• Acire94

ömma bröst!

dahlia92 skrev 2014-10-31 22:57:39 följande:
    Ne alltså har slutat bry mig. Killen ville inte att jag skulle ringa så då gjorde jag inte det. Han tror det går ändå för det tog ju minsann 1.5 år för hans föräldrar o få honom. Men vill inte han engagera sig så skiter jag it. Orkar inte må dåligt varje månad när han tar det med ro. Om han tror det tar sig av o inte ha sex när det är äl och att inte kolla upp sig när man fått neg spermatest så orkar jag faktiskt inte bry mig.

Förlåt låter så negativ. Men han har fått mig o tappa hoppet. Det får ta sig när det tar sig. I denna takten när han inte engagerar sig så får jag väl vara glad om jag nånsin får ett barn.. :P
    Usch vad jobbigt..Har du pratat med honom hur du känner eller orkar du inte ta diskussionen just nu ? :(

Du kommer få barn, frågan är ju bara när <3
  • Acire94
    dahlia92 skrev 2014-11-03 22:37:52 följande:
    Ja.. Eller vi har inte pratat om det alls på en vecka typ. Vill inte tjata på honom. Han vet vad jag tycker.. Tror inte han vågar kolla upp sig därför han håller på såhär. Han vill inte få ett negativt svar.

Fick veta nu idag att min morbror och hans tjej ska ha barn. Båda är runt 40 och han har inga barn sen innan men hon har två. Är jätteeeglad för deras skull. Så glad att han äntligen ska få ett eget barn det förtjänar han. Men blir ändå lite avundsjuk såklart.. Hade varit kul om vi kunde få samtidigt. Det blir ju min kusin haha, och ett eget barn i samma ålder som min kusin. Det vore kul. :) Men drömma kan man ju xD
    åh vad jobbigt, man vill vara glad men kan ändå inte vara det fullt ut på grund av egna omständigheter... Menmen, han kommer "komma över det". Vänta ut honom bara :)
  • Acire94

Vad skönt att ni får hjälp!! Så sambon ångrade sig? :)

Jodå, det har jag fått! Gick in i vecka 23 i måndags :) Jag som var så orolig att jag inte skulle få mage för att jag är överviktig :p

• Acire94

Vad skönt dahlia! Hoppas ni får tid snart :)

Vilken söt bebis ???? mysigt! Vad gick fel? :(

• Acire94

Tänkte skicka lite bilder så får ni se hur det jag ser ut och lille bebisen på ultraljudet! Förövrigt så har jag haft en hemsk graviditet :P Är fortfarande illamående och går in i vecka 24 imorgon, ordentlig foglossning sen vecka 17 och allmän trötthet  :P Men man ska egentligen inte klaga :)

• Acire94

Ojj har inte varit inne här på ett tag, men GRATTIS!! Sååå himla glad för din skull Dahlia92 :D :D Skönt att veta att allt fungerar och så himla kul för er!

Hoppas allt går bra! Har du tagit ett digitalt än? :)

Här är det lite mindre än 3 månader kvar och jag känner mig gigantisk :P Hoppas du slipper fogossning i alla fall så du kan gå ut med vovvarna :) Förövrigt så sköter min sambo kattlådorna och har gjort det sen plusset kom :P

STOOOR kram på dig!

• Acire94
    dahlia92 skrev 2015-02-15 10:28:52 följande:
    Tack så mycket. :D Aa verkligen jätteskönt, speciellt för sambon som alltid trott att han inte skulle kunna bli pappa så det är kul. :)

Tog ett digitalt samma dag som jag plussade, sambon trodde inte på mig förs jag tog ett digitalt så han köpte med det. :) Har inga direkta symtom bara mina bröst som är spända och att jag är hungrig hela tiden så jag hoppas att den inte dött..

Ojj vad fort tiden går. :) När var du beräknad? Vet du vilket kön det blir än? Vilken snäll sambo du har.. :) Min går ju knappt ens ut med hundarna när jag ber honom så vi lär bråka rejält i början. xD
    Haha det är säkert rätt vanligt ;) Jag tog ju ett digitalt först så det var ju bara att visa för sambon direkt men jag blev dock ledsen när det försvann efter några dagar (batteriet tar ju slut :P).  Så länge du har symptom behöver du nog inte oroa dig :)

Min lillkille är beräknad den 3e maj! Ja min sambo har varit helt underbar hela tiden.. Jag har ju mått så himla dåligt i princip hela graviditeten och han har verkligen gjort allt för mig och har till och med åkt hem till mig om jag har mått dåligt! Jag är sååå glad att jag har varit arbetslös ärligt talat för jag har kunnat vila mycket :)

• Acire94
    dahlia92 skrev 2015-02-18 10:26:44 följande:
    Aa, det försvann efter 2 dygn så det var tråkigt :( Och nervöst att stå där båda två och glo på det där jäkla timglaset, kändes som låååånga minutrar...

Awww vill också ha en liten kille. (Som jag tror det är) Har ni bestämt namn?? :) Vad har du för barnmorska? Man får reda på könet här alltså? Läst lite att man typ inte får det... Fy vilken otur du har haft som mått så dåligt. Mådde du dåligt ända från start?
    Ja! Det blir en liten Leo :) Min barnmorska är jättebra!! Hon heter Åsa :) Tror hon heter Jansson i efternamn. Jag går dock i ryd nu för de håller på att starta en barnmorskemottagning där och hon jobbar där tillfälligt :) Ja det får man, fast det är inte deras prioritering :P Jag gillade inte de som gjorde ultraljuden dock, andra gången åkte vi till Lidköping (hon första var surkärring) och där var de mycket bättre :) Har du ringt bm? :)

Ja, eller ifrån vecka 12 började det nog ordentligt och sen kom foglossningen vecka 17 ^^
  • Acire94
    dahlia92 skrev 2015-02-18 22:35:59 följande:
    Aww vi är också inne på nästan samma, fast Leon eller jag.. Sambon tvekar lite men vi har ju ett bra tag kvar att fundera..

Jaa jag går också där. Var där igår på hälsosamtal. Vågar inte skriva vad min barnmorska heter om hon kommer och läser men hon var helt flummig. Både jag och sambon tyckte det men hon var ju hur gullig som helst så får väl behålla henne haha. Har nästa tid 24 mars och fattar inte riktigt vad vi ska göra då eftersom jag inte kommer få göra något ultraljud förs i v18. Betalade ni det i Lidköping själva då eller? Vill ju gärna veta om jag har en bebis i magen innan v.18 liksom. Men men är väl bara att hålla ut...
    Nej vad kul hur lika man tänker ;) Jo det är ju ett tag kvar :) Vi bestämde oss inte förrän vi visste vilket kön det var i vecka 25 :P

Åh vad kul, då kanske vi ses där någon gång! ;) Tror jag ska dit den 25e mars dock, haha :P Tror bara det är två barnmorskor där så jag vet vem du menar, men hon verkar jättegullig så det blir nog bra ändå! Första mötet är ju mest att ni får prata om att man inte ska röka och dricka och så skriva i massor uppgifter om dig och din sambo typ (om det var samma). Nästa möte är själva inskrivningen men det hände väl inte jättemycket där tror det är blodprov och sånt bara :)

Nepp, hon såg inte så mycket för jag var där rätt tidigt (ärligt talat försökte hon knappt) och sen hade de ingen tid i Skövde då jag behövde gå så då frågade de om jag kunde tänka mig att göra det i Lidköping istället och det är jag glad att jag tackade ja till!

Jag har haft rätt många ultraljud då jag blödde i typ vecka 8-9 plus att jag var inlagd i vecka 5 och så fick jag ju ett par ultraljud efteråt också för att kolla så att jag inte hade utomkveds :)
  • Acire94
    dahlia92 skrev 2015-02-18 22:35:59 följande:
    Aww vi är också inne på nästan samma, fast Leon eller jag.. Sambon tvekar lite men vi har ju ett bra tag kvar att fundera..

Jaa jag går också där. Var där igår på hälsosamtal. Vågar inte skriva vad min barnmorska heter om hon kommer och läser men hon var helt flummig. Både jag och sambon tyckte det men hon var ju hur gullig som helst så får väl behålla henne haha. Har nästa tid 24 mars och fattar inte riktigt vad vi ska göra då eftersom jag inte kommer få göra något ultraljud förs i v18. Betalade ni det i Lidköping själva då eller? Vill ju gärna veta om jag har en bebis i magen innan v.18 liksom. Men men är väl bara att hålla ut...
    Jag är inte inne här jätteofta längre (tyvärr) så om du VILL så får du lägga till mig på facebook istället :) Säg till i sådana fall så kan jag skriva vad jag heter privat :P Förstår om du inte vill så klart :)
  • Acire94

Juste ja! Hade helt glömt av urinprovet :) Jag kom faktiskt på att det finns 3 så än så länge är det lugnt ;)

Nepp, det gör man på kss :)

Jo jag har lite otur men det är.värt det när lillkillen kommer ut :D

Nej vad kul, haha :)

• Acire94

Hej! Min lilla kille kom igår natt (den 13e) 02.12 :) Det vag en hemsk förlossning men åh vad jag älskar den lilla killen!

• Acire94

Tack! Jag tyckte dock inte edan gjorde något alls i slutet, kunde lika gärna skitit i den :P Jag vet inte om jag vågar göra det ärligt talat >.<. Jo vi mår bra, lillgrabben fick gulsot så fick sola i två dagar och gick ner mer än de 10% i vikt typ.. Så det blev solning och ersättning då min mjölk inte hade kommit igång tillräckligt, har också problemet med att han inte vill ta bröstet nu.. Men har man massor tålamod och han vaknar av sig själv (annars måste vi mata var tredje timma :( ) så går det ibland ^^

Men nu ligger han här i babynestet och sover djuupt :)

• Acire94

Hej! Det går jättebra för oss, förutom att vi är trötta hela tiden, haha. Leo är 6 månader om typ en vecka nu! Helt sjukt hur fort tiden går :). Vi börjar nästan fundera lite vi med! Ska gifta oss om en och en halv månad också :D

• Acire94

Oj vad jag har missat! Glömmer av att logga in här..

Kul att ni ska försöka med syskon men usch vad jobbigt att ni fick missfall :(. Hoppas det tar sig för er snart igen!

Jag är sååå sugen på en till nu jag med, efter förlossningen sa jag att nä, jag vägrar bli gravid igen.. Men nu när han är 6,5 månad så börjar man bli sugen på en till ;)

Förövrigt så ska jag gifta mig den 14e! Är så himla taggad och det ska bli så kul :D

• Acire94

Hej på er! Hur går det Johannah01, har ni lyckats få till ett syskon?

Jag plussade idag! Vi har inte försökt men var dåliga på att använda kondom.. Har bf 20 februari :D

• Acire94
    dahlia92 skrev 2016-06-27 15:19:05 följande:

Jaa jag undrar också hur det går för dig Johannah :)

Vad roligt grattiis! Varför har du inte sagt något :@  :) Blir det nästan två år mellan dom ju, härligt. Vi ska kanske börja försöka efter sommaren. Inte bestämt oss om vi vill ha fler än dock. Även om vi har världens snällaste kille. Men blir så stressad med maten så vet inte om jag klarar en till.. Men vi fuskade faktiskt häromdan utan kondom (första gången) men har typ en vecka till äl så vore konstigt om det skulle ta sig xD.

Haha jag vet inte, har nog varit i lite chock så har glömt det ;). Ja Leo kommer vara 1 år och 10 månader typ :). Nej vad kul! Går det fortfarande segt med maten? :(
  • Acire94
    dahlia92 skrev 2016-06-28 23:11:55 följande:
    Ja det är klart. Vad skoj ändå ???? Fick du fast jobb? Tänkte för du sa att du ville ha det innan ett syskon. ?vilken v är du i nu?

Nja går väl helt okej med maten. Han är inte jätteförtjust i vanlig mat och skulle kunna amma resten av livet om han fick bestämma haha. Men det är jag som blir stressad på dagarna med mat till honom.. känns som jag inte gör något annat än att kolla på klockan för att se om det är dags för nästa matdags osv. Så det är mig det är jobbigt för ???? Men det löser sig nog..
    Nej tyvärr, det var inte jätteplanerat så har inte hunnit :/. Jag är bara i vecka 7 (6+1)!

Jaha okej :/ Förstår att det är jobbigt :( Vi har haft sådan tur för Leo har ätit bra direkt men vi kommer antagligen få bakslag sen också. Men ger du mycket mellanmål? Prova sluta med det ett tag så kanske han äter den vanliga maten för att han blir hungrig! :)
Svar på tråden ömma bröst!