ömma bröst!
Har hört att man ska äta folsyra 1 månad innan graviditet och de första 3 månaderna av graviditeten.. Men vet ni hur mycket man ska ta per dag?:)
Har hört att man ska äta folsyra 1 månad innan graviditet och de första 3 månaderna av graviditeten.. Men vet ni hur mycket man ska ta per dag?:)
Jag tänkte köpa tillskott Gravid från Apoteket när jag är gravid. Den innehåller inget "skit" läs här: www.apoteket.se/privatpersoner/levamedsmabarn/common/produktinformation.aspx
Vad tror ni om den? Om den inte kommer upp kan ni trycka på kategorin speciellt för gravida! Jag tänkte äta omega 3 för gravida också.. Äter väl inte fisk allt för ofta.. Har bara ätit sushi en gång och då tog jag bara dom kokta räkorna och gravadlax. Men de va gott:)
Ja precis :) ska ni börja äta ekologiskt när ni är gravida? Jag funderar på det.. Men häromdagen skulle jag köpa Apelsiner, och varför inte ekologiska redan nu? Men usch!!! Vad dyra som var! Slutade med att jag inte köpte apelsiner överhuvudtaget.. Haha hade tänkt göra hemmagjord juice, men fick köpa färskpressad istället.. Inte för att den var ekologisk iof... Haha..
Jag jobbar som undersköterska och när jag är ledig är jag i stallet, så sportbhar har jagc i mängder och använder jämt ;)
Åh nu försvann hälften.. Skriver från mobilen.. Jag vet att man ska vara noga med maten så man inte får i sig någon bacill från rått kött då det kan leda till missfall, finns även i kattbajs.. Minns inte vad det hette.. Men de e så mycket att tänka på så man lär väl få missfall av all oro ;)
Det undrar jag med?:) jag sa att min sambo också skulle ta kattlådan men han tycker jag är löjlig ;) sen är min katt innekatt och jag antar att det blir farligt om katten äter råttkött å sånt, men de e bara en gissning. :) sen har jag handsprit och tvättar händerna hela tiden så de ska nog gå bra ändå:)
Men Gud vad bra! Beställde precis 10 graviditetstest och 14 ägglossningstest för 119kr!! :)
Jag har lite ont i brösten men annars känner jag inget.. Så har typ ställt in mig på att det inte är ngt men har ändå hoppet uppe ;) om ja e gravid så ger ja bort resten till en kompis som ska börja försöka i slutet på maj :)