Inlägg från: MjölkChoklad |Visa alla inlägg
  • MjölkChoklad

Vi runt 35 år som väntar barn

LuPeRo skrev 2014-08-19 21:55:14 följande:

Vecka 27 här och nu är semestern över. Sonen ska tillbaka till förskolan och bara det kommer bli skönt för honom tror jag. Lite ovant nu i början bara. Han är nog lite less på sina föräldrar nu efter att ha varit hemma ca 7 veckor Man själv ska tillbaka in i rutinerna och försöka hitta en vardag igen! Jobb, hemmet, boa, packa, fixa och dona.

Bebisen sparkar ganska rejält nu och verkar inte ha någon vilopaus alls under dagarna. H*n riktar gärna in sig på urinblåsan så jag springer ofta på toaletten pga det. Men det är ju sååå värt det i slutändan Solig

Vagn har vi nu beställt, en ganska liten och kompakt. Men vi tror att den kommer fungera superbra för oss. Den kommer nog ovanpå allt denna veckan så ångrar vi oss är där tid att skicka tillbaka den

På måndag är det dags för ultraljud (privat) och förhoppningsvis får vi veta könet då! Och den 8 september är det dags för andra sockerbelastningen. Så nu flyter det på rejält vill jag lova. Första tiden gick så sakta men nu går den så otroligt fort!

Jag hoppas att bebisen denna gången kommer ut lite innan eller när den är beräknad, för jag vill INTE gå över tiden igen

Spännande med UL - hoppas ni får veta kön
    Bebislängt skrev 2014-08-19 22:16:42 följande:

Det är inte världens mest aktiva tråd detta men det är superkul att läsa era uppdateringar. :)

Själv går jag in i v36 på fredag. Har också gjort sockerbelastning pga höga blodsockervärden men jag hade inte diabetes så det var skönt. Idag fick jag ett snabbt ultraljud eftersom min bm inte kunde känns riktigt hur bebisen låg. Han ligger med huvudet ner men är inte fixerad. Men det bådar ju gott ändå!

Jobbar sista veckan på mitt extrajobb nu och sen kör jag mitt eget företag fram till bf. Bara 5,5 vecka kvar alltså. Gud så snart! Fast han får gärna komma någon vecka tidigare. :D

Jag gjorde sockerbelastning nu i vecka (alla i gravida Skåne gör det) - ingen diabetes

Nu är det verkligen inte lång tid för dig! Spännande!!!!!
    Irmeline skrev 2014-08-21 21:00:59 följande:

Har inte skrivit på ett tag, mycket nu :)

V. 35 imorgon, snart i mål :) Trött trött trött nu, funderar på att lägga mig redan. Trött dygnet runt känns det som.

Inte långt kvar!!!! Känner igen mig, så trött man är! Ännu värre nu när jag börjat jobba igen. Jag är inte alls motiverad till att jobba - jag har ju fullt upp med att planera för bebis

• MjölkChoklad
    LuPeRo skrev 2014-08-23 10:08:25 följande:

Ja jag hoppas att han/hon ligger rätt så vi kan se könet denna gången Oavsett vad det blir ser vi ju fram emot att träffa bebisen, och vi blir lika glada oavsett. Men dra mig baklänges vad nyfiken jag är
    Och nu är det bara två dagar (!) kvar tills vi får se den igen!

Vagnen har kommit, ska bara orka packa upp den. Trots att jag "bara" är i vecka 28 så är jag så trött. Jag vill bara sova hela tiden! Och denna helgen är karln ledig så nu ska jag passa på att sitta i soffan och göra ingenting
    Så denna helgen kommer jag nog vara extra aktiv här inne!

MjölkChoklad; Jag bor också i Skåne Men du får väll inte heller göra TUL?

Hur gick det igår? Såg ni kön? Nyfiken

Nej - synd att de tagit bort TUL Fick det på mina andra barn. Jag har dock bokat in ett privat TUL på Emma ultraljudsklinik - så ska dit om två veckor
    Irmeline skrev 2014-08-24 23:40:36 följande:
    Håller med, man vill ju helst bara boa och fixa hemma inför den nya samt förbereda sig för förlossningen. Glad
    Men eller hur
  • MjölkChoklad

Mycket att läsa ikapp - roligt Får nog gå in här oftare, så jag hänger med bättre!

