Inlägg från: Bebislängt |Visa alla inlägg
  • Bebislängt

Vi runt 35 år som väntar barn

Igår och idag har jag känt dom första fosterrörelserna! Igårkväll kände jag rejäla buffar och idag har jag känt lite mer som fisksprattel. Så himla häftigt :)

• Bebislängt
    Ljusfat skrev 2014-04-14 08:10:55 följande:

Sista dagen av v 5. Gud vad tiden går sakta. När ska man ringa mödravården. När ringde ni? :)

Jag ringde första dagen jag plussade för jag hade frågor och då bokade de in mig för inskrivning i v11 på en gång för de var ganska fullbokade och tyckte att det var lika bra. Det var ett privat mvc.

Men har man lite is i magen väntar man kanske till v 6-7. :)
  • Bebislängt
    hellokitty skrev 2014-04-13 21:34:07 följande:

Hej!
    Hoppar in här med, om det går bra?
    34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.
    Börjar känna mig gravid nu... orkar mindre, sover sämre om nätterna, har gått upp en sisådär åtta kilo och har börjat gå som en vaggande anka... Men på det stora hela allt väl! Lite ensamt här hemma under påsken bara då man o barn är i Åre och jag sitter hemma och jobbar/pluggar. 

Välkommen! Det börjar närma sig för dig :)

Skönt att få i maj så slipper du gå höggravid hela sommaren!
  • Bebislängt

Min kille har bara varit med när vi har gjort ultraljud (vi har gjort ett tidigt vul samt kub), men var inte med på inskrivningen eller när jag lämnade mina prover.

• Bebislängt

Kan tipsa att om man som jag inte har lust att lägga jättemycket pengar på mammakläder så har HM väldigt många snygga och billiga klänningar i sitt ordinarie sortiment som även passar för gravida. Älskar denna svarta, ganska långa klänning. Magen är v 16+4 :)

• Bebislängt
    Ljusfat skrev 2014-04-15 23:07:15 följande:

Åååh fin mage ( och klänning :) )
    Tack! :)) har aldrig varit så här stolt över att magen sticker ut, hehe.
  • Bebislängt
    Mon bébé 81 skrev 2014-04-16 08:07:20 följande:

Bebislängt: Så fin du är!! Jättebra tips på klänningar också. Är ju så snyggt med tajta klänningar över gravidmagar Glad

Tack! :) Ja, jag köpte på mig ett helt gäng klänningar som jag hoppas kunna ha ett tag. Alla är lika tajta :D
  • Bebislängt
    Ljusfat skrev 2014-04-16 09:46:36 följande:

Börjar få en känsla att mitt inte går vägen. Allt jag kände i helgen som svullen mage, gråtmild, kissnödig hela tiden är som bortblåst. Nu mår jag hur bra som helst, inga finnar, springer inte och kissar och humöret är på topp. Är inte ens trött som jag läser att alla andra är. Det enda som är "kvar" är lite ömma/tunga bröst och lite drag/mollande i magen i mellanåt. Inget annat. Tänker nog avvakta lite och ringa bm, hade annars tänkt ringa imorgon. Får se om det dyker upp något blod under helgen.

Ömma bröstvårtor är typ det enda symptom jag hade i början. Först i v7 eller 8 började jag bli trött och kissnödig. Nu har finnarna kommit. Så gå inte så mycket på hur det "ska" kännas för att du inte känner något speciellt behöver inte betyda att något är fel.
  • Bebislängt

Jag kommer också göra RUL ganska sent, 18+5 men enligt första beräkningen hade jag varit 19+0. Två veckor kvar. Jag är helt vansinnigt nervös och tror att de här veckorna kommer gå långsamt.

Men nu ska jag försöka koppla bort det. Ska hem till familjen i påsk och visa upp magen för första gången :)

Glad påsk på er!

• Bebislängt
    Ljusfat skrev 2014-04-18 11:00:36 följande:

Har ni eller kommer ni att göra kub testet? Får man göra det även om man är under 33? Glad påsk alla :)

Jag gjorde kub, i Stockholm får alla som vill göra kub men det är olika för olika län. I vissa län behöver man vara över 35.

Jag tror att man behöver tänka över varför man vill göra kub samt hur och om man vill gå vidare ifall man skulle få hög sannolikhet. Om man till exempel inte skulle vilja gå vidare med fvp eller mkp så kan det ju bara vara ett onödigt orosmoment, tänker jag.
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn