Mon bébé 81 skrev 2015-02-14 10:01:40 följande:
Tredje utvecklingssprånget nu, enligt wonderweeks. Märks tydligt att det är något som händer. Mycket gnäll och plötslig gråt - som vi inte riktigt kan se vad det beror på. Tiden bara rusar iväg! Kan bli lite nostalgisk när jag tänker tillbaka på de första veckorna, men samtidigt blir det bara roligare ju mer som händer.
Har dock problem med vagnen. Bebis gillar inte alls att åka, och det slutar nästan alltid med att jag får bära bebis istället. Ganska så tröttsamt....
Hur går det för er?
Vi har ganska nyligen tagit oss igenom det 36 dagar långa tredje språnget. Men det gick superbra. Han sov och åt lite sämre hela tiden men var bara extra gnällig i några dagar.
Vår bebis tycker att det är trist att åka vagn men jag brukar planera så vi bara går någonstans när han ska sova. Just nu funkar det ändå rätt bra för han kan ligga 15-30 minuter innan han lessnar.
Annars är det fint här. Bebisen har verkligen utvecklats efter det här språnget. Babblar hela tiden, griper efter ALLT och rullar över på mage så fort man lägger ner honom. Han har helt plötsligt verkligen blivit en liten person och man kan föreställa sig honom som ettåring. Han somnar typ åtta varje kväll och sover till sju, åtta. Ibland vaknar han inget alls under natten och ibland vaknar han en eller två gånger. Det verkar bero lite på hur mycket gröt man får i honom på kvällen :D
Jag är också supernostalgisk. Skulle gärna vilja att han kunde gå tillbaka till att vara tre veckor ibland. Även fast det ju såklart kul att se honom växa också.