Inlägg från: Josefina93 |Visa alla inlägg
  • Josefina93

Förstföderska; Fostervattenavgång eller flytningar?

Det gensvaret jag fick gällande det var enbart med var i graviditeten jag är ju nu (29+5) så vara det enbart för att "Det börjar bli trångt där inne för barnet"... Hmm.... det var ju något och säga. Visst; det växer men ändå....

• Josefina93

Det stämmer; de ansågs att det var ok med att det läckte vis del fostervatten... "Det är ingen fara... det är inget och oroa sig för"... Det var vad de sa ungefär.

Vilket program var det? Avsnitt? Så jag vet; kan ju kolla på det... Men som sagt tidigare tyckte de inte det var så ovanligt med att fosterrörelser skulle vara mindre.

• Josefina93

Tittar på det just nu... men då kommer ju tanken och frågeställningen upp... "Varför säger de då att det är vanligt med minskade fosterrörelser?". Gjort ju som ultraljud som nu senaste gången och har väl gjort det ungefär fyra gånger under graviditetens gång hittills och varje gång ser allt så bra ut...

• Josefina93

Om barnmorskor säger detta och det händer att barnet ibland t.o.m. dör innan födseln. Man blir ju inte så lugnad... sen när man är blivande förstföderska så är det väl något man... eller ja; ingen vill höra.
    Hur ska man då övertyga dem att verkligen som extra kontrollera fostersrörekser om de ha den där myten om minskade fosterrörelser minskar i slutet av graviditeten?

• Josefina93

Ska nog... eller vad tycker ni? Ringa och kolla med dem om detta... dessutom alt. fått havandeskapsförgiftning samtidigt som man får sådär känslan av stickande eller som blixtar inuti magen men tror det är för barnet fixerar sig alt.

• Josefina93

Det är något som nämnts för mig att det fylls på men som du säger att det fortfarande läcker men de såg det ganska ok, Kanske nog lite orolig mest... har lite som stämmer in på de symptom man har (huvudvärk, flimmer för ögonen, själva ont i magen, man mår illa och känsla av  att vara sjuk alt. febrig och lite frånvarande). Samtidigt som jag haft en mindre grad av graviditetsdepression sen början... kan ju också vara lite oroande för förlossningsdepression.

• Josefina93

Blir allt mer noterande hur "lugnt" det är... Brukar ha emellanåt som en mindre boxningsmatch och nu antar jag att jag kan vara glad om ens en liten spark under en dag... Kollat upp det förut ju och slutar enbart med att man skickas hem. Ska man typ nästan begära att läggas för observation eller nästan som begära som igångsättning? Man blir ju nästan för nojig efter den länken jag såg.

• Josefina93

Ringde dem idag på förlossningsavdelning (Fast en annan en min ordinarie då jag är på annan ort) och de sa enbart att om jag ville kunde komma in under dagen... inte som akut.

• Josefina93

Tänker fram och tillbaka om man ska åka in och kolla... Kanske undrar varför men när man egentligen har kollat samma sak ungefär 2-3 ggr kan man tänka "Är det nästan någon ide?"... Hur ska man tänka?

Svar på tråden Förstföderska; Fostervattenavgång eller flytningar?