• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

saranen skrev 2015-07-23 03:21:32 följande:

Här har det blivit bebis!
    Igår på 37+1 föddes vår lilla skatt!

Vi mår kanon allihop!!!

Åh grattis!! :D
    Berätta mer om förlossningen! :)
  • corran
    Sofie92 skrev 2015-07-24 08:42:44 följande:

Anton är nu 3.5månad och har redan fått två tänder Tungan ute Hoppas det går bra för er mammor och blivande mammor. Jag håller alla tummar och tår för er som kämpar {#emotions_dlg.flower}

Oj de va tidigt :) Sonen fick när han va 4 månader, vilket inte va bra för mina bröstvårtor :P Hoppas att lillebror ska få lite senare så jag kan amma lite längre :)
  • corran
    Katta1 skrev 2015-07-24 10:10:21 följande:
    Wow. Min son var 4 månader när han fick sina första tänder och jag tyckte Han var tidig! Tack, jag tror fortfarande att jag är gravid. Gör ett nytt test i helgen. (Teorin är att det kanske inte har synts på stickan då jag blivit gravid så tätt inpå amning). Håll tummarna
    Håller tummarna så hårt jag kan!! :)
  • corran
    Milleman skrev 2015-07-24 21:59:13 följande:

Ja min kropp är ju helt bananas så jag vet ju aldrig vad jag ska tro.
    Sista mens började 7 juni. I lördags fick jag rosa på pappret och trodde mensen kommit. Men inget sen. Jag har ont i fogen bak. Har andra "symptom" men som lika gärna kan vara annat.

Låter lite spännande ändå, när ska du göra test? :)
  • corran
    saranen skrev 2015-07-25 10:19:30 följande:
    Det var en riktig helvetesförlossning.

26h från start till mål. Detta då det var igångsättning.
    Så 16h av hormoner som ska se till att utplåna tappen o göra kroppe redo. Där det inte hände så mkt mer än mer onda sammandragningar.
    Sen paus i 3h i hopp om lite sömn, blev ca 1h.
    Sen 7,40 i onsdagsmorse satte de ballong på mig och 9 minuter senare började värkarna. Sen blev det en tuff o väldigt smärtsam förlossning där läkare inte vågade sätta Eda pga mitt trombocytvärde så medans alla läkare tjaffsa runt låg jag o hade en fruktansvärt intensiv förlossning med hemska värkar. 12,04 är han född och det från att jag undersöktes o var 5 cm öppen o på 3 krystvärkar från de läget är han ute. När han är född kom en gynläkare in i rummet o skulle lägga nå bedövning.

En jobbig upplevelse o inte alls så harmoniskt som med Melvin.
    Varför igångsättning? 

Tråkigt att höra att det inte blev som du hade tänkt dig :( Visste du redan innan att du inte skulle kunna få någon eda? 
    Verkar lite oproffsigt av bm/läkare, de ska ju göra allt för att hjälpa dig igenom förlossningen på bästa sätt inte stressa runt och tjafsa med andra..
  • corran
    Milleman skrev 2015-07-25 18:49:21 följande:

Negativt test nu på eftermiddagen.
    Nig för att jag kissar ofta i vanliga fall men nu blir jag akut JÄTTEkissnödig. Konstigt.

Ibland kan man ju få ägglossningsblödningar också, kanske hade du äl i lördags? Men vet aldrig, håller tummarna att alla symptom beror på att något är på g <3
  • corran
    saranen skrev 2015-07-26 18:18:56 följande:
    Blev igångsatt på grund av mitt eget mående.
    Fick ju foglossning i v 15 som blev så illa att jag sedan v 30 suttit i rullstol har haft sån enorm smärta att det tillslut tärde på mitt psyke. Så då beslutades att de skulle göra slut på mitt lidande tre veckor tidigare.
    Men det var ju inte den mest trevliga upplevelsen att bli igångsatt med tanke på vilken rid förlossningen tog.
    Okej, usch va jobbigt för dig :(
    Har ni kommit hem från bb?
  • corran
    Milleman skrev 2015-07-26 10:44:42 följande:
    Jag vet inte alls.
    Negativt gravtest idag, däremot äl-symptom :P
    Hehe ligg på nu då för säkerhetsskull ;)
  • corran
    Milleman skrev 2015-08-12 16:40:48 följande:

Bekräftade med clearblue idag att jag är gravid :D

Men åh grattis!! :D Så himla roligt! Hur mår du? :)
  • corran
    farmgirl skrev 2015-08-24 20:58:05 följande:

Kul att hitta en tråd med "yngre" mamma! Jag och sambon bestämde oss igår(!) att börja :D jag är 20 och han 32, så nu jäklar! Det SKA bli en lite till 2016

Hej! Va roligt :) Alltid spännande när man ska börja försöka! Hoppas det går hyfsat fort. Har du haft p piller eller något innan?
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)