• Fenomena80

Har era barn hjälm när de åker sparkcykel?

Som rubriken låter...
    Det verkar väldigt olika bland barn, tänker barn 7 år o uppåt kanske. Min son är tio o verkar va rätt ensam om att bära hjälm då han åker sk kickskoter. Är det jag som är hönsig, eller vad? Ser ständigt massor av ungar som åker utan....

• Svar på tråden Har era barn hjälm när de åker sparkcykel?
  • tajani

Vår dotter är 7 år och har hjälm! Räcker med så lite för att skada sig ordentligt.

• Whitetrash86

Dottern är 5,5år och åker utan (original kickern).. DOCK åker hon bara runt långsamt på gården. Vet inte hur det blir senare när/om det går fortare. 

• eat me raw

Ja, själv åker han långsamt o försiktigt än så länge, däremot känns risken för att krocka med ett annat barn på cykel eller spark ganska stor här. Och då behövs hjälm!!

• Frontline

Dom får inte köra en meter på sparkcykeln utan att ha hjälm på sig...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Tutilure

Självklart är det hjälm på!

Mina barn har varit tvungna att använda hjälm redan från trehjuling för att få in rutinen, att vara utan är inget alternativ.

Det verkar ha funkat, de fixar det själva nu och använder hjälm automatiskt. (9 och 8 år)

• myway

Alltid hjälm på både vid sparkcykel, cykel, inlines eller skateboard.

• blicki

Ja, alltid med hjälm.
    Även om det inte går så fort än så ska det bäras hjälm av ren princip!

• Vinterankan

Mitt barn har inte hjälm. Att ramla med sparkcykeln är ungefär som att ramla när hon går och hon har ju inte hjälm när hon går.

• tilj75

Alltid hjälm här. Kanske inte går så fort i början men det gäller att få in rutinen redan från början.

• Sixxty

Självklart alltid hjälm på när de åker sparkcykel. Det krävs inte särskilt hög fart för att göra illa sig ordentligt.

Svar på tråden Har era barn hjälm när de åker sparkcykel?