Vecka 32 nu och har i stort sett fixat det mesta till bebisen - lite begagnat har vi fyndat (spjälsäng, babysitter) och sedan har jag passat på i olika webbshoppar när det varit nedsatt pris/rea. Vagnen hämtar vi i början av oktober.

Denna veckan har jag sjukskrivit mig eftersom jag har så mycket sammandragningar - var ohållbart att jobba... Får se om det blir bättre av att ta det lugnt denna veckan. 

Funderar på förlossningen och undrar hur det blir denna fjärde gång 1:a gången tog det väl en 8-10 timmar och jag hann med EDA - toppen
    2:a gången tog det 40 minuter från att vi kom in till KK och bebis var ute. 3:e gången 14 minuter... Mannen är nervös att vi ska föda hemma denna gången

I BB-väskan tänker jag packa mjuka kläder till mig och bebis, stora trosor, stora bindor, amningsbh'ar, amningskupor, bröstvärmare, bebisfilt, gose/snutte till bebis, necessär, blöjor, kamera (nyladdade batterier och plats på minneskortet), mobil o laddare och säkert något jag glömt... Babyskydd hämtar nog mannen hemma innan vi kör hem (bor typ 10 minuter från sjukhuset). Hos oss hamnar man på patienthotellet efter förlossningen (om allt gått bra såklart) och där få man se till att ha blöjor och bindor med sig.

Ska kolla upp Kronans babybox och de andra sidorna

• MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-09-03 09:43:29 följande:

Var hos barnmorskan igår, alla värden var fina, magen ligger precis på kurvan, jag har gått upp sammanlagt 12kg och bebisen är fixerad med huvudet neråt. :)

Går in i v38 på fredag så det känns som om han skulle kunna komma vilken dag som helst. Och max är det ju ca 5 veckor kvar. Så himla spännande!

Ååååh, så spännande!!!! Härligt att han lagt sig tillrätta och är redo!! 
  • MjölkChoklad
    LuPeRo skrev 2014-09-03 10:02:28 följande:

Oj, här har det gått undan
    Med min första från att värkarna startade till att han var ute tog det 11,5 timme. Så jag hoppas på att det går fortare denna gången. Kanske inte 40 minuter då det tar minst 20 min att köra till BB

Innan vi åkt in har både värkar satt igång och vattnet har gått  - så totalt har det ju tagit längre tid. Denna gången får jag lyssna noga på kroppen så att vi kommer in i tid
    LuPeRo skrev 2014-09-03 10:05:47 följande:
    Jag är i vecka 29 och en sak oroar mig lite just nu. Bebisen vägrar vända sig av någon anledning. Den ligger likadant nu som innan, ryggen upp och fötterna ner. Sockerbelastning på måndag och då ska jag försöka prata med dom om det.
    Sonen krängde ju runt i magen som om det vore en Formel 1 bana så man är ju inte riktigt van vid detta
    Kanske att jag kan få igenom ett TUL pga oro!
    Här har bebis lagt sig med huvudet ner, men enligt BM kan hon fortfarande vända sig där inne. Tydligen inte förrän runt vecka 37 (?) som man börjar fundera på att vända om bebis skulle ligga med rumpan ner. Testa och se om du kan få TUL - man vet ju aldrig!
  • MjölkChoklad
    Ljusfat skrev 2014-09-07 20:50:51 följande:

Då är jag tillbaka igen. Gravid igen efter missfallet i april.

Tidigt än och sllt kan hända. Ny bf är 12/5. Håll tummarna för att h*n vill stanna kvar :)

V 5 (4+4) :)

GRATTIS och välkommen
  • MjölkChoklad

Var på privat TUL i måndags och allt såg bra ut Bebis vägde runt 2,2 kg nu och beräknad vikt vid 40+0 var ca 3,9 kg. Vi fick även bekräftat att det är en flicka i magen, det syntes väldigt tydligt. 

Känner mig stor, tung och otymplig. Fick dock en spontan komplimang av en som stod före mig i kassakön, hon tyckte att min mage var fin och rund, precis så som man vill se ut som gravid. Så den kommentaren gjorde verkligen gott

• MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-09-11 08:46:02 följande:
    Så skönt med såna kommentarer när man känner sig som en klump. Hade en kvinna som kom fram till mig på gatan härom veckan när jag stod och väntade på en kompis och sa att hon bara måste få säga vilken vacker mage jag hade. Hon hade tänkt på det på långt håll att jag såg så vacker ut när jag stod där med min mage. Sånt tänker jag på när jag känner mig tjock.

