undrar var detta ska sluta?! Nu är jag dessutom säker på att jag känner bebisen där inne, så mysigt!

Är det någon mer än jag som känner sig trött mest hela tiden? Jag jobbar deltid och det går bra. Brukar även göra ngt mer under dagen (typ tömma tvättmaskinen) och tar gärna en promenad på kvällen. Men sedan är energin helt slut. Orkar inte göra sådant som jag annars tycker är kul typ baka, pyssla, laga mat, planera bjudningar o.s.v. Min energinivå är så låg och ibland känner jag inte för att påbörja ngt bara för att jag vet att jag ändå inte orkar slutföra det. Känner mig inte deppad eller så, utan bara trött. Det kanske ska vara så här, och jag försöker att lyssna på kroppen. Känner dessutom mindre behov av att umgås med andra människor än förut. Är jättenöjd med att umgås med maken och att höras med syrran och föräldrarna. Träffar vänner ngn gång ibland och det är kul, men jag känner att det sociala behovet har minskat drastiskt. Fokuset ligger väldigt starkt på mig själv, min man och vår blivande egna lilla familj. Ngn som känner igen sig?

• Mon bébé 81
    Bebislängt skrev 2014-07-03 20:04:03 följande:
    Du kanske har järnbrist? Jag var supertrött fram till för ett par veckor sedan då min bm konstaterade att mitt järnvärde var lågt och jag började äta Hemofer. Stor skillnad nu!

Men visst är man tröttare än annars ändå. Det är ju inte så konstigt, kroppen arbetar ju mycket mer än vanligt och energin har ju ett till litet liv att försörja :)

Jag vill mest bara vara hemma och boa. Städa undan, köpa kläder och saker till babyn. Förbereda liksom. Går in i tredje trimestern och v 29 i morgon så jag är också rätt stor och känner mig ganska osocial. Bara 2,5 månad kvar! Jag har haft en så himla härlig graviditet så här långt så tiden bara rusar iväg! Har fått för mig att jag kommer att föda lite tidigt också, två veckor skulle vara skönt :D
    Tack för ditt svar! Har kollat mitt järnvärde nyligen och det var fortfarande okej, har dock börjat äta Niferex i förebyggande syfte (järndepåerna kommer inte att räcka längre fram så barnmorskan ville att jag skulle börja redan nu). Det är nog bara så att graviditeten tar mer av mig än vad jag var förberedd på. Jag blir lätt lite brydd och oroad när saker inte är som de brukar, tror att det är något fel. Men det är väl bara att finna sig i att livet inte är riktigt som "vanligt" när man är gravid. 

Och vilken jättefin mage du har! Och skönt att du haft en bra graviditet Glad
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn