Inlägg från: MjölkChoklad |Visa alla inlägg
  • MjölkChoklad

Mjölkchoklad, 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014

Bebislängt skrev 2014-03-26 19:13:24 följande:
    Ja det kan väl vara kul! 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL. Hur går det för dig? Mår du bra än så länge? Tänk att jag klarade mig helt från illamående :D

Inget illamående - sååå avundsjuk Men härligt för dig
  • MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-03-26 20:03:25 följande:
    Ja, det var störtskönt! Men ledde också till lite mer oro tror jag. Klart man undrade hur det stod till där inne eftersom jag inte kände något. Har inte haft några humörsvängningar heller. Däremot ville jag ju helst sova dygnets alla timmar där några veckor. Men efter v12 blev jag piggare :) Hur mår du?

Det förstår jag! Mår man illa så vet man ju att det är något på gång! Jag är även så himla trött, snark Så illamående, trött och väldigt lättirriterad på min man är väl nog mina starkaste symtom. Känner även av mitt hjärta som sålt ibland när jag ligger ner, lite obehagligt men ska vara normalt.
    Mon bébé 81 skrev 2014-03-26 21:58:59 följande:
    Hej, vad kul att ni kom hit!  Bebislängt: vad skönt att slippa illamående!! Det låter som en dröm Jag är fortfarande så kort gången (4+6 idag), så något illamående har jag inte känt av ännu. Men det kommer säkert . Brösten är väldigt svullna, så inga bh:ar passar längre. En hel del tröjor/koftor har blivit för korta också. Så i helgen ska jag köpa åtminstone en bh och några större/längre t-shirtar som jag kan ha under koftor. Inte så kul med glipande tröjor...haha. I övrigt känner jag av en del värk i livmodern, och så är jag lite tröttare än vanligt på eftermiddagarna / kvällarna.  Mjölkchoklad: när började ditt illamående? Hur länge har du mått illa med dina tre första barn?

Mitt illamående kom ungefär när jag plussade och har sedan ökat. Nu i vecka 9 tycker jag att det är lite väl mycket. Runt vecka 12 har illamåendet försvunnit för mig vid alla tidigare graviditeter - hoppas det blir så även denna gång. Runt vecka 12 har jag även blivit piggare och inte haft så mycket symtom.
  • MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-03-27 17:02:55 följande:
    Jag mådde illa dom två första dagarna efter att jag plussat och hade migrän för att jag inte kunde dricka kaffe för att jag mådde illa. Jag började gråta och snyftade att jag inte kunde leva så i två månader till. Men sen gick det över. Tror att det var chocken mest. Utöver det så har jag bara mått illa när jag blivit för hungrig, men det är ju lätt fixat. I morgon går jag in i v15 och den andra trimestern. Känns sjukt stort! Bara sex månader kvar nu. Bjuder därför på min lilla förstföderskemage :))

Åååååh, så fin mage!!!! Jag är i vecka 9 och börjar undra hur jag ska kunna dölja magen fram till vecka 12 Syns tidigare o tidigare för varje graviditet känns det som...
  • MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-03-28 07:52:02 följande:
    Tack! Jag hoppas att den inte blir så stor. Den växter enormt i v11 men sen lugnade ner sig lite men den här veckan har den växt igen. Kul att se hur det växer tycker jag. Har också hört att den växer fortare efter första graviditeten. Såg någon i septembertråden som såg ut som hon skulle föda vilken dag som helst men som bara var i v17. :D

Efter ett dygn med mag- och kräksjuka (urk!!!) är min mage inte så stor längre Lär väl svullna upp igen när jag nu, så smått, börjat äta igen...
  • MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-04-02 18:39:59 följande:
    Om man är väääldigt osäker på när bebben blev till kan man nog eventuellt få ett VUL. ;) Jag tror att min blir en pojke. :) särskilt eftersom jag inte har mått illa alls, är sugen på salt och har magen ganska lågt. Men jag vet inte hur mycket som är skrönor. Om en månad får jag förhoppningsvis veta i alla fall :) Den här gravidglowen de säger att man ska ha, är det det här rödmosiga ansiktet?

