• Kawinna

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

corran skrev 2014-04-29 21:25:20 följande:
    Äl + 4 idag och vi har gått runt på stan hela dagen, mitt under shopping rundan fick jag ilninhar typ nån litem cm snett nedanför navel, typ 3 små ilningar sen 3 till nu på kvöllen. Kan drt vara så att ägget fäste? Eööe är det för tidigt?

Låter spännande! Hoppas det blir plus
    Milleman skrev 2014-04-29 21:48:37 följande:
    Det kan vara allt från 3 dl till 1 liter om dagen. Sen finns det dagar helt utan men de är ganska lätträknade tyvärr.

Okej, men det låter inte så farligt ändå om man enbart ser till koffeinmängden
  • Kawinna

Här har mensen kommit, sju dagar försent. Känns ganska jobbigt men det går nog över snart

• Kawinna
    corran skrev 2014-05-01 07:42:13 följande:
    Nä va tråkigt :( så jobbigt med oregelbunden mens! Hade du nyss slutat med p medel? Tänkte om det beror på det?

Nej, har inte använt något sådant på över ett år! Trodde verkligen att den blivit mer regelbunden då jag haft 29-31 dagars cykel några månader men tydligen inte.... aja, nya tag om en vecka vill ju egentligen ha barn lite mer på våren så :p får hoppas att det blir 3:e gången gillt
  • Kawinna
    Milleman skrev 2014-05-01 21:26:40 följande:
    Sonen sover och mannen jobbar natt. Det ger så mycket tid till tankar. På gott och ont. Har så mycket tankar och känslor kring det här med nytt barn. Men då vi inte vill att så många i vårt verkliga liv vet om våra tankar känner jag mig allt lite ensam.

Vi vill inte berätta om att vi vill ha en till då det bara blir frågor hela tiden om det blivit något. Stressande. Samtidigt vore det mysigt att ha någon att dela det med.

Känner samma här! är konstigt att inte prata om detta med dem som man pratar om allt annat med. Men mina närmsta vänner skulle bli stressad av att veta att vi försöker så är väl snällt att inte prata om det med dem:p
  • Kawinna
    corran skrev 2014-05-03 13:38:18 följande:
    Ingen aning men va därför jag tänkte att vi skulle göra en bim lista men ingen verkade nappa på den iden haha ;)

Tyckte det var en bra idé, men kände att det var lite svårt för mig att räkna ut äl och bim just då:p denna månad blev cykeln 40 dagar... funderar på att köpa en fertilitetsmonitor för att kunna hålla koll på när äl är, kommer bli svårt annars känner jag!
  • Kawinna

BIM-lista

8/5, corran, 20 år, 2:a försöket, 2:a barnet

1/6, lindgrenmaria91, 22 år, 1:a försöket, 2:a barnet

21/5, Milleman, 26 år, 1:a försök i juni, 2:a barnet

7/5, lilljohansson, 26 år, 1:a försöket, 1:a barnet

24-25/5 Sofie92, 22år, 3:dje försöket 2:a barnet

25/5 jemi01, ålder?!, 1:a försöket, 2:a barnet

??/6  Maalon, 22år, 1:a försöket, 1:a barnet

6/6(?) kawinna, 22 år, 3:e försöket, 1:a barnet

• Kawinna
    corran skrev 2014-05-06 18:43:13 följande:
    Mått sååå illa idag, mår fortfarande skit. Imorgon eller på tors blir det ett nytt test ingen mens dykt upp.

Hoppas det blir plus om någon dag
    Älskarlivetkärlek skrev 2014-05-06 21:37:36 följande:
    de trodde jag aldrig ?! 

Grattis, vad roligt!
  • Kawinna
    corran skrev 2014-05-07 18:42:49 följande:
    Mår fortdarande sjukt dåligt.. 3 dagar nu med konstamt illaåemde och kass mage. Kaske magsjuka... Ingen mens än iaf, men har ju inte bim föräm på fredag.

Åh, men du kan ju testa snart
  • Kawinna
    corran skrev 2014-05-07 21:35:34 följande:
    Ja om ingen mens dyker upp så blor det nog ett test imorrom :)

Spännande!
    KimJo skrev 2014-05-07 21:39:13 följande:
    Hej! Tänkte hänga med här om det går bra :) jag blir 21 i juni och sambon är 23.

Inga barn sen tidigare och vi kände att nu är det dags! Har bim 19/5 och hoppas självklart på plus då. Det är första försöket men en bebis under 2015 är planerad och tillverkningen igång.

Välkommen! Hoppas på plus för er
  • Kawinna
    corran skrev 2014-05-09 14:28:00 följande:
    Nu kom mensen, typiiiiskt. Aja inget att göra åt! Nytt försök om ca 2 veckor då.

Jobbigt! Såg ditt test i en annan tråd, trodde det var positivt
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)