Inlägg från: MjölkChoklad |Visa alla inlägg
  • MjölkChoklad

Vi runt 35 år som väntar barn

MjölkChoklad skrev 2014-05-07 08:16:20 följande:
    Fick hem Clearblues Prenatal ultraljudsmonitor igår. Hittade bara mitt eget hjärta Står att den kan användas från v. 16 och jag är i v. 15 - så jag får väl vänta lite och testa igen... 

Testade idag igen och nu hörde jag minsann bebisen Mysigt! Kommer nog att använda monitorn lite då och då, men inte varje dag. Verkar vara delade meningar, när man läser på nätet, om det är skadligt eller inte. Men jag tror inte det är någon fara att lyssna ibland.
  • MjölkChoklad
    Irmeline skrev 2014-05-13 16:05:38 följande:
    Lyckat RUL idag Glad Lillasyster på väg.
    Grattis även i denna tråd  Jag längtar till efter den 9 juni när mitt RUL är avklarat - hoppas att allt ser bra ut då!
  • MjölkChoklad
    agneta77 skrev 2014-05-14 06:58:08 följande:
    Är på sockerbelastning, hungrig och lite illamående och nålrädd.. :) Månne inte man överlever detta också. Ett stick gjort, två kvar. Fastandet är värst, börjar må dåligt utan frukost. Brr. Har ni varit på detta?

Bebislängt mitt RUL är 27.6. När har du? Mina höfter gör sig påminda vissa nätter också. Jag har nu beställt en gravidkudde så förhoppningsvis blir det lättare sen. Pinsamt dyr var den men men. Ibland får det kosta.

Åh 10 minuter kvar till nästa stick. :p
    Har gjort  sockerbelastning med mina tidigare barn, men inte gjort det än under denna graviditet. Det görs runt vecka 28 här i Skåne - så det är ett bra tag tills dess
    Bebislängt skrev 2014-05-14 07:55:47 följande:
    Vad är sockerbelastning?

Jag hade RUL för två veckor sedan och allt gick bra och såg jättefint ut. Men nu har jag inte känt bebisen på några dagar så jag börjar bli lite orolig. :/
    Sockerbelastning/glukosbelastning: Man dricker någon äcklig sockerlösning och sedan kollas blodsockervärdena med jämna mellanrum. Görs för att upptäcka eventuell graviddiabetes.

• MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-05-14 11:24:34 följande:
    Aha! Får alla göra det eller är det beroende på blodsockerhalten?
    I Skåne får alla göra det (om de inte har ändrat något) och jag tror att det även är så i resten av landet. 
  • MjölkChoklad
    Irmeline skrev 2014-05-14 21:34:34 följande:
    Fick inte göra det i Stockholm sist jag var gravid, tror de bara kollar de i riskzonen där.

Aha - där ser man! Knasigt att det är så olika beroende på var man bor.
    Ullerika skrev 2014-05-14 21:13:06 följande:
    Bebislängt, jag är beräknad till 15 nov, så det är ett tag kvar. Gjorde privat KUB förra veckan, då det inte finns i Vås. Så nu har jag sett den och jag fick risk 1:8900, så det känns skönt.

Grattis! Så skönt!
  • MjölkChoklad
    Rosarosen skrev 2014-05-26 17:36:58 följande:
    Tack Glad Kub avklarad och gick bra. Nu väntar och längtar jag efter rul.
    Åh, grattis! Härligt!

Jag längtar också till RUL, men ojojoj vad nervös jag kommer att vara innan. 9 juni är det dags - så mindre än två veckor kvar nu
    Bebislängt skrev 2014-05-21 08:00:49 följande:
    Mina bröst har bara blivit lite större. Hade ganska små från början och hade en bh med pushup-inlägg och dom har jag fått ta ut men jag kan fortfarande ha bh:n. Jag är lite orolig för mina bröst har inte ömmat alls heller men jag hoppas att det inte har någon betydelse för jag vill väldigt gärna amma.

Vi tog reda på kön vid RUL. Jag är så glad att det syntes för jag var så himla nyfiken!