Och grattis till tjejen :))!
    Tack På RUL sa de att det var en tjej, men känns ju ännu mer säkert nu när de bekräftade det

Ja, underbart med sådana kommentarer!!! 

Hoppas att din förkylning går över snabbt och att bebis kommer när du är frisk!
  • MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-09-16 12:44:38 följande:

Jag är fortfarande snorig men är inte sjuk längre i alla fall. Men idealt vore ju om jag hinner bli helt frisk.

Min slempropp lossnade igår så nu är det spännande. Får se vad BM säger i morgon. Hoppas det blir mitt sista besök där :)

38+4 idag!

Irmeline skrev 2014-09-16 19:57:24 följande:
    Spännande! Du ligger precis en vecka före mig, 37+4 idag!
    Ojojojojoj - så spännande! Nu närmar det sig verkligen för er!!! 

33+3 idag och jag är så trött och tung. Men även så himla lycklig och tacksam att jag får gå igenom detta en gång till Hjärta Samtidigt som oron ändå ligger där och pockar under ytan. Kommer allt verkligen att gå bra - IGEN?! Jag har fött tre friska barn och har även en bonusdotter - så lillan i magen blir nummer 5 i familjen. Hoppas allt går som det ska även denna gång!!
  • MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-09-18 17:26:44 följande:

38+6 och i natt trodde jag att vattnet hade börjat gå men det visade sig vara en teckningsblödning. Jag har fått en molande "mensvärk" som kommer och går nu under eftermiddagen. Läkaren trodde att det var nära nu men det känns ändå långt borta. Jag vill ha ordentliga värkar hehe.

Ååååååååh, håll oss uppdaterade
    Bebislängt skrev 2014-09-18 17:27:41 följande:

Klart att det kommer gå bra Mjölkchoklad, något annat kan man inte tänka :)

Det börjar ju närma sig för dig också!

Tack {#emotions_dlg.flower} 
  • MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-09-21 13:34:56 följande:

Vår lille son kom till världen i natt! Vi är lite slitna men mår bra :)

STORT GRATTIS!!!!! {#emotions_dlg.flower}Baby
    Vildhallon skrev 2014-09-23 15:29:31 följande:
    Grattis till sonen! Jag har verkligen inte varit aktiv i tråden de senaste månaderna, då jag inte orkat. Mycket som har hänt och som ska ordnas innan bebisen kom.

Den 19:e föddes vår dotter och hon är den mest fantastiska varelse jag någonsin träffat! Ni som väntar ert första barn har verkligen världens bästa grej att se fram emot. Ni som redan har barn sedan innan vet säkert vad jag pratar om Kärleken jag känner för mitt barn är något av det häftigaste jag upplevt och kan omöjligt beskrivas med ord. Den kan bara upplevas <3
    STORT GRATTIS!!!!! {#emotions_dlg.flower}Baby

Vad kul med bebisar i tråden
  • MjölkChoklad
    Irmeline skrev 2014-10-09 11:44:09 följande:
    Igår kom lillasyster ut, hon fick också lite ersättning så hon ville somna på natten. Äntligen är graviditeten över!!
    Grattis!!! Baby

Har inte varit inne här på ett tag, men roligt att läsa ifatt Jag är i vecka 36+3 idag och allt rullar på som det ska. BB-väska till bebis är i stort sett klar - har med kläder i både i strl 50 och 56. Min egen väska är lite förberedd med bindor, amnings-bh'ar, sköna trosor mm.

Ofattbart att lillasyster snart är här - kommer hon som mina äldsta två (dottern kom 38+0 och äldste sonen 38+2) är det bara två veckor kvar... Yngste sonen kom i vecka 39+1, så jag har gått längre och längre med varje barn - återstår att se hur det blir denna gången
  • MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-10-13 20:53:45 följande:

Åh, jag är avis på er som har ert kvar! Fast samtidigt är det skönt att ha det gjort och så klart helt galet mysigt med min lilla bebis. Han är 3,5 vecka nu, usch vad tiden går fort! Jag vill att han ska vara så här liten för alltid <3

Åh, känner igen det där - tiden bara springer iväg när bebis väl kommit! Då, till skillnad mot nu, vill man ju att tiden ska gå långsamt

Nu är jag i vecka 38 (37+1 idag) och inser att plötsligt kan det ju faktiskt vara dags. Nästa vecka hade varit lagom, tycker jag
  • MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-10-15 22:16:17 följande:

Spännande! När har dina tidigare barn kommit?

