Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
ni gravida, vilken vecka är ni nu i egentligen?
själv har man redan kommit till v.22 =)
ni gravida, vilken vecka är ni nu i egentligen?
själv har man redan kommit till v.22 =)
nja jag har kommit så långt att de känns svårt att glädjas över andra speciellt när flera vänner är gravida o även får sina plus o de säger att det inte alls va planerat så sitter vi här denna gången o kämpar o kämpar :(
visst är de roligt men i kroppen känns jag inget mer än skit de skulle vart jag.
men tydligen hade jag en sen äl denna månaden så är glad att vi körde på så hoppas att man är på tjocken denna gången istället så jag slipper försök nr 7. m första barnet gick de på första så man funderar på vad som e fel även om gyn sa att allt bra. för nu äter jag bättre o gått upp som jag skulle m.m. men de kommer väl snart iaf :) hoppas alla plussar nu iaf.
Känner igen det där. Det tog 1.5år att bli gravid med dottern och vi gick utredning men de hittade inget. Vi skulle försöka 6 månader till och om det inte blev då skulle det bli IVF. Men jag blev spontangravid som de säger. Denna gången tog det 7 månader att bli gravid.
Men när det tog 1.5 år så hade jag oxå vänner och familj som blev gravida, jag blev väldigt bitter och tog avståd från typ alla för jag mådde skit. Min svägerska blev gravid fast hon hade spiral, när jag fick reda på de så grät jag säker i 1 vecka. Hon visste att vi försökte så hon förstod att jag var ledsen.
Det värsta någon kunde säga till mig var att " det är er tur snart". Jag blev så arg.
Är i vecka 31+4 idag och 58 dagar kvar till BF Men tiden får gärna gå fortare nu då jag har sånna foglossningar så att jag inte får så mycket sömn på nätterna.
Är i vecka 35+1 idag så det börjar närma sig med stormsteg =)
Men fogarna är inte att leka med sen har jag typ mensvärk hela tiden.
Får se om bebisen tittar ut tidigare eller hur den gör=)
I måndags föddes våran prinsessa =)
3 dagar kvar till BF och jag håller på att bli tokig. Dottern kom 5 dagar innan BF så jag hade ju hoppats att bebisen skulle komma tidigare men nehe, inte en ända känning att det är på g heller =( Vill ha bebisen här nu så jag kan börja leva lite mer normalt igen utan smärta hela tiden.
Hej alla, nu var det ett tag sen jag var in men min pojk kom på BF+2 den 13 April kl. 08.48, han vägde 4160 gram och var 51cm lång. Från första värk tills han var ute tog det nästan exakt 3h. Var uppen 9 cm när jag kom in, hann inte vara inne ens 1h innan han kom. Trodde han skulle komma i bilen då det tryckte på så väldigt.
Grattis till er som plussat och jag hejar på er som försöker. Det kan ta tid men det händer när det ska hända. ( det tog 1.5 år att bli gravid med dottern och 8 månader med sonen)
Jag tog ett test redan igår faktiskt. Jag såg det inte då men när jag hittade det i papperskorgen idag var set tydligt. Jag är gravid!
Anton är nu 3.5månad och har redan fått två tänder Hoppas det går bra för er mammor och blivande mammor. Jag håller alla tummar och tår för er som kämpar
Gud vad längesen jag var in här. Min lilla putt blev 6 månader idag =) Herregud Corran tyckte det var nyss du blev gravid, gud vad tide gåt fort.
Hej, Hoppar in här jag med, vi försöker med ett syskon, va inte så lätt som vi trodde det skulle bli, 3 månader utan ett plus, Jag börjar bli smått nojig, Kanske jag inte kan få barn längre, åldern kanske spelar in, Ja massa saker snurrar i mitt huvud, Och denna väntan, blir ju inte bättre av att tiden går så sakna när man är så baserad på dessa datum ägglossning, mens.
Tur det finns forum som dessa, att vi är flera med samma känslor och funderingar
Kram
18 oktober kom vår andra prins 3 dagar innan bf, allt gick jätte bra och vi åkte hem redan dagen efter! :)