Hahahahaha! Rödmosigt ansikte är säkert en del av glowen Min mage är så svulken igen - mannen flinar och tror inte jag kan dölja detta till vecka 13 (ska på KUB när jag är v 12 + 2). Men jag hoppas det ska gå. Lite lösa och slappa kläder, så kan det nog funka
  • MjölkChoklad
    MjölkChoklad skrev 2014-04-02 19:02:18 följande:
    Hahahahaha! Rödmosigt ansikte är säkert en del av glowen Min mage är så svulken igen - mannen flinar och tror inte jag kan dölja detta till vecka 13 (ska på KUB när jag är v 12 + 2). Men jag hoppas det ska gå. Lite lösa och slappa kläder, så kan det nog funka

Svulken?!?!?! Hahaha! Svullen - så klart
  • MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-04-02 19:11:20 följande:

Haha svulken!? Det var nåt nytt! Vilken vecka är du i nu?

Jag är så stor nu på eftermiddagarna att jag inte kan ha mina t-shirts, de sitter som magtröjor och det är inte sexigt.

Och om jag försöker dölja det ser jag bara jättetjock ut. MEN går in i v16 på fredag och har berättat för alla på jobbet så har inte nån anledning att dölja det längre heller, rätt skönt faktiskt :)

Vecka 10. Ser fram emot när jag inte behöver dölja det längre
  • MjölkChoklad
    Mon bébé 81 skrev 2014-04-05 14:46:33 följande:
    Bebislängt: hihi, då får jag kanske låtsas att jag är lite förvirrad med datumen då . Skämt å sido, jag hoppas att läkaren som jag ska träffa tycker att det är motiverat med ett vaginalt UL ändå. Vill så gärna veta om hjärtat slår samt om det är ett embryo eller fler. Har ingen ärftlighet för tvillingar, men kan ändå inte låta bli att oroa mig. Det känns som att ett barn räcker till att börja med. Vad kul att du snart får veta kön på barnet! Nu har mitt illamående börjat komma krypande. Mår inte kräk-illa, utan det är mer att jag känner mig konstant mätt. Om jag går för långt mellan måltiderna så börjar jag må illa på riktigt. Är i v. 6+2 nu (började känna av illamåendet på 6+0). Hur var det för er när illamåendet började, kom det stegvis eller eskalerade det och blev värre med tiden?

För mig kom illamåendet krypande och blev värre med tiden. Är nu i vecka 11 (10+3) och hoppas att det snart ska bli bättre Äta tätt och ofta hjälper, men viss mat är bara urk.
  • MjölkChoklad
    Mon bébé 81 skrev 2014-04-10 12:57:42 följande:
    Ljusfat: välkommen hit! Jag kände också lite yrsel så där precis i början.  MjölkChoklad: Hm, det är precis det som händer mig nu - det kryper sig på och blir värre. Mitt illamående började v. 6+0 och då var det mest att jag kände mig mätt och äcklad av vissa maträtter. Det fungerade ganska bra att äta bort illamåendet. Idag är jag på 7+0 och illamåendet började kännas outhärdligt i förrgår. Mår illa precis hela tiden, och det fungerar inte att äta bort det längre. Det är hanterbart om jag ligger ned och slappnar av. Men minsta lilla stressmoment eller rörelse gör mig

Jobbigt med detta illamående! Funkar hyfsat för mig om jag äter - men så mycket som plötligt inte smakar som det brukar. Och all matos - blä! Illamåendet förvärras när är trött - tänk om man kunde få och lägga sig vid fyra-fem på eftermiddagen Försöker intala mig att det är positivt att jag mår illa - att det betyder att allt är som det ska
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn