Inlägg från: Bebislängt |Visa alla inlägg
  • Bebislängt

Vi runt 35 år som väntar barn

dalin79 skrev 2014-11-02 07:39:12 följande:

Igår kväll kände jag att det blev lite blött i trosan och trodde det var vanlig flytning bara.. Men då jag tittade efter var det brunaktigt.Så nu är jag orolig i och med jag hade ont tidigare på dagen med.

Tror inte att det är någon fara. Tyvärr finns det ju inte så mycket att göra men ring gynakuten om du är orolig.
  • Bebislängt
    dalin79 skrev 2014-11-02 15:44:41 följande:

Jag tror jag försöker hålla mig lugn ett tag och låter tiden gå. Som ni säger kommer de inte kunna göra något iaf då det är så tidigt. Och eftersom det bara är liiite brun flytning så är det ju bara en liten liten blödning så ingen fara för blodvärde etc.Har ej särskilt ont idag heller.

Det är säkert ingenting att oroa sig för men det hjälper ju inte, man oroar sig ju så klart ändå. Upplevde de första tolv veckorna som hemska och väääldigt långsamma.
  • Bebislängt

Grattis Jamieblue!

Jag fick aldrig någon babyblues tror jag. Blev lättrörd ett par veckor. Blev tårögd när jag tänkte på förlossningen och kunde inte prata om den utan att börja gråta för jag tyckte att den var så fin. Däremot var jag ledsen för att jag hade ont och för att amningen inte funkade men det tror jag inte hade med hormoner att göra.

Hoppas den släpper för dig snart :)

• Bebislängt
    Mon bébé 81 skrev 2014-11-03 09:15:38 följande:

Jag måste erkänna att jag är lite oroad över baby bluesen... Vet ju att det är fullt normalt, och att det går över. Men dessa hormoner alltsåSkrikandes Ibland längtar jag bara tills att barnet ska vara fött och ha blivit några månader så man vant sig vid allt och kroppen+psyket stabiliserats lite. Samtidigt är det väl just dessa hormonpåslag som gör oss till "goda" föräldrarObestämd

Fast första veckorna är såååå mysiga :)

Men jag förstår hur du tänker. Kände likadant innan bebisen föddes. Men nu får jag istället nästan panik för varje vecka som går för jag vill att tiden bara ska stå stilla.
  • Bebislängt
    Mon bébé 81 skrev 2014-11-03 09:28:46 följande:
    Det låter härligtHjärta
    Jag hoppas att jag kommer att uppleva det på ett liknande sätt som du beskriver! 

Men med tanke på att jag grät nästan två dygn i streck över en sak (som inte var allvarlig på något sätt) här för ett tag sedan så undrar jag hur det blir när bebisen väl är född. Men härligt kommer det att bli, förr eller senare Glad 
    Jag kände mig mest tårögd och gråtmild hela tiden första veckan men jag var inte ledsen utan mer överväldigad av hur fint allt var (som förlossningen) och vilken tur vi hade som fått en så underbar bebis som var så liten och hjälplös. Kan till och med sakna den känslan. Fast nu är det ju kul på ett annat sätt. Som att plocka upp bebisen från vaggan på morgonen och mötas av världens leende.

Du har en så härlig tid framför dig. Njut av varje vecka. :)
  • Bebislängt
    jamieblue skrev 2014-11-03 16:58:18 följande:
    Jag är full av beundran för er som redan har ett eller flera barn! Det måste vara mycket tuffare än när man är gravid med sitt första barn och bara har sig själv att tänka på.
    Samma här! Full av beundran alltså. Det var ju lätt att vara gravid när man inte behövde ta hand om någon annan samtidigt :)
  • Bebislängt

Vad tråkigt, verkar hoppet helt ute? Hoppas inte. Annars hoppas jag att du snart är tillbaka i tråden. Kram!

• Bebislängt

Vad spännande för er! Jag följer och läser vad ni skriver men hinner inte skriva så mycket själv. Har inte så mycket att bidra med heller hehe.

Vår pojke har/håller på att ta sig igenom det andra språnget och har gallskrikit tröstlöst flera kvällar. Men igår var han tyst och somnade tidigt. Håller tummarna för att det håller i sig.

Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn