• Kawinna

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

sjl89 skrev 2014-04-15 20:13:08 följande:
    Haha har du några speciella symtom?;) Nja den här månaden hoppas jag ju faktiskt inte, skulle hellre hoppa över den här månaden så mensen uteblev i maj ;)

Nej, inga faktiskt :p

Okej hoppas den kommer då!
  • Kawinna
    Sofie92 skrev 2014-04-16 08:00:41 följande:
    Jag har typ molande mensvärk ibland. Brösten är inte ömma när jag tar på dem men ibland så sticker det i dem och det gör ont i en stund. Så jag hoppas verkligen att jag är gravid  Idag är ska vi vara med på en budgivning av ett hus så är så sjukt nervös just nu. Jag hoppas vi får det, det här är det femte huset vi budar på så nu är det f*n vår tur.

Hoppas att det är något som växer där inne då spännande med hus!
  • Kawinna
    Sofie92 skrev 2014-04-16 08:00:41 följande:
    Jag har typ molande mensvärk ibland. Brösten är inte ömma när jag tar på dem men ibland så sticker det i dem och det gör ont i en stund. Så jag hoppas verkligen att jag är gravid  Idag är ska vi vara med på en budgivning av ett hus så är så sjukt nervös just nu. Jag hoppas vi får det, det här är det femte huset vi budar på så nu är det f*n vår tur.

Hur gick det med huset?
    sjl89 skrev 2014-04-16 18:14:13 följande:
    Tänkte göra ett imorgon, är väl inte helt onormalt att mensen diffar ett par dagar hit eller dit vad jag förstår :) Är rätt så säker på att jag inte är gravid, blir bara så irriterand att den inte bara kan vara punktlig så jag kan få räkna ner dagarna till nästa äl :p

Du måste uppdatera oss när du testat!
    corran skrev 2014-04-16 18:44:23 följande:
    Jag har precis mensat klart, hoppas påskhelgen går fort! Äl nästa torsdag, börjar med äl test på måndag. Ska bli spännande att se om äl är samma dag som i förra cykeln :) är den det så ska jag inte köpa fler äl tester, då vet jag ju att kroppen är i balans så att säga :)

Hoppas den ligger ganska lika, är ju skönt att veta
  • Kawinna
    Sofie92 skrev 2014-04-16 21:25:58 följande:
    Det gick jättebra med huset, vi vann ? så i morgon ska vi skriva kontrakt ?

Åh va kul! Grattis
  • Kawinna
    corran skrev 2014-04-17 21:11:40 följande:
    Vad ska ni göra i påsk? :) vi åker till svärisarna imorgon, 3h i bil med hund, 8 månaders och en massa packning. Hoppas hoppas lillskruttem sover större delen av resan.

Hoppas det går bra här blir det skidåkning och jobb som gäller.

Testade neg imorse, men är ju på bim -5. Fast har ju inga symtom så har inte så mkt hopp
  • Kawinna
    corran skrev 2014-04-18 20:52:36 följande:
    Det fick bra på resan hit, nu sk jag passa på att vila i helgen när svärmor kan va med sonen mycket ;) Ja bim-5 då har du fortfaramde goda chamser att få ett plus :) men din mena var väl int regelbunde heller?

Låter bra!

Nej, den är inte regelbunden så kan ju lika gärna vara bim om en vecka :p men denna månad så fick jag inte äl-symtom heller så är säkert inget. ..
  • Kawinna

Kul med alla nya i tråden! intressant att läsa alla era historier.

Här är mensen fem dagar sen. Inga symtom och inget plus. Brukar ha oregelbunden mens men inte riktigt så här mkt...

• Kawinna
    jemi01 skrev 2014-04-28 13:07:50 följande:
    Kawinna, vet du när du hade ÄL? När testade du? Kanske aka prova ett test igen? Jobbigt med oregelbunden mens. Min var 6 dagar sen denna månaden så nu vet jagimte alls hur jag ska räkna på nästa månad.

Nej, denna månaden så kände jag inte alls av äl så den kan ju ha kommit senare än normalt. Har testat flera gånger men nu var det två dagar sedan så ska testa igen imorgon om inte mensen kommit ja, det är så drygt att kroppen inte bara kan fungera lika varje månad :p
  • Kawinna
    Milleman skrev 2014-04-29 18:46:29 följande:
    Har ni gjort nått speciellt för att "förbereda" kroppen för graviditet? Tänker främst om ni dragit ner på nått i kosten och lagt till vitaminer och så.

Jag läste idag att man helst ska äta folsyra 3 månader innan man blir gravid. Jag trodde det var 1 månad.

Jag dricker väldigt mycket Cola zero. Vill egentligen dra ner på det men det är svårt.

Jag har börjat käkat folsyra och dragit ner på kaffet vill inte få i mig så mycket koffein så har bytt ut colan mot pepsi när jag dricker det!
  • Kawinna
    Milleman skrev 2014-04-29 19:36:38 följande:
    Vilken folsyra? Ren folsyra eller typ "kvinna" tabletterna som är en blandning av olika vitaminer?

Ja jag vill verkligen dra ner. Dricker ej kaffe så koffeinet får jag i mig via colan.

Ren folsyra bara. men hur mkt dricker du om dagen då?
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)