Monbebe, när han hickar känns det ungefär som att någon petar lite löst på magen inifrån med regelbunden takt. Det är så häftigt :)

Välkommen alla nya!
    Det har varit olika vid mina graviditeter om brösten har ömmat eller inte - men jag har alltid kunnat amma. Så det ska inte ha någon betydelse

Jag hoppas att den lill* inte är blyg när vi ska på RUL, för vi vill gärna ta reda på vad det är för kön

Jag känner mer och mer buffar i magen - så mysigt! Hjärta

Välkommen alla nya {#emotions_dlg.flower}
  • MjölkChoklad

Roligt med vagnköp Glad Själv har jag mest spanat runt på nätet, fast har faktiskt även klämt lite på några vagnar i en affär. Roligt!

Gick in i vecka 19 idag. Känner bebisen flera gånger om dagen - så underbart. I helgen lyckades även mannen känna det  

Nedräkning till RUL som är om en vecka!

• MjölkChoklad
    Irmeline skrev 2014-06-04 22:24:09 följande:
    Lycka till på RUL! Sen är det bara att slå till på en vagn Cool
    Tack! Imorgon är det dags! iiiiiiiiiihhh - hoppas,hoppas, hoppas att allt ser bra ut! Och en bonus hade varit att få reda på kön Om allt är bra så kommer vi så smått börja handla och förbereda. 
    LuPeRo skrev 2014-06-05 09:49:15 följande:

Vi har funderat på vagn men kan inte bestämma oss, eller rättare sagt kan inte jag bestämma mig smile5.gif
    Med tanke på att jag är beräknad till slutet på november vill jag ha en vagn som går att köra i snö men även till våren/sommaren. Sååå svårt smile9.gif Några råd/tips?

Vi ska på RUL dagen innan midsommarafton och hoppas innerligt att vi ser könet då smile5.gif

Jag tror jag känt av den lill* några gånger redan men är osäker. Går in i vecka 17 på lördag så jag tycker att jag borde känna den (den eviga oron vill inte släppa trots att det är andra barnet). Jag fick veta på KUB att jag har moderkakan i bakvägg och då brukar man oftast känna tidigare, om inget annat känna på utsidan tidigare (hade i framvägg med sonen och då kände jag inte förrän vecka 19-20).

Tiden fram till KUB sniglade sig fram, men därefter så har det gått så fort. Illamåendet håller i sig på kvällarna fortfarande och jag har börjat få ont i höfterna. Plus att min bäcken "klickar" när jag går.
    Men i övrigt mår jag bra och kan väll inte klaga smile5.gif

Jag vill ha en rejäl vagn jag med. Måste fungera på hundpromenader och på olika underlag. Funderar på en Bugaboo Buffalo. Ganska dyr, men så fin

• MjölkChoklad
    Irmeline skrev 2014-06-08 20:48:19 följande:
    Blivit med bil idag, största inköpet avklarat ;)
    Härligt  
    LuPeRo skrev 2014-06-09 08:54:23 följande:

Håller tummarna att allt går bra smile1.gifsmile9.gif

Min syster hade en Bugaboo till sin son. Sjukt snygg (och dyr) men tyvärr inget jag fastnade för. Den är lättkörd men jag tycker att liggdelen är för långt ner för mig (är ganska lång). Men dom är så galet snygga så man skulle kunna köpa en bara för att titta på smile2.gifsmile2.gif

Tack!

Hmmm, vill inte heller ha en för låg vagn... Tror att Buffalo'n är högre än de andra Buggorna - får nog provköra och kolla
    Bebislängt skrev 2014-06-09 08:57:59 följande:
    Lycka till idag Mjölkchoklad! :)
    Tack!

RUL gick jättebra! (Blir alldeles tårögd nu när jag skriver detta...). Allt var precis som det skulle och BF är fortfarande 2/11 Och minsann - vi väntar en liten flicka Hjärta 

Så lycklig!!!!

• MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-06-09 10:57:13 följande:
    Grattis, vad härligt! :) ja, det är en speciell känsla efter RUL. Svårt att förstå hur det kan kännas så annorlunda efter RUL som efter kub eftersom man ju har fått se sin bebis båda gångerna. Men så är det!
    Tack!!! Känns som om jag går på moln idag  

Ja, jag vet inte vad det är. Kanske att de kan se så mycket och kontrollera olika organ, hjärtat, hjärnan, mm. Känns liksom som att om allt ser bra ut nu - så ska nog allt (förhoppningsvis) gå bra!

Och känslan när jag såg bebis röra på sig och samtidigt kände det Hjärta
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn