• dahlia92

ömma bröst!

Helt slut efter jobbet, så nu har jag trött-symtom även om det beror på jobb. :)

Här på familjeliv kan man kolla, även på gravid.se. Sen har jag tre appar i telefonen. En heter LC och den tycker jag funkar bäst. Man fyller i när mensen startade och hur lång cykel man har så räknar den ut när ägglossningen är. Man ser sina "säkra" dagar och sina fertila dagar. Sen kan man fylla i humör/grav-symtom, när man haft sex  osv.

Finns en till sån app som jag har, "P Tracker" Som jag använde direkt när min mens startade och slutade, alltså 8-11 mars. Men då har den fyllt i att jag har äl 14 mars och det får man ju inte så tätt inpå. Så den använder jag inte längre.

Sen har jag en app där man ser hur långt gången man är. "Gravid app" ikonen är en lila gravid kvinna. Där fyllde jag nog i mensens första dag (8 mars) och efter det räknar den ut vilken vecka man är i då. Så om jag nu är gravid så är jag i gravidvecka 4 (3+0)-

Hoppas det hjälpte lite. :)

• dahlia92

Ja den verkar väldigt bra iaf. :)

Men det är ju bra tecken, du borde ju inte ha mens än så??

Ärligt talat så är jag inte påläst på den delen. Har verkligen noll koll. Försökt läsa lite på försäkringskassan men inte kommit fram till så mycket egentligen, vad gör man den dagen man blir gravid, vart ringer man?? haha.. Jag har iaf fast jobb i en skobutik på elins, och har haft det sen augusti -13 och har jobbat där i 3 år så borde inte vara några problem. Vet dock inte hur mycket mammapengar jag får. :/ Och som arbetslös vet jag inte heller tyvärr. Min barndomskompis fick man förra året och hon hade vikariat men inte fast och hon fick runt 8000 i månaden..

• dahlia92

Haha men precis!!

Var kan man gå in och prova och se vad man ska få? :) Fast man behöver nog dom pengarna, rätt dyrt med en unge. :) I början är det väl mest blöjor som kostar. Och matersättning om man inte kan amma, min kompis fick lägga 1000kr i mat till bara bebisen i början då hon inte ammade. Men spara så mycket pengar av det som du kan så är det nog inga problem. :)

• dahlia92

Nej juste tack för påminnelsen ;) Tänkte göra det sen när jag lägger mig om jag hittar en bra ring dvs. Men hur långt över magen ska man hålla den? Och hur kan den börja snurra av sig självt?? :o

• dahlia92

Okej men måste man vara gravid för att det ska funka? Och vilket kön fick du ? :)

• dahlia92

Okej vill du helst ha en flicka eller? Jag pendlar, ena dagen vill jag ha en flicka andra dagen en pojke. Har alltid sagt dyra pojkar (haha) idag skulle jag nöja mig med ett barn. :) De flicknamn jag har går sambon med på men inte mitt pojknamn. Men vi får se vad det blir, blir lika glad oavsett. :) Bara det inte blir en överraskning, måste veta könet innan. :)

• dahlia92

Ja men det förstår jag. :)

Ingen aning faktiskt. Vet att förut fick man inte det i Skaraborg men jag tror att man får det nu. Har för mig jag såg någon som skrev det. Ska höra mig för lite o ta reda på mer :)  Såg i någon tråd här också där dom skrev att BB i KSS var dåligt och att Lidköping var bättre :S Hört nåt om det ?

• dahlia92

Tror det var något om otrevliga barnmorskor eller så. Men det var typ 2 pers som skrivit det så behöver ju inte vara så. :) Ja hästar är ju rätt dyrt. :) Råka somna igår var helt slut så får göra ringtestet idag istället. Haha.. :)

Svar på tråden ömma bröst!