Första barnet 38+0, andra 38+2 och tredje 39+1 - så jag har gått längre för varje gång Verkligen spännande att se när lillasyster bestämmer sig för att titta ur Som vi längtar!
  • MjölkChoklad
    Mon bébé 81 skrev 2014-10-16 16:37:00 följande:

Oj, då kan det verkligen bli när som helst nu då!  Har du gått på ledighet ännu?

Jag ska jobba fyra veckor till och tar sedan ledigt 10 dagar innan BF. Ser verkligen framemot att få ta igen mig lite och bara pyssla och mysa runt hemma, förutsatt att hon inte kommer för tidigt. Jag räknar kallt med att gå över två veckor, bara för att inte bli besviken. Så jag lär väl bli chockad om hon skulle dyka upp redan innan BF 

Ja, nu är jag ledig! Gick en månad före BF för att vara säker på att få lite ledigt innan bebis kommer Men går väl över tiden bara för det
    Bebislängt skrev 2014-10-16 16:47:28 följande:

Hoppas hon inte dröjer allt för länge :)

Jaaaa - hoppas! Nu är jag verkligen redo! 38+0 idag
    Mon bébé 81 skrev 2014-10-18 10:18:15 följande:

Oj, förstår att du blev lite snopen då! 

Jag har fått onda sammandragningar det senaste dygnet, även när jag vilar. Så nu har barnmorskan sagt att jag måste vila för att inte riskera att föda innan vecka 37+0 . Jobbade hemifrån igår, men hade ändå ont. Blev bättre när jag slutade jobba och bara lade mig och vilade. Får se hur det känns nu under helgen. Ska ta det lugnt mest, men prova att aktivera mig lite grand och se vad som händer. Skulle gärna fortsätta att jobba lite till (är ju 5,5 veckor kvar för mig), men jag vill samtidigt inte riskera att bebisen föds för tidigt. Så viktigt är jobbet verkligen inte!

Ja, ta det lugnt!! Hoppas att du får vila och att sammandragningar ger med sig!
    Ljusfat skrev 2014-10-19 14:09:25 följande:

tjuvtittar här lite ibland. Var med en sväng i våras, men fick missfall. Kul att se att era bebisar har börjat komma, grattis!

Nu har jag kommit till v 12 så förhoppningsvis blir jag mamma i maj istället för december som det står i listan .

Grattis! Skönt att ha passerat 12 veckors gränsen!
  • MjölkChoklad
    Mon bébé 81 skrev 2014-10-21 10:55:33 följande:

Hihi, ja man kan ju inte veta när den behagar dyka upp . 

Men då har du tid till att boa och vila i alla fall. 

Jag har blivit helt sjukskriven nu, ända fram till förlossningen. Känns bra faktiskt. Har nog inte insett det, men senaste veckorna har jag varit helt slut. Inte haft någon tid eller ork till att varva ned och hänga med "mentalt" i allt som händer. Men nu finns tiden till att bara slappna av, förbereda sig och boa.

Bra att du blivit sjukskriven och kan ta det lugnt! Ta det lugnt, mentalt förbereda sig och boa är precis vad man behöver
  • MjölkChoklad

I fredags kom vår lilla tjej till världen! Världens finaste och sötaste - såklart Hjärta

Kort förlossningsberättelse:
    På torsdagen gick slemproppen (trots att detta är mitt fjärde barn, så har jag aldrig varit med om att den gått innan). Natten till fredagen kom mer slempropp och jag hade även en teckningsblödning vid 1-tiden. Därefter lite värkar som kändes lite grann, men var absolut ingen fara. Klockan 03:15 gick vattnet och därefter kom värkarna lite tätare och kraftigare. Väckte mannen och vi åt lite och förberedde oss. Vid 04:35 var vi på förlossningen och klockan 05:36 föddes vår prinsessa - 3 570 g och 51 cm. 

Så fantastiskt lyckliga över att hon är här nu Baby

Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn