• dahlia92

ömma bröst!

Hej tjejer. Nu kom mensen som på beställning. Nyss när jag var på toa haha. Häftigt ändå att min kropp pricka in precis rätt dag av sig självt även fast jag ätit p-piller i så många år. Nu vet jag ju i alla fall att jag inte är gravid så får köra på nu i april istället måste bli gravid denna månaden för annars kommer jag ha mens just den veckan vi är utomlands och det är inte roligt varken för mig eller pojkvännen :/

• dahlia92

Ne ellerhur. Jaså det hade jag ingen aning om. Då borde det ju strax vara dags för äl ju. Vi får köra varannan-dag-metoden för att det ska ta sig här helt enkelt. Vet att vi inte kommer kunna hålla det eftersom det är så mycket nu men hoppas på det bästa. :)

• dahlia92

Nu är mensen slut iaf så nu blir det till att vänta in äl :) Har fortfarande inte beställt stickor så vi ska försöka hinna med varannan-dag-metoden nu. Mycket med huset och vi blir trötta men vi ska inte ge oss. :)

Hur går det för er? Har du fått några grav-symtom än Johanna?

• dahlia92

Nej vad häftigt alltså. :D Ja förstår att det är jobbigt när du jobbar, tror "mensvärken" kan hänga i av och till under hela graviditeten.. Okej vad kul. :) Är faktiskt rätt glad att det inte tog sig för mig i mars, väldigt mycket stress dessa månader hoppas det släpper snart :)

• dahlia92

Ja precis vill också ha koll egentligen. Men jag försöker såhär en månad till tar det sig inte nu så får jag börja med testen nästa månad. Men min mens kom ju exakt den dan den skulle så tror den är regelbunden direkt. Och jag känner oftast alltid av när jag har äl så det borde gå. Bara det att enligt appen har jag äl hela påskhelgen haha!! Hoppas inte det blir något långdraget påskfirande, får ursäkta mig med att "Här blir inga barn gjorda, vi måste åka hem då jag har äl.." Vet inte ens var/om vi ska fira i år men oftast brukar vi fira med familjen/släkten.

• dahlia92

Jag skulle nog kunna ta äl-test för jag har sånt kontrollbehov, men jag är så glömsk så hade säkert glömt att kolla varje dag så hade säkert missat ändå. Men min kille är så barnslig så fort jag säger att jag har äl så vill han inte "mysa" som alla säger här haha. Men nu när jag hade mens i 4 stackars dagar då var det minsann bråttom.. då skulle vi minsann ha barn osvosv, stackars kille som inte förstår att det inte är då man blir gravid.. xD

Fast som butiksarbetare måste man gå rätt tidigt. Tror det är typ 1-2 månader innan bf. Nu kanske jag överdrev men det är vad jag hört av mina kollegor när vi pratat om det, eftersom det är väldigt mycket stå och det är mycket tunga lyft osv. Det är mer än vad man tror som vanlig "kund". :) Hade man jobbat på kontor måste man nästan jobba ända in i bf. Men jag kommer nog berätta vid v.12 ungefär till kollegor och chef. Jag är rätt smal så dels tror jag att det kommer synas rätt fort, sen behöver vi nog kunna få in någon vikarie, och sen kan jag nog inte hålla mig heller. :) Lixom 2 månader innan man ska gå syns det nog rätt bra skulle jag tro?

• dahlia92

Ja precis så ska inte säga när jag har äl denns gången, han får vara ovetande. japp, och skolådor är inget o leka med, kommer på höga pallar så det är så oergonomiskt det kan bli ^^ sen är ju alla butiksjobb olika så vissa kan säkert jobba längre än andra. Jag har en liten clio så jag vet inte om den blir för liten faktiskt. Planen är väl att byta tillbaka till en yaris som jag hade innan då jag tycker den är rymlig även om den är "liten". Pojkvännen har massa bilar dock ingen som är barnvänlig :/ Tror inte att jag kommer skaffa en kombi iaf ^^ men om du hittar någon snygg bränslesnål kombi så säg till :)

• dahlia92

Omg ja lägg ut bild! :D Då var det kanske nidblödning du hade ändå?? Nej vad kul nu är ni båda kanske gravida ;) Inte alls avundsjuk nejdåå.. ;)) Hoppas jag får vara kvar här med er ändå. ;) har du testat nu på morgonen än? =)

Svar på tråden ömma bröst!